Piețele emergente revin după o pauză de patru ani

Târgul de turism World Travel Market, care va avea loc săptămâna viitoare la Londra, va fi punctul de cotitură care va marca revenirea la normalitatea pentru industria globală a călătoriilor la aproape patru ani de la începutul  pandemiei de Covid. În această revenire la „business as usual”, piețele-sursă emergente (China, India, Indonezia, Brazilia, Africa de Sud, Vietnam…) vor juca un rol esențial datorită noilor clase de mijloc în expansiune

Într-un articol publicat pe blogul World Travel Market, consltantul Mark Frary, co-fondator al Travel Perspective, explică faptul că, potrivit datelor UNWTO, printre piețele turistice externe cu cea mai rapidă creștere din lume se numără India, Indonezia și Vietnam.

Așadar, numeroase destinații turistice, în special din regiunea asiatică, sunt interesate să atragă turiști din aceste economii emergente în următorii ani, „mai ales dacă piețele tradiționale stagnează”.

Factorul cheie care va explica însă noul boom al turismului extern din economiile emergente din Asia este „clasa de mijloc în plină expansiune”, notează Mark Fray.

India

Potrivit mai multor studii, clasa de mijloc din India reprezintă în prezent 31% din populația sa, iar acest procent va ajunge la 61% până în 2047. „Această creștere este alimentată de stabilitatea politică și de reformele economice din această țară.

În plus, populația țării va continua să crească. Cu o populație de 1,436 miliarde de locuitori, India tocmai a depășit China (1,411 de miliarde) ca fiind cea mai populată țară din lume și se preconizează că va ajunge la 1,7 miliarde până în 2050.

În ceea ce privește călătoriile, numărul de călătorii turistice în străinătate a crescut de la 4,4 milioane în 2000 la 26,9 milioane de călătorii în 2019, înainte de pandemie.

„În cadrul celui de-al doilea Summit Outbound Tourism din New Delhi, desfășurat recent, compania de consultanță  Nangia Andersen a publicat un raport care prevede că piața de outbound din India va valora 44,8 miliarde de dolari până în 2032, în creștere de la 15,1 miliarde de dolari în 2022″, explică Mark Fray.

Poonam Kaura, partener al firmei, a declarat: „Creșterea nu este doar în rândul persoanelor de vârsta mijlocie și mai în vârstă, un număr mare de mileniali și Gen Z călătoresc, de asemenea, în străinătate. În plus, cererea nu se mai limitează la marile orașe ale țării, ci provine practic de peste tot.

China

China, suprapopulată, se așteaptă ca în viitor să aibă mai puțini locuitori decât în prezent, din cauza îmbătrănirii  progresive ale populației sale.

Astfel, până în 2050, China va avea aproximativ 1,3 miliarde de locuitori (față de 1,411 miliarde în prezent).

În orice caz, potențialul Chinei ca piață turistică externă va rămâne enorm și în anii următori.

Indonezia

În prezent, aproximativ 52 de milioane de persoane din Indonezia (o țară cu o populație totală de 275 de milioane de locuitori) sunt clasificate ca făcând parte din clasa de mijloc de către Banca Mondială.

OCDE preconizează ca PIB-ul Indoneziei va crește cu 4,7% în 2023 și cu 5,1% în 2024, „deși creșterile salariale scăzute frânează consumul”.

Potrivit Băncii Mondiale, piața indoneziană de outbound a totalizat 11,7 milioane de călătorii în străinătate în 2019, înainte de Covid. Cu două decenii mai devreme, a fost de numai 2,2 milioane. Destinațiile în care indonezienii au călătorit cel mai mult au fost Malaezia, Singapore și Arabia Saudită.

Vietnam

Vietnam este țara din Asia de Sud-Est cu cea mai rapidă creștere a clasei de mijloc. Se estimează că acest segment al populației va ajunge la 36 de milioane de persoane până în 2030.

Economia Vietnamului a crescut cu 8%, iar previziunile de creștere a PIB-ului pentru acest an sunt de 6,5%. De fapt, a fost una dintre puținele țări care au evitat recesiunea în timpul pandemiei.

Și înainte de pandemie, numărul de călătorii turistice în străinătate creștea cu o rată anuală de 10-15%.

Potrivit lui Michelle Ho, director general al agenției de turism Klook din Vietnam, „am văzut valuri de vietnamezi care au călătorit în străinătate imediat ce restricțiile de călătorie au fost ridicate, ceea ce a dus la o redresare puternică a călătoriilor în străinătate începând cu martie 2022”. Printre primele trei destinații vizitate de vietnamezi se numără Singapore, Coreea de Sud și Thailanda.

Brazilia

FMI estimează că economia Braziliei va depăși PIB-ul Italiei în decursul acestui deceniu, ceea ce, la rândul său, va stimula călătoriile turistice ale brazilienilor în străinătate.

„Potrivit celei mai mari agenții de turism din țară, CVC, numărul de călătorii în străinătate va crește cu o medie anuală de 11% până în 2026″, spune Mark Frary. Principalele destinații pentru turiștii brazilienii sunt Statele Unite, Portugalia și Franța.

Africa de Sud

Piata extern a Africii de Sud „își revine greu după pandemie”, spune fondatorul Travel Perspective.

În 2019, aproximativ șase milioane de sud-africani au călătorit în străinătate. Astăzi, această cifră va fi de 3,7 milioane.

Principalele destinații pentru turiștii sud-africani sunt Mozambic, Regatul Unit și Botswana.

După cum explică Mark Frary, „șomajul este aproape de niveluri record și se așteaptă ca PIB-ul să scadă brusc din nou în acest an, deși se așteaptă o revenire până în 2024″.

Rusia

În ceea ce privește Rusia, „rămâne un fel de paria pe scena internațională din cauza războiului din Ucraina, iar turismul a fost grav afectat, în special din cauza interdicțiilor de zbor”, notează Frary.

Imagine la târgul World Travel Market 2022. Sursă WTM.

Piețele emergente la World Travel Market 

Pentru a afla cele mai recente evoluții și tendințe pe piețele emergente, World Travel Market din Londra au programat  o serie de conferințe.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version