Franța și Olanda semnează un armistițiu pentru a examina cu atenție Air France KLM

Franța și Olanda au convenit vineri un armistițiu după o săptămână de tensiuni puternice datorită apariției surpinzătoare a statului olandez în rândul acționarilor grupului Air France KLM, a cărui structură va fi revizuită până la sfârșitul lunii iunie. Achiziționarea neașteptată a 14% din acțiunile conglomeratului aeronautic de către Olanda, cu scopul de a se situa la același nivel cu statul francez, a iritat Parisul, care a cerut explicații imediate Amsterdamului. 

Ministrul olandez al FinantelorWopke Hoekstra, s-a întâlnit vineri în capitala franceză cu omologul său, Bruno Le Maire, în fața căruia a recunoscut că „participarea noastră nu a fost prea ortodoxă, dar s-a făcut cu intenții bune”.

Ambii au ales să se concentreze începând de acum asupra viitorului alianței, într-un context „extrem de competitiv”.

Se va crea un grup de lucru, comandat de directorul general al Agenției Franceze de Participare a Statului, Martin Vial, și trezorierul Ministerului de Finanțe din Olanda, Christiaan Rebergen. 

Această comisie va trebui să stabilească în mod clar, înainte de sfârșitul lunii care trebuie să fie structura de participare a Air France-KLMcomponența consiliului său de administrație și regulile bunei guvernante și conduite ale companiei, care trebuie „respectate de ambele state”.

Olanda avea deja o participare de 5,9% în KLM, la care se adaugă acum 14% din capitalul grupului.

La câteva ore mai târziu după reuniune, președintele francezEmmanuel Macron, a oferit indicii într-o intervenție publică cu privire la direcția negocierilor, potrivit EFE. „Trebuie să evităm ambiguitățile și să clarificăm guvernarea grupului, deoarece nu poți fi și acționar al companiei mamă și al filialei, deoarece aceasta ar limita sinergiile și viitorul grupului”, a spus el.

„Rolul nostru este acela de a pacifica, de a lucra cât mai bine cu olandezii și ca nimeni să nu ducă politica în companie, în special politicile naționale”, a spus Macron. 

Un interes deosebit va avea în această luptă apărarea pe care cele două țări vor să o facă aeropoartelor lor principale, Roissy-Charles de Gaulle (în Paris) și Schiphol (în Amsterdam), o centrală în lupta dintre cele două țări.

Ambele companii sunt condamnate să se înțeleagă. Într-o piață care are tendința să se concentreze și să se deschidă din ce în ce mai mult spre concurență externă, KLM nu își poate permite să supraviețuiască singură, potrivt analiștilor. 

Diferența de rentabilitate între cele două părți ale alianței este remarcabilă: rezultatul operațional al Air France a rămas în 2018 la 266 milioane de euro, în timp ce cel al companiei aeriene olandeze a fost de 1.073 milioane de euro.

Declarația comună a Franței și Olandei după întâlnirea de vineri a subliniat necesitatea ca grupul să „obțină rezultate mai bune și să fie mai competitiv, într-un mediu de mari provocări”.

 

Realizarea de reforme

Conștient de conflictul social tradițional din cadrul companiei aeriene franceze, Le Maire s-a străduit să sublinieze că orice reformă va fi în interesul, nu numai alienței și ambelor state, ci și al „angajaților săi”, o aluzie care nu a apărut în discursul lui Hoekstra.

În schimb, Olanda a făcut un compromis prin reafirmarea sprijinului său pentru CEO-ul grupului, canadianul Ben Smith, pe care Amsterdamul îl percepea mai înclinat să apere dominația companiei Air France în cadrul alianței și consolidarea diviziei gale low cost, Transavia.

În același mod, ambele state și-au dat acordul pentru deciziiile adoptate de Consiliul de Administrație în 19 februarie pentru modernizarea guvernării și funcționării interne a grupului.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version