Șapte inovații care vor îmbunătăți experiența pasagerilor

Șapte concepte inovatoare din 80 de proiecte înscrise au câștigat anul acesta Crystal Cabin Award, cel mai prestigios premiu pentru inovație în domeniul tehnologiei cabinelor de avion și al experienței pasagerilor, acordat în cadrul expoziției anuale Aircraft Interiors Expo de la Hamburg. Un juriu format din 28 de experți din industrie a selectat cele mai inovatoare produse din cele șapte categorii premiate: Cabin Concepts, Cabin Systems, Electronic Systems; Greener Cabin Health and Safety; IFEC (divertisment și conectivitate la bord) și Digital Services; Passenger Comfort și University. Împreună ideile câștigătoare reprezintă o viziune a călătoriei cu avionul care este mai conectată, mai confortabilă și mai sustenabilă ca niciodată. 

Anul acesta, Crystal Cabin Awards Association și-a prezentat trofeele râvnite la o cină de gală la Camara de Comerț din Hamburg pentru a încheia târgul comercial din acest an, care a reunit 400 de expozanți și 12.000 de participanți și unde produsele, ideile, soluțiile dau formă cabinei viitorului.

„Candidaturile din acest an au inclus multe inovații remarcabile care stabilesc noi standarde pentru experiența pasagerilor”, a comentat Lukas Kaestner, președintele asociației.

Kaestner a precizat că „este deosebit de interesant faptul că unele dintre aceste produse impresionante sunt deja la bord său va fi foarte curând, în timp ce altele oferă o privire de ansamblu asupra călătoriilor cu avionul din viitor”. El a adăugat că importanța acestor premii constă în faptul că ele prezintă angajamentul industriei de a oferi un nou nivel de servicii pentru pasageri, echipaje și companii aeriene, precum și tendințele tehnologice și nevoile emergente ale pasagerilor„.

Ce este mai nou în cabina viitorului

Concept de cabină: Skynest de la Air New Zealand 

Câștigătorul din această categorie trebuie să ofere un nou nivel de experiență pentru pasageri. Skynest, Air New Zealand, a câștigat premiul pentru că oferă o opțiune inedită pentru pasagerii de la clasa economică: paturi supraetajate pentru până la patru ore de odihnă și relaxare pe cele mai lungi zboruri ale companiei aeriene.

Skynest al Air New Zealand pentru cabina Economy (Fotografie: Crystal Cabin Awards Association).

Fiecare capsulă include o pernă de dimensiuni normale, cearceafuri și pătură, dopuri pentru urechi, o lumină de lectură separată, un port USB pentru dispozitive personale, precum și ventilație și iluminare concepute pentru odihnă.

Skynest va fi disponibil din 2024 pe rutele ultra-lungi ale Air New Zealand către destinații din America de Nord, inclusiv Chicago și New York City.

Onboard Data Center (ODC) al Thales Avionics (Fotografie: Crystal Cabin Awards Association).

Sisteme, materiale și componente: Centrul de date de la bord al Thales Avionics

Thales Avionics al Onboard Data Center (ODC), prezintă o arhitectură IT pentru avioanele comerciale de pasageri care utilizează un sistem de lamele care împart capacități de calcul și stocare. Juriul a fost deosebit de impresionat de posibilitatea de a utiliza în aer tehnologii bazate pe web, care sunt deja utilizate pe scară largă la sol, oferind o capacitate de până la zece ori mai mare decât cea a servelor IFE existente. A fost apreciată în mod deosebit modularitatea ODC, care permite actualizarea sistemului.

Sănăatate și siguranță: ACES de la Teledyne Controls (Fotografie: Crystal Cabin Awards Association).

Sănătate și siguranță: ACES de la Teledyne Controls

ACES, de la Teledyne Systems, permite companiilor aeriene să monitorizeze mai eficient calitatea aerului din cabină, cu beneficii pentru siguranță și bunăstarea pasagerilor. ACES urmărește diverși parametri în timp real și transmite datele direct la stațiile de la sol. Sistemul utilizează senzori standard de laborator pentru a testa particulele și gazele din aer, cum ar fi dioxidul de carbon, monoxidul de carbon și ozonul, precum și compusii organici volatili. Juriul a precizat, de asemenea, capacitatea ACES de a reduce costurile de întreținere ale companiilor aeriene și timpii de nefuncționare a aeronavelor, permițând validarea reparațiilor la bordul aeronavelor fără a fi nevoie de sisteme de senzori suplimentari.

Intelisence de la Collins Aerospace (Fotografie: Crystal Cabin Awards Association).

Confortul pasagerilor: Intelisence de la Collins Aerospace

Intelisence de la Collins Aerospace se bazează pe evoluțiile din domeniul inteligenței artificiale pentru a valorifica datele provenite de la camere și senzori pentru a prezice experiența ideală de călătorie a pasagerilor. Un aspect-cheie care a motivat juriul să acorde premiul pentru Intelisence a fost reprezentat de multiplele beneficii potențiale ale sistemului. Anticiparea nevoilor clienților înainte ca aceștia să apese butonul de apelare ar putea permite companiilor aeriene să ofere servicii mai fluide. Cu toate acestea, datele generate ar putea, de asemenea, să le permită operatorilor să planifice resursele mai eficient și mai eficace. Datele colectate sunt prezentate echipajului de cabină, reducând astfel volumul de muncă al acestuia.

Soluții de conectivitate LEO de la AirFi și Idrium (Fotografie: Crystal Cabin Awards Association).

IFEC și serviciile digitale: Soluția de conectivitate și AirFi si Iridium LEO

Conectivitatea a fost o tendință cheie în propunerile pentru 2023, reflectând atât creșterea așteptărilor pasagerilor pentru servicii de Internet în aer, cât și determinarea industriei de a oferi o nouă experiență de conectivitate mai aproape de serviciile la sol. Invizibilă pentru pasager, soluția de conectivitate LEO a AirFi se conectează sistemul Iridium Certus al partenerului său de cooperare prin intermediul unei antene de mărimea unui pix, găzduită în ramura ferestrei, care costă mult mai puțin decât solutiile tipice de antene de bandă largă. Sistemul oferă o conectivitate suplimentară permițând pasagerilor să converseze prin WhatsApp și iMessage, iar echipajului să acceseze transmisiunile ACARS sau să valideze plățile cu cardul de credit.

Covor urltraușor, țesută cu o tehnologie digitală a Deep Dyed Carpet de la Lantal Textiles (Fotografie: Crystal Cabin Awards Association).

Cabina sustenabilă: Deep Dyed Carpet de la Lantal Textiles

Deep Dyed Carpet de la Lantal Textile câștigă această categorie pentru potențialul său de a îmbunătăți amprenta ecologică a cabinelor de avion în mai multe moduri, economisind nu numai 60% din apă și 80% din deșeuri în timpul producției, ci și din greutatea aeronavei și, prin urmare, de emisiile de CO2. În același timp, acest covor ultraușor poate fi personalizat din punct de vedere vizual în funcție de nevoile clientului. Pentru a realiza acest lucru, Lantal Textiles a conceput o nouă tehnologie digitală de vopsire în profunzime a covoarelor, o descoperire premiată de juriu cu Crystal Cabin Award 2023.

Design-ul unei echipe de la Universitatea Tehnică din Delf (Fotografie: Crystal Cabin Awards Association).

Universitatea: Scaune ușoare de la Universitatea de Tehnologie din Delft

Conceput pentru a le oferi studenților un forum pentru proiecte imaginative de tip „blank-sheet”, anul acesta, premiul este acordat unei echipe de la Universitatea Tehnică din Delft pentru scaune ușoare pentru aeronave. Această pernă de scaun ușoară, imprimată 3D cu fibre durabile, reduce cantitatea de material necesar, susținând în mod optim corpul pasagerului și reducând în același timp greutatea fiecărui scaun și a aeronavei în ansamblu.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version