Inteligența artificială ia cu asalt turismul

Inteligența artificială și-a aruncat umbra lungă în fiecare colt al conferinței PhoCusWright Europe, un eveniment de referință în cadrul căruia sunt analizate cele mai recente tendințe tehnologice care vor schimba industria turismului, fie că vrem sau nu. Pentru prima dată, această conferință, care reunește cele mai importante companii de turism, startup-uri și investitori, a avut loc la Barcelona, după mai mulți ani în Amsterdam. 

Holul hotelului Barceló Sants din Barcelona, unde a avut loc conferința Phocuswright Europe 2023.

Redresarea cererii va continua în 2023

La începutul evenimentului, din datele furnizate de Phocuswright, Google, TripAdvisor, Expedia, etc. a reieșit din nou clar că piața europeană de turism își revine mai repede decât se aștepta. Și că unele companii de turism sunt pregătite să atingă venituri record în 2023.

„Dorința de a călători rămâne foarte puternică. Iar consumatorii sunt dispuși să plătească prețuri mai mari și să călătoreasca mai departe”, a rezumat Charuta Fadnis, director de cercetare la Phocuswright.

O idee similară a fost prezentată de Maialen Carbajo, șefa departamentului turism de la Google Spania: „Călătoriile sunt în continuare o prioritate și, după pandemie, chiar și 38% dintre călători internaționali spun că sunt mai dispuși ca niciodată să rezerve călătoria vieții lor”.

Cererea este atât de puternică încât nu s-a vorbit de inflație sau de războiul din Ucraina

Pe scurt, cererea este atât de robustă încât aproape nimeni de la această conferință nu se obosește să vorbească despre incertitudinile care rămân pe piață: războiul din Ucraina, inflația, ratelor dobânzilor?

Directorul general al TUI Musement, suedezul Peter Ulwahn, care a participat, de asemenea, la conferință, a comentat că Suedia și Finlanda, ca destinații turistice, au fost afectate de proximitatea lor față de Rusia. „Dar, după pandemie, oamenii din țările nordice sunt încă foarte dornici să călătoreasca în alte țări, și în special în locuri precum Spania.

Hotelierii prezenți la eveniment au fost mult mai îngrijorați de lipsa de personal în unitățile lor, potrivit lui Javier Aguila, președinte pentru Europa la Hyatt Hotels Corporation, și Raul Gonzalez, CEO pentru regiunea EMEA la Barcelo Hotel Group. Iar apetitul investitorilor internaționali de a investi în hoteluri din stațiuni, au adăugat ei, rămâne ridicat.

Public prezent la conferința Phocuswright Europe 2023. Sursă: Hosteltur.

Inteligența artificială: Ce se va schimba?

Astfel, o mare parte din discursurile și conversațiile de pe coridoare se învârt în jurul marii probleme care domină această conferință: inteligența artificială.

Nu este ca vorba de faptul că inteligența artificială a ajuns brusc în industria turismului. Dimpotrivă. Marile companii o foloseau deja în operațiunile lor, în sistemele tehnologice etc.

De exemplu, grupul de turism TUI a cumpărat din 2016 un start-up specializat în soluții de mobilitate (folosind învățarea automată) și a aplicat această tehnologie pentru a organiza servicii de transfer de la aeroportul din Palma de Mallorca la hoteluri. „Rezultatele sunt foarte satisfăcătoare, economisind călătorii și combustibil”, explică directorul general al TUI Musement, Peter Ulwahn, care a participat și el la conferință.

Marea diferență este că, după apariția ChatGPT (finanțat de Microsoft) și sosirea lui Bart (Google), inteligența artificială va fi acum la dispoziția a zeci de mii de companii de turism, iar atenția va fi disponibilă și pentru destinațiile mici și chiar pentru omul obișnuit, „average Joe”, tipul obișnuit, potrivit Mabrian Technologies.

Iar utilizările pe care companiile le vor da inteligenței artificiale se vor înmulți: va prezice comportamente, va genera conținut, va îmbunătăți cunoașterea clienților și eficiența companiilor digitale…

„AI va fi o schimbare și mai drastică decât smartphone-urile. Cu ajutorul AI vom putea cunoaște nivelul de satisfacție al clienților înainte ca aceștia să ajungă la hotel sau să aflăm de ce au loc anulări”, a declarat, ca exemplu, Raúl González, de la Barceló Hotels.

De fapt, la conferința PhocusWright auzim în mod constant că inteligența artificială va fi a treia mare schimbare care va zgudui industria turismului, după internet și telefonia mobilă. Și, după cum mulți își vor aminti cu siguranță, acele schimbări au fost destul de rapide și radicale.

Barcelona, noua locație pentru Phocuswright Europe

În ultimele trei ediții, Phocuswright Europe a avut la Amsterdam. Anterior, aceasta a avut loc la Dublin.

Schimbarea sediului la Barcelona s-a conturat anul trecut, în urma unor discuții între directorii companiei americane Phocuswright și Marián Muro (care la acea vreme era director al Turisme de Barcelona) și Enrique Ruiz de Lera, director adjunct de marketing la Turespaña.

Potrivit lui Pete Comeau, director general al Phocuswright, după trei ani la Amsterdam, compania căuta o nouă locație pentru conferința sa europeană, care în mod normal durează trei zile.

„Am fost interesați de un oraș cu tradiție tehnologică și, în același timp, de posibilitatea de a organiza evenimentul în acelasi hotel, pentru a facilita crearea de rețele între participanți”, spune Pete Comeau. În cele din urmă, a fost ales hotelul Barceló Sants, situat în gara principală din Barcelona.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version