Își schimbă Booking.com modelul de afaceri?

În cadrul Booking.com au loc o serie de schimbări care au dus la intensificarea activităților de marketing complet al călătoriilor, ceea ce reprezintă o schimbare față de modul de lucru anterior al OTA. Și se pare că se descurcă bine pe această nouă linie, pentru că în 2022 a obținut o cifră de afaceri record

În timp ce în trecut acest brand al Booking Holdings era cunoscut pentru intermedierea hotelurilor ca agenție, acum acționează ca un comerciant pentru jumătate din vânzările pe care le gestionează, o schimbare care ar putea fi provocată de pandemia COVID-19 și de nevoile de adaptare pe care aceasta le-a impus întregii industrii a călătoriilor.

CEO-ul Booking.com, Glenn Flogel, stimulează în mod activ vânzările de zboruri și pachete. Și pentru aceasta, și-a stabilit obiectivul de a procesa mai multe plăți prin intermediul propriei platforme financiare. De fapt, aceasta oferă clienților hotelului plata sejurului și anularea gratuită până la data anterioară a check-in-ului.

Fogel a anunțat că 42% din toate rezervările Booking.com sunt acum procesate la nivel comercial. 

„Schimbarea modelului Booking.com de la agent la comerciant aduce beneficii semnificative atât pentru partenerii noștri furnizori, cât și pentru călătorii noñtri”, a declarat recent la o conferință a analiștilor. În mod clar, un avantaj pentru utilizatorul final este acela de a avea o varietate mai mare de metode de plată. Și se pare că și hotelurile merg bine.

Pentru hoteluri, plata în avans pe platforma online înseamnă o reducere a taxelor de anulare, economii la costurile administrative și, de asemenea, evitarea fraudei. De fapt, 45% din înnoptările rezervate prin intermediul platformei online în 2022 au fost făcute prin intermediul aplicației proprii a companiei.

Pachete turistice

Un alt pas pe care Booking.com îl face în schimbarea modelului de afaceri este oferta de pachete turistice, care în Europa se realizează în asociere cu operatorul elvețian Lastminute.com, specializat în pachete dinamice, deoarece vânzarea de zboruri și cazarea este protejată de o directivă europeană. În aceeași ordine de idei, comercializeaza și închirieri de mașini, excursii și bilete de intrare.

Booking își extinde oferta de apartamente și închirieri de vacanță, care a crescut cu 56% față de 2021 și cu 11% față de 2019, reprezentând 30% din totalul rezervărilor. 

Potrivit brandului, un total de 900 de milioane de înnoptări au fost rezervate prin intermediul platformelor sale de rezervare în 2022, ceea ce reprezintă jumătate față de anul precedent, dar în același timp cu 6% mai mult decât în 2019, ultimul an pre-pandemic, și care este luat ca referință în sectorului turismului, potrivit fvw.

Mai multe informații despre Booking.com în:

Comisia Europeană anchetează achiziția unei OTA de către Booking în Suedia

Booking și Expedia își păstrează poziția dominantă în Uniunea Europeană

La sfârșitul anului fiscal 2022, Booking Holdings a raportat venituri din intermedieri de 104,8 miliarde de euro, în creștere cu 58% față de anul precedent și cu 26% față de 2019. Această cifră include veniturile din publicitate, pe lângă componenta principală de comisioane.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version