Hoteluri și touroperatori în alertă: revin plângerile false?

Peste 500 de clienți britanici ai touroperatorului TUI au raportat că au suferit probleme gastrice în timpul vacanțelor în hoteluri situate în Capul Verde. O situație similară a avut loc și în Mexic. Hotelierii sunt din nou atenți la reclamațiile necinstite sau fraduloase, dar de data aceasta pe grupuri. 

În cazul Capului Verde, care este cel care a căpătat cea mai mare importantă, până în prezent nu a existat niciun proces, adică nu a fost urmărit penal, dar sunt pretenții de grup precontencioase împotriva operatorului de turism britanic și implică mai multe hoteluri Riu Hotels & Resorts și Meliá Hotels International. Firma de avocatură Irwin Mitchell este cea care îi reprezintă pe reclamanți, după cum a publicat Dailymail.co.uk.

Recuperarea călătoriilor, după doi ani de restricții, a generat încă o dată plângeri ale britanicilor, deși într-o măsură mai mică decât înainte de pandemie și în alte circumstanțe.

Avocatul Marc Ripoll, de la firma de avocatură Monlex, explică faptul că „scăzuseră plângeri dar se ridică, deși într-un mod diferit, pentru că acum sunt sute de clienți și mai multe hoteluri”. Modalitatea este diferită, întrucât acum o persoană acceptă să apară în mass-media, menționează destinația, spune că a fost bolnav și cine o reprezintă. Astfel, cei care citesc iau legătură cu avocații.

Trebuie menționat faptul că în Regatul Unit există așa-numiții claim farmers, care sunt firme de avocatură dedicate pregătirii cererilor, multe dintre ele se dovedesc a fi „necinstite” sau frauduloase. În 2018, după cum a informat HOSTELTUR, unul din cinci britanici a fost încurajat de aceste firme de avocatură să denunțe.

Înainte de pandemie, în destinații spaniole precum Mallorca sau Benidorm, existau recrutori care se plimbau prin vecinatatea hotelurilor și ofereau turiștilor posibilitatea de a face plângeri false cu privire la toxiinfecții alimentare, astfel încât să fie rambursați banii pentru sejururi și să aibă parte de vacanțe gratuite. În acel moment totul era pus la punct, era suficientă prezentarea unei chitanțe de la farmacie pentru achiziționarea unui medicament pentru probleme de stomac.

Ce se face ca răspuns la aceste reclamații?

Avocatul explică pentru HOSTELTUR că, odată făcute reclamațiile, hotelurile de obicei inițiază, în mod preventiv, o anchetă în care se află „dacă turiștii s-au cazat la hotel, dacă s-au îmbolnăvit și informat hotelul sau ghidul touroperatorului, său dacă au vizitat medicul hotelului”. Dacă nimic din toate acestea nu s-a întâmplat în timpul șederii, „trec la o a doua fază”, pentru a vedea dacă au fost la medicul din țara lor, deoarece din cauza perioadelor de incubație simptomele pot apărea mai târziu.

În același timp, se fac căutări pe rețelele socializare, pentru a afla dacă sunt poze cu ei bând, mâncănd sau petrecând în timpul vacanței, dacă au plecat de la hotel sau au plecat în excursii. Se ia în calcul și tipul de regim rezervat, demipensiune sau all inclusive. „În acest fel, pretențiile necinstite sunt eliminate”, spune Ripoll.

Hotelul pregătește și audituri legate de măsurile de siguranță și igienă alimentară, în acest caz că și apărare în fața pretențiilor care ar putea fi autentice, sau care sunt gri pentru că oaspetele se îmbolnăvește, dar motivul este necunoscut.

În plus, subliniază Ripoll, este posibil și ca turiștii să aibă disconfort din cauza schimbărilor de mâncare și spa de la o țară la alta, ba chiar și din cauza unui virus care nu are nicio legătură cu hotelul sau infecțiile bacteriene.

Plângere și contraplângere

„Dacă cererea este necinstită și o puteți dovedi, puteți face apel împotriva reclamantului care falsifică și puteti solicita rambursarea tuturor cheltuielilor dumneavoastră juridice efectuate”, spune Marc Ripoll de la firma de avocatură Monlex. 

„Acest lucru s-a făcut în trecut, când a existat acest boom al afirmațiilor false și complotul a fost demascat. Ei au fost în principal să pună capăt și să notifice potențialilor reclamanți frauduloși că ar putea exista consecințe semnificative”, își amintește avocatul.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version