50% din venituri în 2026 vor veni din afaceri care încă nu există

50% din veniturile globale in 2026 vor proveni din noi modele de afaceri, produse sau servicii care încă nu există, potrivit unui studiu al firmei de consultanță Mckinsey. Raportul indică digitalizarea, adaptarea de noi tehnologii și sustenabilitatea drept cei trei factori cu cel mai mare impact asupra creșterii derivați din construirea de noi proiecte în companii. 

Acest procent reflectă viziunea majoritara a managerilor lumii, care consideră dezvoltarea de noi afaceri, produse și servicii drept una dintre prioritățile principale pe agenda strategică a companiilor pentru viitor.

Studiul, care analizează opiniile a peste 1.100 de manageri din întreaga lume, concluzionează că 21% dintre cei chestionați consideră că acest aspect este principala lor prioritate, de peste două ori mai multe decât în urmă cu un an, în timp ce 55% îl plasează ca unul dintre cele trei imperative necesare pentru a conduce dezvoltarea companiilor lor.

Digitalizarea, adoptarea de noi tehnologii și sustenabilitatea sunt cei trei factori care vor avea cel mai mare impact asupra creșterii derivate din construirea de noi proiecte în companii, potrivit raportului „The State of new business building” de Leap by Mckinsey, divizia Mckinsey & Company axată pe pe crearea de noi afaceri.

În comparație cu strategiile bazate pe fuziuni și achiziții sau investiții în companii externe, construirea de noi afaceri profită din plin de activele și capacitățile existente în organizații pentru a crea afaceri separate, dar conectate, care oferă noi produse, servicii sau modele de afaceri care vizează adesea noi piețe și zone geografice.

Crearea de noi afaceri generează o creștere organică, care în multe cazuri are ca rezultat randamente mai mari pentru acționari decât acordurile. 

Peste 80% dintre respondenți spun că crearea de noi afaceri îi va ajuta să răspundă la perturbări și schimbări ale cererii, în timp ce pentru 62% este o prioritate să genereze una sau mai multe noi surse de venit.

Crearea de noi afaceri este principala prioritate pentru 21% din liderii de afaceri.

în ceea ce privește sustenabilitatea, studiul asigură că aceasta va fi unul dintre factorii de diferențiere pentru creștere, în ciuda faptului că în prezent doar 15% dintre companii monitorizează obiectivele legate de amprenta de carbon sau alte impacturi asupra mediului ale noilor lor Proiecte.

93% dintre manageri spun că sunt în căutarea de modalități de a aborda problemele de sustenabilitate în noile lor modele de afaceri, iar 42% cred că va fi propunerea principală de valoare a noilor afaceri în următorii cinci ani. 

În ceea ce privește diversitatea de gen, raportul concluzionează că în cazul companiilor conduse de femei, există șanse mai mari cu 12% să indeplinească sau să depășească așteptările de creștere, dar evidențiază că doar 14% din noile proiecte de afaceri sunt conduse de femei, pentru care identifică o oportunitate de incluziune și diversitate. El avertizează că, fără reprezentare la nivel de consiliu, startup-urile pot pierde beneficiile unui leadership divers.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version