Accor a pierdut 1.988 mil. de euro în 2020 din cauza crizei de COVID

Gigantul hotelier Accor a înregistrat anul trecut pierderi nete de 1.988 mil. de euro din cauza prăbușirii activităii cauzate de pandemia de COVID-19, comparativ cu profitul de 464 milioane de euro înregistrat în 2019, potrivit rezultatelor publicate astăzi lanțului francez. La fel, în 2020, veniturile companiei au scăzut cu 60%, până la 1.612 de milioane, și au înregistrat pierderi înainte de dobânzi și impozite (Ebitda) de 391 milioane de euro, comparativ cu un profit de 825 de milioane de euro în 2019. 

Compania a explicat într-un comunicat că, într-un context de pandemie globală, RevPAR-ul a scăzut cu 62,0% anul trecut. „Această scădere semnificativă reflectă deteriorea dramatică a istoriei legată de răspândirea virusului COVID-19 în întreaga lume, precum și măsurile de blocare și închiderea frontierelor puse în aplicare de guvernele din întreaga lume”, a spus el.

„În 2020, industria hotelieră a trecut printr-o criză fără precedent”,a reamintit Sébastien Bazin, președinte și CEO al Accor, care a explicat că implementarea grupului de măsuri pentru protejarea finanțelor sale „a fost rapidă și disciplinată” și a avut un impact asupra faptului că aceste măsuri „au generat beneficii în a doua jumătate a anului și au contribuit la limitarea impactului pandemiei„.

„Grupul a continuat, de asemenea, să lanseze inițiative la scară largă pentru a planifica în avans recuperarea economica și a-i consolida poziția de lider în stilul de viață, cum ar fi implementarea unei noi organizații simplificate și agile, o fuziune cu Ennismore prin crearea unui operator care să cuprindă 12 branduri hoteliere și semnarea unei alianțe strategice cu brandul Faena”, a adăugat Bazin. 

În acest sens, lanțul detaliază că au existat și semne de redresare, deoarece consumul său lunar net de numerar a fost redus la jumătate în semestrul al doilea, astfel încât media acestui consum s-a ridicat la 61 de milioane de euro pentru întregul an 2020, comparativ cu 80 de milioane în prima jumătate a anului 2020.

Mercure Iguazu Hotel Iru – Portul Iguazu, Misiones – Argentina.

Compania subliniază că anul trecut a deschis 205 hoteluri, cu un total de 28.942 de camere, „ceea ce confirmă atractivitatea brandurilor grupului pentru proprietării de hoteluri”.

La sfârșitul anului 2020, grupul avea un portofoliu de 753.344 de camere în 5.139 de hoteluri și 212.000 de camere în proiect în 1.209 de hoteluri, din care 73% pe piețele emergente. 

La 31 decembrie 2020, 82% din hotelurile sale de grup erau deschise.

Europa

În mod similar, Accor a remarcat semne ale unei redresări semnificative în toate regiunile în al treilea trimestru, cu un sezon de vară puternic în Europa, după scăderea din al doilea trimestru, care a înregistrat o scădere a RevPAR-ului de 88,2%.

„Noile restricții puse în aplicare de guvernele europene ca răspuns la reapariția epidemiei în ultimul trimestru au oprit recuperarea verii. RevPAR-ul consolidat a scăzut cu 66,2% în al patrulea trimestru, iar RevPAR-ul în Europa a scăzut cu 73,1%, în timp ce recuperarea treptată a continuat în alte regiuni”, subliniază lanțul. 

Afaceri noi

Pe de altă parte, noile afaceri, precum închiderea de case de lux, vânzările private de sejururi în hoteluri de lux și serviciile digitale pentru hoteluri au generat venituri de 91 de milioane de euro la sfârșitul anului 2020, cu 42,9% mai puțin decât anul precedent.

„În 2021, deoarece vaccinul asigură o revenire treptată în turism, în mare parte condusă de turiștii de agrement,  Accor este poziționat ideal pentru a beneficia de recuperare și pentru a merge mai departe cu foaia de parcurs„, a argumentat Bazin.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version