Proces antitrust împotriva Google, care va afecta industria turismului

Guvernul Statelor Unite a intentat mult așteptatul proces antitrust împotriva Google. Acțiunea urmează unei anchete efectuate de Departamentul Justiției asupra gigantului de căutare, care a început în urmă cu aproximativ un an și va avea, de asemenea, implicații și pentru industria călătoriilor. Justiția afirmă că Google a abuzat de poziția sa dominantă în căutările legate de călătorii și publicate pentru a menține concurența scăzută. Marile branduri de turism online făceau deja zgomot cu privire la retragerea de pe Google după scăderea veniturilor lor, pe care le-au atribuit volumelor slabe de SEO. Împreună, Booking Holdings și Expedia Group au investit 11 miliarde de dolari în marketing în 2019, cea mai mare parte cu Google. Anul trecut motorul de căutare a apărut în fața Congresului SUA pentru acuzații similare. 

Plângerea acuză, de asemenea, Google că limitează concurența prin contractare și acorduri comerciale exclusive.

Sectorul călătoriilor din Statele Unite spune că Google își folosește poziția dominantă în căutarea generală pentru a redirecționa consumatorii necunoscuți către celelalte afaceri ale sale în detrimentul concurenței. Ei subliniază că acuzațiile depuse miercuri sunt „o victorie pentru consumatori. Ele oferă cadrul pentru acțiuni semnificative pentru a împiedica Google să profite de poziția sa de gatekeeper pentru a beneficia propriile servicii și pentru a-și crește profiturile în detrimentul concurenței și a consumatorilor.

Informațiile TravelWeekly din surse PhoCusWire asigură că nenumarate branduri de turism au obținut în cele din urmă ceea ce și-au dorit de-a lungul anilor.

El își amintește că, în luna mai, Peter Kern, noul CEO al Expedia Group, a spus că OTA a fost „prea dependentă” de Google și a adăugat că pandemia de COVID-19 a fost o oportunitate de a reporni. Cheltuielile de marketing ale Expedia Group pentru primul trimestru al anului 2020 au fost de 1,2 miliarde de dolari, în scădere cu 20% față de anul anterior.

Între timp Steve Kaufer, CEO-ul TripAdvisor, a declarat că, în februarie,  compania a observat „vânturile puternice ale canalului SEO mai puternic decât era de așteptat în câștigurile din al doilea și al treilea trimestru, deoarece Google continuă să devieze traficul de înaltă calitate, altfel ar fi vizitat TripAdvisor”.

Patrick Andrae, cofondator și CEO al HomeToGo, a declarat pentru PhoCusWire că „La HomeToGo, la fel ca multe alte companii de turism, ne bazăm într-o oarecare măsură pe Google pentru a direcționa consumatorii către site-ul nostru web. Să sperăm că și guvernul SUA va investiga tratamentul preferențial al lui Google pentru produsele proprii și să restabilească condiții de concurență echitabile, ceea ce va duce în cele din urmă la inovații suplimentare in ecosistemul de călătorii online. Așteptăm cu nerăbdare să vedem ce se întâmplă în SUA, deoarece ar putea fi un exemplu de ceea ce va veni în Europa”.

Max Starkov, consultant în tehnologie hotelieră și profesor adjunct de tehnologie hotelieră la NYU Tisch Center of Hospitality, a declarat pentru PhoCus Wire ca Google contribuie direct, sub forma de recomandări organice (SEO, AMP, Schema, marketing de conținut, etc.) și trimiteri de performanță/marketing plătit (SEM, GDN, GHA, YouTube, Gmail, etc.) către peste 50% din anunțurile online de nopți de camere pentru majoritatea hotelurilor.

„Aceasta nu include nopțile de cameră online, dintre care majoritatea apar ca urmare a comercializării OTA prin Google în valoare de 11 miliarde de dolari. În timpul pandemiei, Google nu numai că și-a menținut ci chiar și-a crescut cota de piața a căutărilor și, în august 2020, Google controla 87,3% din cota de piață în SUA, 93,24% în Europa și 91,5% în Asia”. 

El adaugă că, în același timp, Google a devenit o platformă publicitară complet integrată, un ecosistem publicitar, în care toate formatele de anunțuri sunt interconectate și funcționează împreună. În acest sens, el subliniază că, „cum este demontat imperiul Google? Transformarea YouTube într-o companie publică separată este cel mai rapid mod de a răspândi monpolul pieței Google”.

Executivul și investitorul în domeniul tehnologiei, Ángel Mario Gaviro, care a explorat unele dintre implicațiile procesului intentat de Departamentul Justiției atât pentru Google, cât și pentru industria turismului, a declarat că acesta din urmă ar putea „reorganiza topurile din industria turismului canale de achiziție pentru Google Travel Ads și Google Hotel Ads.

Google, alături de Facebook, a fost criticat din ce în ce mai mult de industria turistică din SUA, cu acuzații ca compania din SUA nu a dorit să împărtășească daunele cauzate de pandemie, reiterând că a fost arogant în plasarea propriilor oferte pe primul loc în rezultatele căutării.

Dar chiar și înainte de pandemie, mulți călători avertizau deja că gigantul de căutare își sporea controlul asupra industriei.

Un purtător de cuvânt al lui Google a comentat că „procesul de astăzi al Departamentului de Justiție are multe defecteOamenii folosesc Google pentru că doresc, nu pentru că sunt forțați sau pentru că pot găsi alternative”. Deși se așteaptă la un răspuns mai larg.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version