Ce pot face hotelurile pentru a face față unei distribuții din ce mai încurcată?

Dacă ceva a caracterizat distribuția hotelului în ultimii ani este schimbarea constantă. În timp ce lanțurile își direcționează eforturile pentru a crește vânzările directe, apar noi intermediari, iar cei existenți fuzionează sau se schimbă. Prin urmare, este important ca hotelierii să se concentreze asupra principalului lor loc de muncă, care nu este altul decât a avea grijă de oaspeți în timp ce analizează provocările și cum să profite de oportunități oferite de diferite canale de distribuție. 

Expedia și Booking continuă să domine piața, ceea ce generează „preocupări majore în industrie”, potrivit lui Sloan Dean, COO al Remington Hotels, dar există și companii chineze precum Ctrip sau gigantul Alibaba care își caută locul.

Courtney Russell, director general de gestionare a veniturilor la Schutle Hospitality Group, observă că OTA-urile, pe care le definește drept „un rău necesar” – au încă motivele lor de a exista pentru hoteluri atât timp cât aceștia știu când și cum să le utilizeze mai bine. Pentru Robert Cole, senior analist de cercetare la Phocuswright și fondator RockCheetah, dependența, poate excesivă, a lanțurilor de OTA-uri se datorează faptului că hotelierii le consideră „de risc scăzut”.

Nu trebuie pierdute din vedere nici metasearch-urile sau Google care continuă să-și reinventeze prezentă în segmentul hotelier și în restul lanțului de călătorie dincolo de motorul său de căutare. „Sunt foarte inteligenți și au provocări interesante. Sunt sigur că ar putea oferi o platformă de metasearch mult mai mare dacă nu ar avea venituri atât de importante provenite din OTA”, asigură Cole. „Va veni o zi în care va avea mai mult sens ca Google să canibalizeze afacerea lui Expedia și a lui Booking, în loc să profite pur și simplu de publicitatea lor”, avertizează el.

Ce pot face hotelurile pentru a face față unei distribuții din ce mai încurcată?

Și la toate acestea trebuie să adaugăm irupția Airbnb în distribuția hotelieră, mișcare care generează încă suspiciuni în acest sector. „Nu aș încuraja pe nimeni să o facă, deoarece personal nu cred că este o idee bună”, spune Russel, care preferă să pastreze platforma la distanță.

Între timp, hotelurile se străduiesc să își crească vânzările directe prin campanii și programe de loialitate care atrag clientul pe site-ul său web, dar apar îndoieli cu privire la faptul că această abordare schimbă cu adevărat panorama distribuției. De fapt, există cei care susțin că lanțurile își măresc prezența în metasearch-uri (cu un cost mai mic pe clic) pentru a câștiga astfel mai mult teren în fața OTA.

Având în vedere încurcătura în care s-a transformat distribuția digitală, care este calea de urmat pentru hotelieri?  Sloan Dean recomandă diversificare atât a canalelor cât și a clienților, în timp ce Russell spune că este esențial să se acorde atenție serviciilor pe care ar trebui să le ofere hotelurile pentru că, în final, aceasta este cea mai bună modalitate de a converti orice oaspete într-un client direct și regulat.

Nu trebuie pierdute din vedere, spune el, nici căutarea vocală care are o influență din ce în ce mai mare, nici GDS-urile, care nu par că vor fi înlocuite pe termen scurt.

Informația de referință este disponibilă pe Hotel News Now.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version