Airbnb incearcă să extindă numărul de hoteluri de tip boutique care sunt comercializate pe platforma sa și pe care încearcă să le atragă folosind mai multe argumente. A percepe mai puține comisioane decât Booking.com și Expedia este, fără îndoială, foarte atractiv, dar care sunt aspectele pro și contra de a te comercializa pe această platformă?
Daniel Cauley, revenue manager al Guesthotel din Chicago, proprietate care de ani de zile se promovează pe Airbnb, deoarece înainte de a fi doar un hotel erau locuințe turistice lângă o unitate, nu crede că platforma va deveni rapid o nouă versiune a OTA existente, oricât de mici ar fi comisioanele sale.
„Este o modalitate economică de a obține rezervări în comparație cu Booking, Expedia sau alți jucători. Și are urmări destul de puternice în rândul persoanelor care folosesc Airbnb, dar eu încă o văd ca o nișă de piață. Mulți oameni pur și simplu nu vor rezerva (un hotel) pe Airbnb„, explică el. În cazul său, platforma oferă între 5% și 7% din afacere.
Deci, includerea unui hotel precum Guesthouse pe Airbnb este mai mult „un suplement decât un factor determinant”. Fără a uita multiplele provocări cu care trebuie să te confrunți:
– Este greu să ieși în evidență în fața unei concurențe atât de mari. Problema se agravează dacă o unitate crește un număr semnificativ de camere, deoarece fiecare trebuie să apară ca o unitate separată. Nu totul este comparabil, dar este dificil pentru clienți să vadă diferența”, avertizează Cauley.
– Provocări operaționale. Airbnb nu se integrează cu un PMS în același mod cu OTA, ci fiecare rezervare trebuie eliminată manual de pe platformă și apoi conectată la PMS-ul proprietății.
– Administrarea tarifelor. O parte din motivul pentru care comisioanele Airbnb sunt mai mici decât cele ale OTA-urilor este pentru că oaspeții plătesc o taxă. Din această cauză, Cauley spune că hotelul „tinde să ofere tarife mai bune pe Airbnb decât am fi făcut-o”.
Informația de referință este disponibilă pe Hotel News Now.
Sursă: hosteltur.com