Riscuri și oportunități pentru evoluția turismului global în 2024

Redresarea rapidă a turismului după pandemie confirmă, după cum a detaliat David Goodger, director general al Oxford Economics pentru Europa și Orientul Mijlociu, că „oamenii vor să descopere noi destinații și noi experiențe sunt dispuși să plătească mai mult pentru ele”. Deloc surprinzător, redresarea a mers în paralel cu o creștere a costurilor de operare care a ajuns până la 55%, cea mai mare din 2007 încoace, ceea ce s-a tradus prin creșteri de prețuri în 2023 de 36% la zboruri, 23% la cazare și 22% la pachetele turistice față de 2019. Goodger a făcut aceste declarații în cadrul prezentării raportului Global Travel Report al WTM, ale cărui linii generale le-a dezvăluit în cadrul târgului, pe lângă faptul că a raportat riscurile și oportunitățile care apar pentru turism în 2024. 

David Goodger, director general al Oxford Economics pentru Europa și Orientul Mijlociu, la prezentarea raportului WTM Global Travel Report, care precizează că Turcia și Spania vor beneficia de creșterea puternică a turismului așteptată în 2024. Sursa: Hosteltur.

David Goodger a prezis că, în ciuda amenințării recesiunii de anul viitor, „cererea de călătorii de agrement va continua să crească, deoarece gospodăriile europene încă mai au economii din perioada cea mai grea a pandemiei pe care vor continua să le cheltuiască pe călătorii, deoarece au devenit o cheltuială prioritară față de alte cheltuieli. De fapt, turismul și-a recăpătat și chiar a depășit cota de piață pe care o deținea în cheltuielile de consum în economiile avansate înainte de Covid.

„Recuperarea călătoriilor de agrement a urmat același ciclu ca și cea a PIB-ului, mergând chiar mai repede datorită forței piețelor interne”, după cum a subliniat David Goodger.

Cu toate acestea, redresarea turismului se confruntă, de asemenea, cu riscuri și oportunități în viitorul apropiat, a spus expertul.

Riscuri

  • Creșterea costurilor este cel mai mare factor de risc, din cauza creșterilor de prețuri, care influențează din ce în ce mai mult alegerea locuinței pentru 20% dintre respondenți, ajungând la 32% în cazul baby-boomerilor.
  • Creșterea ulterioară a costurilor de afaceri.
  • Probleme legate de atragerea și reținerea talentelor.
  • Reglementările guvernamentale și birocrație.
  • „Este nevoie de un management puternic al destinației astfel încât activitatea turistică să nu deranjeze rezidenții, iar turiștii să fie întotdeauna bineveniți”.

Oportunități 

  • Cele generate de creșterea și îmbunătățirea infrastructurilor turistice
  • Dezvoltare durabilă.
  • Celebrarea evenimentelor de agrement, cum ar fi expozițiile și cupele mondiale de fotbal.
  • Creșterea tendinței „bleisure” în rândul turiștilor de business.
  • Călătorii la prețuri accesibile, cu un raport calitate-preț.
  • Îmbunătățirea conectivității între piețele sursă și destinații prin noi rute de transport aerian.
  • Progrese tehnologice pentru ca destinațiile să atragă profilul de vizitator care li se potrivește cel mai bine.
  • Politici guvernamentale în sprijinul turismului.

„Tendința slow travel va căpăta relevanță: călătoriți mai rar, dar prelungiți șederea”, după cum a subliniat Goodger.

Tendințele cererii

Prin urmare, redresarea turismului va continua și în 2024, și „nu doar în destinațiile deja poziționate, ci și în cele mai mici, datorită cererii tot mai mare de noi activități experiențiale legate de wellness, natură și gastronomie, care este deja cu 10% peste cea din 2019, în timp ce cheltuielile pentru experiențe unice sunt în creștere cu 65%”.

„50% dintre consumatori recunosc că, după pandemie, sunt mai predispuși să apeleze la un consilier de turism pentru a recomandă experiențe personalizate”.

Creșterea clasei de mijloc și, prin urmare, a numărului de călători pe piețele emergente deschide, de asemenea, noi oportunități. Conform datelor WTM Global Travel Report, cererea chineză se va dubla în 10 ani, în timp ce cererea  indiană va crește cu 205%, iar cea indoneziană cu 128%. În total, 60 de milioane de noi călători vor călători pe alte continente, deși vor începe prin a călători în țările din jurul lor.

„În următorii ani va continua să existe cerere pentru destinații de top, dar cele care vor crește cel mai mult vor fi cele mai mici și emergente, cele care sunt capabile să ofere experiențe noi, ceea ce oamenii caută. Ne aflăm într-un moment interesant pentru a face parte din acest sector, un moment de mari oportunități”, după cum a conluzionat David Goodger.

Mai multe știri despre World Travel Market 2023

Piețele emergente revin după o pauză de patru ani

World Travel Market 2023: ce este nou

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version