Agențiile de turism, confruntate cu provocarea reprezentată de conflictele militare

Pandemia de Covid a dat un impuls încrederii în agențiile de turism, datorită activității lor remarcabile în ceea ce privește întoarcerea multor călători și a rolului lor de consilieri în situații de incertitudine. Un rol care este acum mai necesar ca niciodată, odată cu izbucnirea, în puțin mai mult de un an, a mai multor conflicte armate care afectează turismul. De asemenea, acestea sunt esențiale pentru a comunica clienților lor angajamentul față de durabilitate, potrivit Summitului mondial al asociațiilor de agenții de turism, care s-a desfășurat la Granada, organizat de Confederația spaniolă a agențiilor de turism (CEAV)

Izbucnirea războiului în Ucraina în februarie 2022 a provocat o scădere a numărului de sosiri ale călătorilor în țările vecine, așa cum s-a întâmplat și în Polonia. Acum conflictul din Israel, care a început în urmă cu o lună, a încetinit călătoriile către destinații precum Iordania și Egipt. În acest context, reprezentanții asociațiilor de agenții de turism din diferite țări care au participat la această reuniune au subliniat valoarea rolului de consiliere al agentului de turism, mai ales într-un context de incertitudine, cum este cel geopolitic actual. Aceștia consideră teama călătorilor de a călători în anumite destinații ca fiind „nerealistă”.

Pawel Niewiadomski, președintele asociației poloneze PIT și fost președinte al ECTAA (Asociația Europeană a Agențiilor de Turism și a Turoperatorilor) a declarat că conflictul din Ucraina este departe de granițele țării sale. Însă, în opinia sa, multe relatări din mass-media despre război sunt adesea inexacte în ceea ce privește distanțele față de țările vecine, iar unii „oamenii nu înțeleg că Polonia nu este Ucraina”.

De la stânga la dreapta: ziaristul Dave Keating, moderatorul mesei; Wendy Paradise (Canada); Paula Cortés (Colombia); Jean Claude Nzaramba (Rwanda); Pawel Niewiamdoski (Polonia) și Pauline Suharno (Indonezia).

De asemenea, turoperatorii nu sunt dispuși să își asume responsabilitatea de a aduce grupuri la destinație, deși „previziunile sugerează că pachetele turistice vor reveni în 2024”, a adăugat el.

Călătoriile în Iordania și Egipt au scăzut, de asemenea, din cauza proximității lor față de Israel. Chiar și țările din Asia de Sud-Est sunt afectate de conflictul din Myanmar sau de cazurile de răpiri de turiști din Cambodgia, potrivit Pauline Suharno, președinte al Federației agențiilor de turism din Indonezia (FATA) și al ASTINDO, în condițiile în care restul destinațiilor din regiune sunt complet sigure. „Mulți oameni cred că cele 10 țări care alcătuiesc Asia de Sud-Est sunt o singură țară”, a spus ea.

„Călătoriile sunt sigure și ceea ce se întâmplă în anumite țări nu afectează restul regiunii”, a insistat el. Pentru a corecta această percepție, el consideră că este necesar să „educăm clienții”, o sarcină în care agențiile au un rol fundamental de jucat.

„Rolul agentului de turism este de a fi clar cu privire la ceea ce există”, a declarat Wendy Paradise, vicepreședinte al WTAA și președinte al asociației ACTA din Canada. „Atunci când un călător vrea să meargă undeva, dar veștile despre un conflict persistă, el pune la îndoială această plecare. Pe de altă parte, cei care sunt obișnuiți să călătorească știu care este amploarea conflictului”.

„Face parte din datoria noastră de agenți de turism să raportăm bine ceea ce se întâmplă”, a declarat președinta ACTA.

Paula Cortés Calle, președinta grupului columbian ANATO și vicepreședinte al WTAA, a explicat cum a reușit Columbia să depășească un conflict care a durat mulți ani și cum turismul a devenit un motor important pentru economia țării. De fapt, țara se așteaptă să încheie anul 2023 cu sosirea a 5,8 milioane de vizitatori, o cifră de mare importanță pentru acest sector.

În opinia sa, „munca agentului de turism este foarte importantă pentru a informa turistul”, a spus el.

Jean Claude Nzaramba, vicepreședinte al asociației rwandeze RATA, a insistat asupra aceleiași idei. El consideră că, în general, „majoritatea turiștilor sunt dezinformați cu privire la Africa”. Există tendința de a crede că există insecuritate pe întreg continentul din cauza conflictelor din unele țări, când „Rwanda este a cincea cea mai sigură țară din lume”, a spus el.

Inteligența artificială

O altă provocare majoră cu care se confruntă agențiile de turism este tehnologia, în special inteligența artificială. De fapt, apariția acesteia a pus sub semnul întrebării chiar și viitorul profesiei de agent. „Nu știam dacă vom continua să fim agenți de turism în viitor”, a declarat reprezentantul polonez. Cu toate acestea, după ce ajuns să o cunoască mai bine, el crede că este un instrument care le va ușura munca, dar „empatia este umană, inteligența artificială nu o are, pentru a îndepărta eventualele temeri ale clientului”, a afirmat el.

„Viitorul este minunat pentru consultanții de turism, dar este dificil. Procesul de călătorie este complex. Așa că, pentru un consilier, cu cât mai multă tehnologie cu atât mai bine„, a declarat Wendy Paradise. În opinia ei, „trebuie să o acceptăm și să o folosim la maxim”.

Paula Corté subliniat că „ChatGPT ne ajută în călătoriile noastre„. Ea consideră că-„trebuie să înveți și să gestionezi tehnologia pentru a o livra clientului”.

„Inteligența artificială este un instrument care ne ajută să mergem mai repede, să personalizăm călătoriile„, a adăugat reprezentantul Rwandei. Deși „este necesar să oferim sfaturi umane clientului, dacă nu ne adaptăm la aceste noi instrumente, vom dispărea”, a mai spus.

Continuarea călătoriilor, dar cu angajament
Agențiile de turism participante la Summitul mondial al asociațiilor de agenții de turism sunt de acord că oamenii vor continua să călătorească, este o necesitate pentru noile societăți, dar este necesar să se caute un echilibru cu respectul pentru mediu și pentru destinațiile vizitate.

„Cum ne exploatăm resursele și, în același timp, să le conservăm pentru viitor?”, s-a întrebat Nicanor Sabula, directorul general al asociației africane AESATA. El s-a arătat convins că „putem face lucrurile altfel decât am făcut-o până acum”.

Frank Oostdam (ECTAA) a moderat această masă de dezbatere. L-a dreapta lui s-a aflat Tulio Bernal (Mexic). Ajay Prakash (India) și Nicanor Sabula (Kenya).

Rolul agentului de turism este, de asemenea, important în acest sens, deoarece „în calitate de consilier, acesta are o influență puternică asupra călătoriilor” și trebuie să ofere informații despre destinațiile care s-au angajat în favoarea sustenabilității, a explicat el. De asemenea, ar fi necesar să se dispună de instrumentele potrivite pentru a ajuta clientul să cunoască impactul călătoriilor sale și, în consecință, să îl încurajeze să își măsoare amprenta de carbon.

Frank Oostdam, președinte al ECTAA si director al ANVR, a declarat că „avem obligația de a fi complet transparenți în ceea ce privește călătoria, astfel încât clientul să dispună de toate informațiile și apoi să poată decide. 

Nu există un plan B pentru omenire dacă pierdem planeta”, a declarat Ajay Prakash, președintele asociației indiene TAFI, care consideră că este necesar să învățăm să vorbim despre sustenabilitate cu clienții.

„Provocarea aici este de a găsi un instrument care să ne ajute. Putem avea influență, conștientizarea există, dar avem nevoie de instrumente pentru a o putea împărtăși”, a declarat Nicanor Sabula. 

Pentru Tulio Bernal, președintele grupului mexican ANAV, „agentul are responsabilitatea de a discuta despre durabilitate cu clientul în momentul rezervării. Putem avea o oarecare influență pentru ca cel care călătorește să știe că există probleme de sustenabilitate care trebuie respectate.

Pe de altă parte, în opinia sa, „este, de asemenea, foarte important să se țină seama de angajamentul față de sustenabilitate al furnizorilor cu care lucrează agențiile”.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version