Aproximativ 30% din britanici, germani și americani planifică să-și reducă bugetul pentru călătorii în 2021, potrivit unui raport comandat de Sojern și realizat de PhoCusWright. Acest procent este chiar mai mare în rândul italienilor și spaniolilor este chiar mai mare, de aproximativ 50%. Raportul avertizează că siguranța nu ar trebui să fie principalul obiectiv al campaniilor de marketing, ci mai degrabă să încurajeze oamenii să călătorească din nou, cu oferte care să-i inspire„, spune Richard Cottrell, directorul Sojern pentru sudul Europei.
Îngrijorează sănătatea …. și buzunarul
Adevărul este că, ca urmare a crizei coronavirusului, destinațiile turistice și companiile au făcut din securitate noua lor mantră pentru a recâștiga încrederea clienților.
Cu toate acestea, criza sanitară a COVID este, de asemenea, o criză economică cu sute de mii de muncitori afectați de șomaj tehnic, concedieri…
Și, într-un mediu atât de volatil marcat de evoluția pandemiei în sine, restricții de călătorie decretate de la o zi la alta de către guverne și incertitudine economică, există ceva care îi îngrijorează pe consumatorii care doresc încă să călătorească, pe lângă sănătate: buzunarul lor. În rândul tuturor țărilor analizate, grupul de vârstă între 18 și 34 de ani planifică cel mai mult o reducere a bugetului pentru călătorii.
„Securitatea sănătății este ceva pe care consumatorul îl au deja ca pe ceva de la sine înțeles atunci când merge la un hotel”.
„Profitând de impasul actual, hotelierii pot începe să lucreze la noi strategii care depășesc mesajele de securitate. La sfârșitul zilei, securitatea sănătății și protocoalele anti-COVID sunt ceva ce consumatorii iau deja de la sine înțeles atunci când merg la hoteluri, atracții, avioane, etc.”, indică directorul Sojern pentru sudul Europei.
De fapt, un procent ridicat de călători (între 70% și 90%) consideră important să știm în avans ce politici aplică compania în ceea ce privește caracterul obligatoriu al măștilor, distanțarea socială etc. Consumatorul dorește să găsească aceste informații cu ușurință pe site-ul web al unității în cauza înainte de a-și rezerva călătoria.
Cu toate acestea, aceste informații cu privire la sănătate nu trebuie să fie coloana vertebrală a companiilor de marketing, spune Richard Cotrell.
„Acesta este, de fapt, un moment bun pentru a conecta cu oamenii în moduri mai creative. De exemplu, prin bannere interactive sau prin testarea bonusurilor sau reducerilor directe. Sau ne putem baza și pe publicitatea dinamică, care adaptează promoția la tipul de utilizator, întrucât oferta turistică de care ai nevoie va varia dacă călătorești singur, sau în familie, de exemplu”, explică el.
Utilizarea telefoanelor mobile pentru a căuta și rezerva a crescut
„Vedem, de asemenea, că există canale, precum rețelele sociale, care continuă să fie cele mai utilizate pentru inspirație. O altă strategie de promovat este multicanalul: oamenii își petrec mai mult timp pentru a planifica și compara prețurile, dar în mod clar utilizarea telefoanelor mobile are o creștere brutală a căutărilor și rezervărilor, atât în companiile aeriene, cât și în hoteluri sau agenții de turism online”, indică Richard Cottrell.
„Dacă nu oferi politici de anulare flexibile, cel mai probabil clienții se vor uita la concurența ta”.
Având în vedere rezultatele raportului privind atitudinile călătorilor pentru următoarele douăsprăzece luni, „ceea ce recomandăm în acest moment al hotelurilor, operatorilor de turism, etc., este că oferă flexibilitate maximă clienților în politicile de anulare având în vedere posibilitatea ca aceștia să nu poată călători dacă, de exemplu, se decretează noi restricții”.
„Dacă nu oferi acele politici flexibile de anulare, este posibil ca acești clienți să se uite la concurența ta. Acest lucru este clar, după cum arată rezultatele sondajului. De fapt, 70% dintre cei chestionați spun că vor rezerva o călătorie sau o cameră de hotel numai dacă li se oferă flexibilitate sau posibilitatea de a modifica datele„.
Și este că reducerea bugetului de călătorie pentru 2021 este un factor important de luat în calcul, indică managerul Sojern. „Aceasta înseamnă că oamenii vor petrece mai mult timp comparând și evaluând ofertele. Dacă oamenii au mai puțini bani pentru a călători, vor dori să profite la maximum și nu vor risca să contracteze tarife nerambursabile, de exemplu”.
Plusvaloarea pentru client
Rezultatele cercetării sugerează, de asemenea, că consumatorii vor acorda o mare valoare reducerilor directe sau altor formule care oferă plusvaloare clientului.
„De exemplu, un credit de utilizat în hotel; sau rezervări de trei nopți și una gratuita… La fel, recomandăm hotelurilor să încheie acorduri cu companiile locale pentru a adăuga valoare sejurului. De exemplu, oferă clienților tăi un voucher de reducere pentru o atracție care este aproape de unitatea de cazare”.
În orice caz, subliniază Richard Cottrell, „trebuie să înțelegem conceptul de ‘atracție’ în sensul larg al cuvântului. Pot fi muzee, activități, vizite ghidate la crame, teatre evenimente legate de gastronomie… Pot exista nenumărate posibilități”.
Sursă: hosteltur.com