Previziunile agențiilor de turism germane pentru această vară s-au îmbunătățit substanțial. După luni de pesimism, relaxarea restricțiilor de călătorie și progresul campaniei de vaccinare în țară au încurajat perspectivele pentru această vară pentru sector, care se așteaptă la o creștere a vânzărilor. Potrivit unui sondaj realizat de firma de consultanță Dr. Fired & Partner, în luna iunie, 78.9% dintre agenți aveau încredere că cererea pentru călătorii va crește în următoarele șase luni, un procent care a crescut semnificativ comparativ față de cel înregistrat în luna aprilie, atunci când 21,4% dintre respondenți erau optimiști.
Scăderea ratelor de infecție cu COVID-19 în Germania și reducerea restricțiilor dau speranța agenților de turism germani: din ce în ce mai multe destinații sunt deschise pentru business, operatorii de turism și furnizorii anunțând deoptrivă extinderea ofertei lor. (Explozie de rezervări în Germania în mai: depășind deja nivelurile din 2019)
Astfel, conform indicelui actual al climei de vânzări turistice realizat de dr. Fried & Partner, așteptările agențiilor de turism pentru următoarele șase luni au atins nivelul de 134 în iunie, comparativ cu cel de 100 înregistrat in luna mai. Acesta este cel mai înalt nivel de la începutul indicelui în 2005, potrivit Fvw.
În același timp în care previziunile optimiste au crescut, perspectivele negative au scăzut: în iunie doar 11% dintre agenți au anticipat o cerere uniformă, comparativ cu 20% care o anticipau în luna mai.
De asemenea, se reduce numărul respondenților cu previziuni negative pentru această vară: în iunie 10,1% au prevăzut o scădere a cererii, comparativ cu 33,9% în luna mai.
Îmbunătățirea veniturilor
Previziunile agenților sunt promițătoare și în ceea ce privește veniturile, deși nu sunt la fel de roz precum perspectivele unei îmbunătățiri a cererii: în iunie, puțin peste jumătate dintre cei chestionați (54,2%) se așteptau la o îmbunătățire a veniturilor în următoarele șase luni, comparativ cu 31,5% care așteptau acest lucru în luna mai.
Cu toate acestea, procentul respondenților care prevăd o situație stabilă a scăzut ușor, de la 36,1% la 32,7% în această lună, în timp ce in iunie doar 13,1% erau pesimiști în ceea ce privește veniturile viitoare, comparativ cu procentul de 34,4% înregistrat în luna mai.
De asemenea, situația actuală a vânzărilor s-a îmbunătățit. Mai a fost prima lună din primăvara anului 2021 în care agenții au descris vânzările ca fiind „bune”, iar în iunie s-a trecut de la 0,9% la 15,6% dintre respondenți care au această percepție pozitivă.
În plus, procentul agenților care își evaluează situația vânzărilor ca fiind satisfăcătoare a crescut aproape de cinci ori, de la 8,3% la 40,4%, în timp ce procentul celor chestionați care o descriu ca fiind negativă a scăzut de la 90,8% la 44%.
Sursă: hosteltur.com