Ryanair și agențiile, în conflict cu privire la politica de vânzare a zborurilor

Disputele dintre Ryanair și agențiile de turism s-au intensificat în ultimele luni. Compania aeriană low-cost insistă de ceva timp că nu a autorizat acest canal, în special agențiile de turism online (OTA), să îi vândă zborurile. O situație care a generat deja unele plângeri și care s-ar putea agrava în zilele următoare, întrucât mai multe asociații de agenții iau în considerare noi acțiuni în justiție împotriva companiei aeriene pentru că a închis accesul la vânzarea biletelor. Cu toate acestea, compania aeriană susține că „la începutul lunii decembrie majoritatea marilor agenții de turism pirat (cum ar fi Booking.com, Kiwi, Kayak etc.) au retras brusc zborurile Ryanair de la vânzare pe site-urile lor”. 

Directorul Asociației Corporatiste de Turism Specializate (ACAVe) din Spania, Catiana Tur, explică faptul că „au tăiat accesul la agențiile de turism în baza unei hotărâri privind screen scraping în Irlanda (literal „răzuirea ecranului”, o tehnică de programare care permite extragerea de informații dintr-o pagină web). Și mai spune că „iau în considerare posibilitatea de a întreprinde acțiuni în justiție, vom discuta acest lucru în cadrul unei reuniuni pe care o vom organiza în curând”. El recunoaște că, „deși au o anumită experiență în disputele juridice cu Ryanair, aceasta este diferită”.

Trebuie amintit că această asociație a depus deja o plângere împotriva Ryanair pentru că și-a acuzat „pe nedrept” membrii, printre alte motive, de furnizarea de informații false pentru a face rezervări.

A de citi și Ryanair își avertizează clienții cu privire la „practicile anti-consumator ale OTA-urilor”.

La rândul său, Ryanair, care susține că agențiile sunt cele care au abandonat site-ul său, consideră că „această retragere poate fi rezultatul presiunilor exercitate de agențiile de protecție a consumatorilor sau un răspuns la recenta hotărâre a Înaltei Curți irlandeze, care a acordat companiei Ryanair un ordin judecătoresc permanent împotriva screen scraper-ului Flightbox pentru că preluat ilegal conținut de pe Ryanair.com pentru agențiile de turism online, sau ca răspuns la inițiativele Ryanair privind clienții KYP (Know Your Passenger), cum ar fi verificarea”.

Compania aeriană va reduce prețurile dacă va fi necesar pentru a încuraja pasagerii să rezerve pe site-ul său web. Sursă: Ryanair.

„Deși aceste agenții de turism reprezintă doar o mică parte din rezervările Ryanair, ne așteptăm ca eliminarea bruscă a zborurilor noastre de pe site-urile acestor agenții să reducă factorii de ocupare pe termen scurt cu 1% până la 2% în decembrie și ianuarie”, adaugă compania aeriană irlandeză.

„Ryanair va răspunde la această eliminare pozitivă a zborurilor noastre de pe site-urile pirat ale agențiilor de turism online (OTA) prin scăderea tarifelor acolo unde este necesar pentru a încuraja toți pasagerii să rezerve direct pe Ryanair.com”. 

De asemenea, compania spune că va continua să „pună tarifele sale la dispoziția agențiilor de turism online oneste și transparente, cum ar fi Google Flights, care nu adaugă suprataxe ascunse la prețurile Ryanair și îndrumă pasagerii să facă rezervări direct pe site”.

Un proces discriminatoriu pentru client

În ceea ce privește agenția, un purtător de cuvânt al Kiwi.com a declarat pentru HOSTELTUR că „tehnologia noastră ne permite să eliminăm conținutul din funcția noastră de căutare atunci când considerăm că este necesar în interesul clienților noștri și, deși nu ne aliniem declarațiilor făcute de Ryanair acum două săptămâni în actualizarea lunară a pieței, deoarece considerăm că cuvintele lor nu sunt nici exacte și nici nu reprezintă pe deplin faptele, putem confirma că în decembrie Ryanair nu este a fost disponibilă pe site-ul nostru„.

Acesta subliniază că, anterior, „am declarat că clienții noștri au fost supuși la ceea ce noi considerăm a fi un proces de identificare discriminatoriu, nedrept și inutil derulat de Ryanair; o practică aflată în prezent în curs de investigare de către diverse autorități și organizații de consumatori din toată Europa”.

Compania aeriană vorbește despre OTA-uri pirat

Pe de altă parte, joia trecută, Ryanair a publicat cea mai recentă ediție a studiului său „Online Travel Agents (OTA) Pirate Survey”. În această analiză, Ryanair acuză agențiile de suprataxare ridicată a biletelor de avion pe care le vând. În raportul din ianuarie, compania susține că preţurile ajung până la 125% în unele cazuri.

„Continuăm să luptăm pentru consumatori, denunțând escrocheriile și tarifele excesive ale acestor agenții pirat”, spune Elena Cabrera, directorul Ryanair în Spania, într-un comunicat.

În acest fel, compania „solicită din nou guvernelor britanic și irlandez și agențiilor de protecție a consumatorilor din UE să ia măsuri pentru a interzice această piraterie pe internet și vânzarea flagrantă de produse necorespunzătoare consumatorilor”, adaugă compania.

A se citi și Plângere împotriva Ryanair pentru că a solicitat recunoaștere facială.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version