Previziunile OMT (Organizația Mondială a Turismului) indică faptul că turismul mondial va scădea cu până la 30% și va pierde venituri de 410 miliarde de euro, așa cum am informat în altă știre. Cu toate acestea, sectorul a lansat deja un plan în trei pași pentru combaterea crizei de coronavirus, așa cum a explicat Natalia Bayona, experta OMT în transformare digitală și inovare, la Forumul virtual MICE.
Prima dintre inițiative constă în crearea unui Comitet Mundial de Criză pentru Turism, la care participă organizații internaționale precum IATA, OACI, Organizația Mondială a Sănătății și ministerele Turismului din țările membre. Toți aceștia se întâlnesc la fiecare 15 zile în format electronic pentru a împărtăși cele mai bune practici.
În al doilea rând, OMT caută inovații pentru recuperarea turismului, după cum a detaliat Natalia Bayona, „prima provocare globală care își propune să reunească antreprenorii și start-up-uri pe trei fronturi: recuperarea destinațiilor, economia circulară și sănătatea publică durabilă.
Cu acest proiect, adaugă el, „cele mai bune soluții sunt căutate pentru a fi prezentate tuturor miniștrilor într-un forum virtual, pentru a crea sinergii care pot fi aplicate sectorului”.
În cele din urmă, OMT a prezentat Comitetului de Criză 23 de recomandari privind măsurile care trebuie luate (Acțiuni pentru gestionarea crizei și accelerarea recuperării turismului). Și, după cum a subliniat Bayona, „turismul se contractă, dar nu se va termina. Avem dovada acestui lucru pe piața chineză, unde peste 65% din populație consideră că vor călători din nou de îndată ce vor putea”.
Munca în comun
A venit timpul pentru munca în comun, cu evenimente digitale, precum Forumul MICE „unde putem împărtăși cunoștințe„. De asemenea, profesioniștii pot profita de timpul acestei pauze pentru a se pregăti, fie cu acces gratuit la biblioteca OMT, fie urmând gratuit unul dintre cursurile sale de instruire, certificate de IE.
Și și-a încheiat intervenția cu trei indicații care confirmă faptul că există loc pentru speranță:
– „Lumea este din ce în ce mai digitală, așa ca putem și ar trebui să continuăm să lucrăm online cu clienții internaționali”.
– „Investițiile globale în turism care au fost în stadiul lor matur atunci când a izbucnit criza nu au fost anulate, acestea rămân în picioare·”.
– „Odată ce perioada de îngrădire a trecut, promovarea turismului ar trebui să axeze pe cererea națională a fiecărei țări și călătoriile scurte, care sunt cele care le vor oferi turiștilor cea mai mare siguranță”.
Sursă: hosteltur.com