Legea privind piețele digitale: eDreams Odigeo confruntă Google

Agenția de turism online eDreams ODIGEO și-a făcut publică „respingerea fermă” a soluției propuse și „implementate” de Google la Legea privind piețele digitale (DMA) a Uniunii Europene (UE) care va intra în vigoare pe 7 martie, deoarece consideră că „nu îndeplinește cerința esențială de a trata serviciile și produsele rivale pe picior de egalitate cu cele proprii”, potrivit unui comunicat publicat marți. 

OTA a îndemnat Google să „pună capăt autofavorizării pentru o concurență neloială”, ceea ce este ceea ce intenționează să facă DMA, fiind concepută ca o legislație europeană menită să pună capăt „practicilor neloiale persistente în ecosistemul digital și să abordeze rolul de digital gatekeepers (platforme digitale cu rolul de gardieni digitali ai accesului), se arată în comunicat.

Sediul eDreams ODIGEO. Sursă: eDreams ODIGEO.

„Unul dintre principalele efecte așteptate este că Google nu va mai favoriza propriile servicii în motorul de căutare, eliminând astfel dezavantajele impuse de ani de zile concurenților și permițând o concurență mai loială și un acces mai echitabil al consumatorilor la o diversitate de produse”, a detaliat eDreams ODIGEO.

Preocuparea concurenței

Cu toate acestea, a subliniat, de asemenea, că soluția Google „nu îndeplinește aceste obiective”, dar continuă să ridice probleme semnificative de concurență în industria de distribuție a călătoriilor”. În acest sens, a precizat că „perpetuează practicile de autofavorizare înrădăcinate care încurajează în mod activ consumatorii să rămână în cadrul ecosistemului Google”.

eDreams ODIGEO a declarat că „se așteaptă la acțiuni din partea Comisiei Europene pentru a asigura respectarea acestei legi”.

Agenția de turism online „recunoaște măsurile proactive luate de Comisia Europeană pentru a apăra un ecosistem digital echitabil în Europa”, dar, în același timp, subliniază că „portarii desemnați trebuie să respecte cu strictețe reglementările stabilite” de UE. Ea își exprimă „dezamăgirea” ca „Google este departe de nivelul necesar pentru a îndeplini obiectivele globale” ale DMA.

Dana Dunne, director general al OTA, a declarat că „intrarea în vigoare a DMA reprezintă o mare oportunitate de a aborda dezechilibrul persistent care există de ani de zile în peisajul digital european”. „Importanța construirii unei piețe competitive și transparente nu poate fi niciodată subliniată îndeajuns, având în vedere impactul direct al acesteia asupra oferirii unei game largi de opțiuni consumatorilor”, a adăugat ea.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version