Acesta este modul în care sectorul reacționează la inflația fulgerătoare

Coșmarul inflației fulgerătoare afectează grav sectorul călătoriilor, ospitalității și agreementului (THL), a cărui stabilitate în această redresare din 2022 este amenințată de spirală ascedentă a prețurilor. Pentru a face față încă unei provocări, se așteaptă o creștere generalizată a prețurilor în industrie de peste 12%, potrivit unui studiu al firmei de consultanță Simon-Kucher & Partners. 

 

Această creștere a tarifelor este una dintre modalitățile prin care companiile de sector pot face față creșterii costurilor cu combustibilii, problemelor din lanțul de aprovizionare, deficitului de produse de bază și creșterii salariilor, potrivit studiului „Inflația în călătorii, Hospitality & Leisure (THL)” al firmei de consultanță. 

 

După cum detaliază firma în studiu, industria restaurantelor este una dintre cele mai afectate de „creșterea extraordinară a costurilor cu materii prime, energie și forța de muncă”. 

 

Creșterea prețurilor pentru a atenua creșterea costurilor și o pierdere previzibilă de volum către companii face posibilă generarea unui impact pe termen scurt, dar trebuie realizată într-un mod sofisticat pentru a asigura efecte pozitive pe termen lung”, evidențiază studiul. În acest fel, recomandă faptul că creșterile de preț să fie combinate cu pârghii pentru creșterea volumului, precum programele de fidelitate și managementul valorii consumatorilor. 

O cameră de hotel. Fotografie: Davidlee pe Pixabai.

 

Cel mai mici creșteri de prețuri

Raportul confirmă faptul că, deși sectorul este în plină redresare în această vară, pe termen lung, scăderea venitului disponibil al consumatorului adaugă inflației în produsele alimentare amenință această reactivare

 

De asemenea, amintiți-vă că, în ciuda faptului că și turismul a sărit în vagonul creșterilor de prețuri, nu este unul dintre sectoarele în care acestea sunt cele mai răspândite. 

 

Astfel, doar 34% dintre companiile de turism au crescut prețurile, sub sectoare precum bunurile de larg consum (54%) sau materialele prime (70%). În plus, una dintre trei companii nu a făcut și nici nu plănuiește să facă o creștere de preț din cauza inflației, motiv pentru care sunt mai conservatoare decât cele din alte sectoare. 

Sursă: Simon-Kucher.

 

Zone

Pe regiuni geografice, America este locul unde s-au înregistrat cele mai multe creșteri de prețuri până în prezent (46%) față de EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa) (30%), cea mai conservatoare, în timp ce Asia Pacific este printre primele două (35%). 

 

În al doilea trimestru al anului, nivelurile agregate ale inflației au rămas ridicate în toate zonele. În zona euro a urcat la 8,1%, iar cel al Statelor Unite a ajuns la 8,6%. 

 

Creșterea prețurilor în restaurantele europene rămâne ridicată (7,1%), deși sub indicii agregați, în ciuda ajutoarelor din partea diferitelor guverne. Chiar și așa, creșterea înregistrată în călătorii, de 14%, dublează pe cea a restaurantelor. 

 

Astfel, el avertizează sectorul THL: cheia în managementul prețurilor nu este atât cât de mult cresc, cât sunt gestionate aceste creșteri. 

 

„Un management sofisticat al prețurilor ține cont, de exemplu, de existența unor bariere psihologice de preț care nu trebuie depășite, ca sensibilitatea clientului la prețuri este foarte diferită în funcție de rolul produsului/serviciului sau de ocazia de cumpărare/consum și că există instrumente care să genereze un efect multiplicator pozitiv al impactului majorărilor”, subliniază el. 

 

În caz contrar, creșterea prețurilor cu întârziere și diluează slab impactul financiar pe termen scurt și dăunează impactului pe termen lung asupra percepției clienților, chiar și pentru creșteri foarte mici, susține el.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version