Strategii pentru a gestiona turismul masiv

Valurile de turiști pe care le înregistrează anumite destinații, pe lângă faptul că uneori deranjează locuitorii, sunt o uzură pentru infrastructură și resurse. Având în vedere această situație, și încă într-un mod incipient, se iau măsuri pentru a îmbunătăți distribuția călătorilor și conservarea enclavelor. 

 

Destinațiile au promovat măsuri foarte variate, de la limitarea sosirilor la segmentarea tarifelor sau de stabilirea impozitelor de turism, după cum reflecta raportul „Coping with Success: Managing Overcrowding in Tourism Destinations”, elaborat de World Travel and Tourism Council (WTTC) și firma de consultanță McKinsey & Company, care subliniază că planificarea și managementul sunt esențiale pentru depășirea acestei provocări.

 

Această organizație consideră că sunt necesare patru reguli de bază: a îmbunătăți și schimba datele disponibile, o strategie clară, angajamentul tuturor actorilor din societate și introducerea de noi surse de finanțare.  

 

Raportul scoate în evidență modul în care conducerea la nivel înalt poate fi foarte utilă. Organizația citează, de exemplu, cum amenințarea Unesco de a plasa Veneția pe Lista Patrimoniului Mondial în Pericol, care a reușit să sporească presiunea de a rezolva problemele de aglomerare din oraș. 

 

În ceea ce privește finanțarea, studiul indică faptul că există formule inovatoare pentru a finanța investițiile în infrastructură și durabilitate. Pe lângă taxele turistice, destinațiile experimentează și alte opțiuni, cum ar fi parteneriatele public-privatecrowdfunding și crearea unui fond de către companiile legate de acest sector și crearea unui fond de către companiile legate de acest sector în cadrul unui district. 

 

În domeniul crowdfundingului, studiul detaliază modul în care orașul olandez Rotterdam a profitat de această modalitate pentru proiectul „I Make Rotterdam”, construirea unui pod pietonal care leagă centrul cu suburbiile din nord. Acesta a fost ridicat cu scânduri de lemn sigilate cu numele donatorilor. 

Unele dintre cele mai populare orașe din lume, cum ar fi Barcelona, au primit adevărate valuri de turiști în ultimii ani care, uneori, au deranjat rezidenții.

 

Limitarea numărului de sosiri este o decizie foarte dificilă, dar mulți dintre participanții la sondajul efectuat de WTTC pentru analiza că sunt de acord ca unele destinații ating limita. Unii au stabilit deja cote pentru a-și proteja resursele, cum ar fi Insulele Galapagos, în Ecuador, pe care UNESCO le-a inclus in lista sa a „pericolelor” în 2007.

 

Numărul de vizitatori a crescut de la 40.000, în 1990, la peste 145.000, în 2006, în timp ce populația rezidentă s-a dublat. Printre alte inițiative, guvernul țării a reglementat mișcarea vizitatorilor, limitând acostarea de croaziere din 2012. 

 

Orașul croat Dubrovnik a înmulțit sosirea turistilor. Doar în 2016, centrul vechi al orașului, locuit de aproape 1.000 de persoane, a ajuns să aibă 10.000 de vizitatori în același timp. Unesco a recomendat maxim 8.000 de vizitatori în același timp, iar primarul s-a angajat să reducă acest număr la jumătate. 

 

Alianța cu tehnologia

Pe de altă parte, unele destinații s-au convertit pentru a ajuta la decongestionarea celor mai populare locuri. Unul dintre exemplele prezentate în studiu este Amsterdam, care urmărește timpul de așteptare în principalele atracții turistice printr-o pagină web și, prin intermediul unei aplicații, trimite notificări automate utilizatorilor avertizând cu privire la cozile lungi și propunând alternative. În plus, vizitatorii pot descărca chiar și o aplicație care sugerează destinații în afara celor mai frecventate circuite pe baza profilului călătorului în rețelele lor sociale

 

În plus, Veneția intenționează să instaleze un sistem pentru a calcula numărul de persoane care sunt concentrate în zone cu trafic intens, cum ar fi Podul Desculților sau Podul Calatrava. Ar putea împărtăși aceste informații prin intermediul rețelelor sociale pentru a scoate vizitatorii din zonele respective și pentru a le transfera în alte locuri de interes. 

 

Reglarea prețurilor

Conform raportului WTTC, prețurile pot fi o altă măsură de echilibrare a cererii și a ofertei. O tactică care, pe lângă taxe include segmentarea tarifelor pe tipuri de vizitatori sau în funcție de momentul zilei. Unele destinații includ chiar o sumă pentru a-și asigura sustenabilitatea. De exemplu, în ParisTurnul Eiffel realizează o îmbunătățire a infrastructurii, pe care o acoperă parțial cu o creștere a prețului biletelor de intrare. 

 

Și Panteonul din Roma, unul dintre cele mai bine conservate monumente din lumea antică care atrage șapte milioane de vizitatori în fiecare an, recunoaște nevoia de întreținere. Din acest motiv, din luna mai a anului trecut percepe bani pentru intrare, bani care vor fi destinați conservării monumentului. 

 

Diversificarea cererii

Serviciul Parcurilor Naționale din Statele Unite ia în considerare și optiunea de a dubla taxele de intrare în cele mai populare parcuri în timpul sezonului. Fondurile vor fi utilizate pentru îngrijirea drumurilor, a tabarelor și a altor nevoi de infrastructură. 

 

Pentru a reduce aglomerările, în Dubai, prețul biletelor de intrare la Burj Khalifa, cea mai înaltă clădire din lume, variază în funcție de ora din zi, cele mai scumpe coincid cu apusul soarelui, când se înregistrează o cerere mai mare. 

Raportul poate fi descărcat de pe acest link.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version