Compania aeriană irlandeză Ryanair a obținut o victorie în instanță în Italia, unde un tribunal din Milano a respins acuzațiile Lastminute și Viaggiare potrivit cărora modelul de distribuție online al Ryanair reprezintă un abuz de poziție dominantă și, prin urmare, dăunează consumatorilor, a anunțat compania aeriană într-un comunicat.
Potrivit companiei, instanță a confirmat că Ryanair are dreptul de a-și vinde biletele doar prin intermediul site-ului său al aplicației sale și că acest lucru îi permite să ofere tarife mai competitive și un serviciu mai bun clienților săi. Acest lucru este justificat „în cea ce privește limitarea costurilor de exploatare și eliminarea costurilor asociate cu intermedierea în vânzarea biletelor”, se arată în nota citată de instanță.
Ryanair spune că denunță de ani de zile practicile agențiilor turism online (OTA), care „continuă să înșele consumatorii nevinovați prin utilizarea ilegală a site-ului Ryanair, inclusiv prin suprataxarea tarifelor pentru bilete de avion și servicii auxiliare, folosind conturi false, carduri de plată și e-mailuri ale clienților”, a precizat compania aeriană.
„Acest lucru poate fi dăunător pentru clienții care, pe lângă faptul că plătesc în plus, nu își pot accesa rezervările Ryanair”, sau efectua diverse formalități.
Prin urmare, compania aeriană low-cost consideră această hotărâre ca fiind „istorică și creatoare de precedent” și o descrie ca fiind „un pas important în protejarea consumatorilor neștiutori de suprataxarea OTA-urilor”. în opinia lor, hotărârea tribunalului din Milano „va contribui la asigurarea că clienții Ryanair vor beneficia întotdeauna de cele mai bune servicii și de comunicări prin e-mail in timp real”.
Acuzația Ryanair la adresa OTA-urilor
„OTA-urile se bazează de ani de zile pe screenscraping, conturi false de clienți, carduri de plată de unică folosință și adrese de e-mail false ale clienților pentru a face rezervări pe Ryanair, încălcând termenii de utilizare ai site-ului Ryanair”, a declarat Dara Brady, purtător de cuvânt al companiei aeriene.
Salutăm aceste hotărâri ale Tribunalului din Milano, care stabilesc modelul excesiv de distribuție online al Ryanair este favorabil consumatorilor”.
Și, potrivit acestui reprezentat al companiei aeriene irlandeze, „acest lucru poate cauza mari neplăceri și cheltuieli pentru clienți, deoarece OTA-urile adesea nu numai că suprataxează tarifele, bagajele si locurile, dar, de asemenea, îi împiedică pe clienți să își gestioneze rezervările sau să primească rezervări importante despre zborurile Ryanair”, cum ar fi, de exemplu, reamintirile de check-in online.
Mai multe informații legate de biletele Ryanair:
– Ryanair și agențiile, în conflict cu privire la politica de vânzare a zborurilor
– Ryanair își avertizează clienții cu privire la „practicile anti-consumator ale OTA-urilor”
În cele din urmă, Ryanair și-a exprimat satisfacția față de această hotărâre și și-a încurajat clienții să facă rezervări direct cu ei prin intermediul site-ului sau al aplicației sale. De asemenea, a indicat este dispusă să colaboreze cu OTA-urile care sunt de acord să nu suprataxeze sau să înșele pasagerii săi, după cum o demonstrează acordurile recente cu LoveHolidays și Kiwi.
Sursă: hosteltur.com