Motivele pentru care CE a interzis fuziunea Booking-eTraveli

Comisia Europeană a aprobat aproape 3.500 de fuziuni în ultimii zece ani și a interzis 11, inclusiv pe cea a Booking.com cu eTraveli, anunțată luni. Merită să descoperim motivele care au determinat instituția europeană să anuleze această operațiune, care ar fi determinat agenția de turism online (OTA) americană să își consolideze poziția dominantă pe piață; o decizie la care aceasta din urmă a anunțat că va face apel.

Pentru CE, „soluțiile oferite de Booking nu au abordat în mod adecvat preocupările Comisiei în ceea ce privește concurența, într-un mod care să ducă la concluzia că se va menține o concurență sustenabilă”, potrivit declarației emise de comisarul european penru concurență, Didier Reydners, în legătură cu anularea.

Booking nu va putea fuziona cu eTraveli, așa cum era planificat. Sursă: Booking.com

Soluția oferită de OTA a constat în afișarea unui ecran de alegere pentru clienții de zboruri pe pagina de ieșire a zborului, care este pagina afișată călătorilor după ce aceștia își cumpără biletele de avion. Pe acest ecran de alegere, „Booking s-a oferit să afișeze mai multe oferte de hotel de la OTA-urile hoteliere concurente”, permițând clienților să facă clic pe oferta afișată pentru a fi redirecționați către site-ul web al OTA-ului hotelier.

Eficacitatea soluției

Comisia a efectuat o „analiză amplă a angajamentelor propuse”, inclusiv testarea eficacității soluției „cu participanți relevanți de pe piață”. Și, potrivit informațiilor primite ulterior de organismul european, „măsurile propuse nu au fost suficient de cuprinzătoare și eficiente și nu au eliminat de deplin probleme de concurență identificate”.

„Selecția și clasificarea ofertelor OTA-urilor hoteliere nu au fost suficient de transparente și nediscriminatorii, deoarece Kayak, o filială a Booking, ar fi deținut controlul asupra mai multor aspecte ale aplicării sale”.

Cu alte cuvinte, ofertele OTA-urilor hoteliere concurente ale Booking „ar fi fost afișate doar pe pagina de check-out a zborului și nu în alte momente, care reprezintă oportunități importante de vânzare încrucișată, cum ar fi e-mailurile, notificările sau alte pagine ale site-ului”, ceea ce le-ar fi dezavantajat în mod clar și ar fi consolidat poziția dominantă a companiei mai mari.

Greu de monitorizat

CE a reamintit că pagina de check-out a zborurilor „reprezintă doar o mică parte din oportunități de vânzare încrucișată pe care Booking le-ar fi putut valorifica prin achiziția eTraveli”, care a fost acum anulată, În plus, angajamentele „ar fi fost dificil de monitorizat eficient, nu în ultimul rând pentru că algoritmul Kayak funcționa ca o cutie neagră”, a precizat Comisia Concurenței.

Mai multe informații despre Booking.com în:

Booking.com scapă de legea antitrust digitală

Comisia Europeană anchetează achiziția unei OTA de către Booking în Suedia

Pe baza acestui fapt, Comisia a considerat că soluțiile oferite de Booking nu erau suficiente pentru a rezolva problemele de concurență și pentru a evita efectul dăunător al tranzacției asupra companiilor care își desfășoară activitatea în același sector în cadrul Spațiului Economic European (SEE). În consecință, Comisia a decis să blocheze tranzacția propusă.

Cum ar fi arătat ecranul de alegere al lui Booking

– Acesta ar fi fost gestionat de Kayak, serviciul de metasearch („MMS”) al Booking.

– Acesta ar fi fost afișat pe platforma de zboruri al brandului Booking.com și pe platforma de zboruri al brandului eTraveli.

– Acesta ar fi fost prezentat clienților zborurilor situate în SEE și clienților zborurilor în afara SEE care călătoresc în SEE.

– Ar fi arătat patru opțiuni oferite de OTA. Un mediu glisant care apărea sub fiecare dintre cele patru optiuni de hotel ar fi afișat până la patru oferte suplimentare de la alte OTA-uri hoteliere pentru același hotel.

– OTA recomandată, adică cea listată pe primul loc, ar fi fost cea care oferă cel mai mic preț pentru fiecare hotel.

– Algoritmul Kayak ar fi fost utilizat pentru: (i) a selecta cele patru hoteluri afișate în ecranul de alegere; și (ii) a selecta OTA-urile suplimentare afișate în meniul glisant pentru fiecare cazare.

– Algoritmul Kayak include un mecanism de licitație, ceea ce înseamnă că Booking ar fi fost remunerat de către concurenți pentru recomandările din ecranul de selecție,

– OTA-uril hoteliere puteau fi afișate atât timp cât îndeplineau următoarele criterii: (i) îndeplineau standardele tehnice și de calitate ale Kayak pentru OTA-urile partenere; și (ii) generau cel puțin 60% din veniturile totale din cazare din vânzarea camerelor de hotel.

– Ofertele lui Booking puteau fi, de asemenea, afișate.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version