Traficul de pasageri alAir France-KLMa scăzut cu 50,6% în martie, ca urmare a reducerii progresive a capacității și a anulării zborurilor din cauza crizei coronavirusului, a anunțat grupul aerian francez-olandez, care estimează scăderi de peste 90% în aprilie și mai. În fața acestei crize fără precedent, statutul francez propune chiar o naționalizare temporară a companiei aeriene.
Într-o declarație, Air-France KLM a recunoscut că nu este în măsură să proiecteze prognozele dincolo de luna mai din cauza „nivelului ridicat de incertitudine cu privire la durata crizei”.
El a subliniat că, în orice caz, monitorizează zilnic situația pentru a evalua dacă sunt necesare ajustări suplimentare.
Deocamdată, luna aceasta și luna viitoare, filiala low-cost Transavia va rămâne complet paralizată și atât Air France cât și KLM vor continua să se limiteze la acoperirea destinațiilor „cheie” de pe platformele lor de la aeroporturile Charles de Gaulle și, respectiv, Amsterdam.
În ultimele zile, Air France a avut un program de zbor echivalent cu 5% din ceea ce era de obicei.
În martie, toate brandurile grupului au transportat 3.597.000 de pasageri.
Impact asupra rutelor
Scăderea traficului în acea lună, care a fost însoțită de o scădere de 20,5 puncte procentuale în rata de ocupare aeronavei (până la 67,1%), a fost deosebit de marcată (-60,9%) în linii de distanța scurtă și medie a Air France și KLM, adică zboruri în interiorul Europei și cu bazinul mediteranean.
În rutele intercontinentale pe distanțe lungi, scăderea a fost oarecum mai mică (-48,8%), deși cu diferențe notabile între zborurile către destinații din Asia (-65,7%) și America Latină (-37,8%).
În cazul Transavia, traficul de pasageri a scăzut cu 46,3% în martie, iar nivelul de ocupare a aeronavei sale de 4,9 puncte procentuale la 89,3%.
Statul francez va oferi „sprijin masiv” Air France pentru a asigura continuitatea companiei aeriene
Ministrul francez al Economiei și Finanțelor, Bruno Le Maire, a afirmat că Air France va primi „sprijin masiv” din partea statului pentru a garanta supraviețuirea unei companii care, datorită opririi aproape complete a activității sale, pierde „mii de milioane de euro pe lună”.
Una dintre posibilitatile de ajutor ar fi consolidarea prezenței sale în capitală sau chiar o naționalizare temporară.
Statul francez este acționar la Air France-KLM, cu 14% din capital, la fel și statul olandez.
Trebuie amintit că guvernul italian a anunțat că va renaționaliza Alitalia, în procedurile de faliment începând cu mai 2017, după criza de coronavirus.
Sursă: hosteltur.com