Atac cibernetic: ce face vulnerabile agențiiile și operatorii de turism?

Agențiile de turism și turoperatorii au trecut de la un model de afaceri în care procesele lor de vânzare și relația lor cu clienții și furnizorii se desfășurau într-un mediu „offline” cu comunicare prin telefon și e-mail, și mereu cu oameni cunoscuți, la un altul interconectat care aduce cantități uriașe de rezervări, dintr-o multitudine de canale de intrare… Dar schimbarea aduce cu sine vulnerabilitate, iar expertul Xavier Ferretjans a identificat riscurile pentru securitatea lor cibernetic pentru HOSTELTUR. 

Potrivit lui Ferretjans, director al Binaura Monlex, „Această nouă paradigmă are mari beneficii din punct de vedere comercial, dar a deschis și noi tipuri de amenințări, cum ar fi atacurile cibernetice, care cresc exponențial asupra tuturor organizațiilor”, și care a găsit în industria turismului, aflată în plină expansiune, un domeniu în care criminalitatea informatică poate prospera. Ce s-a schimbat?

Cele 6 schimbări care fac vulnerabile agențiile și operatorii de turism

  1. Noi forme de comunicare: atât cu clienții, cât și cu furnizorii de produse și servicii; s-a trecut de la o comunicare foarte liniară la o comunicare prin canale de intrare multiple, cum ar fi internetul, interconectarea sistemelor, mesageria instantanee etc.
  2. Metode de plată online: tranzacțiile economice sunt, în mare parte, procese online și automate, unde necesitatea aplicării securității este foarte importantă. Și aici agențiile sunt în urma altor ramuri ale sectorului turistic.
  3. Sisteme informatice mai complexe: nivelul actual de digitalizare a crescut și complexitatea componentelor acestora, atât nivelul tehnologic, cât și rețelele și protocoalele de conectarea între clienți și furnizori.
  4. Relocare: mulți operatori și agenții de turism au birouri în diferite țări sau, în cadrul acestora, în diferite locații geografice. Pe măsură ce prezența lor crește, la fel și preocupările de securitate din cauza dificultății de a controla atât de multe locații.
  5. Lipsa de personal calificat: securitatea cibernetică este un domeniu de cunoaștere care necesită un nivel ridicat de specializare. Din nefericire pentru companii, există o mare lipsă de personal în domeniul securității cibernetice și, în multe cazuri, nici nu și-l pot permite.
  6. Moștenirea unei tehnologii învechite: un alt factor care este mai frecvent decât se așteaptă este existența unor aplicații sau sisteme care continuă să funcționeze pentru a acoperi nevoi specifice. Multe companii nu se pot lipsi de acestea din cauza costului ridicat al migrării la tehnologiile actuale sau din cauza complexității de a face acest lucru. Această situație cauzează probleme de securitate foarte grave, deoarece acestea nu primesc actualizări din cauza obsolenței lor.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version