Franța va impune o ecotaxă la zborurile de plecare

Franța va stabili o ecotaxă pe zborurile din țară, care va fi percepută pe fiecare bilet de avion, a anunțat ministrul Transporturilor, Elisabeth Borne. Noul impozit va fi aplicat tuturor companiilor aeriene care zboară din țară, indiferent de naționalitatea lorNumai zborurile de legătură și cele care merg în Corsica și departamentele franceze de peste mări vor fi scutite. 

 

Măsura este luată în mijlocul unei dezbateri din ce în ce mai intense asupra faptului că aviația ar trebui sau nu să beneficieze în continuare de scutirea de câteva decenii a taxei pe kerosen, având în vederea creșterea gradului de conștientizare a schimbărilor climatice. Franța este una dintre țările care încurajează Uniunea Europeană să ia în considerare modificarea taxelor din aviație

 

„Am decis, ca și alte țări, să punem în aplicare o taxă ecologică pentru zborurile din Franța„, a spus Borne în cadrul unei conferințe de presă. 

 

 

Anunțul a generat critici din partea companiei aeriene naționale Air France, care declară că operează 50% din zborurile sale din Franța. 

„Această nouă taxă ar penaliza în mod semnificativ competitivitatea companiei Air France, într-un moment în care compania trebuie să-și consolideze capacitatea de investiții pentru a reduce amprenta sa de mediu mai repede, în special ca parte a politicii de reînnoire a flotei”, a declarat compania aeriană, parte a grupului Air France KLM. 

 

Impozitul va intra în vigoare treptat și va implica o taxă de 1,50 euro pe pasager în zborurile interne și intra-europene de clasa economică, ajungând la 18 euro pe bilet pentru zborurile în afara Uniunii Europene la clasa Business, a explicat ministrul Borne. 

 

Aceste numere sunt mai mici decât cele ale taxelor din aviație din alte țări europene, a afirmat ministrul transporturilor. În Regatul Unit, tariful standard pentru pasagerii de transport aerian începe de la 26 lire sterline (29 de euro) și creste la 172 de lire sterline (191,3 euro) pe pasager pentru zborurile pe distanțe lungi. În Germania, se adaugă o taxă în aviație de 7,38 euro la biletele de zboruri de scurt curier, 23,05 euro pentru cele de mediu curier și 41,49 euro pe distanțe lungi, ceea ce generează guvernului german mai mult de 1.000 de milioane de euro pe an

 

În comparație, Borne se așteaptă ca colectarea impozitului să crească cu aproximativ 180 de milioane de euro pe an începând cu 2020. Participarea companiei Air France la aeastă sumă ar depăși 60 de milioane de euro. 

 

Veniturile din impozite vor fi utilizate pentru finanțarea investițiilor în forme mai curate de transport public, inclusiv cel feroviar și rutier. „Vrem să permitem tuturor să călătorească cu mijloace de transport mai curate”, spune Borne. 

 

La rândul său, Air France consideră că decizia guvernului este și mai de „neînțeles”, deoarece veniturile nu vor fi folosite pentru a ajuta industria aviației să facă trecerea la forme de energie mai puțin poluante. „O astfel de tranziție ar putea fi facilitată prin sprijinirea implementării industriilor durabile de biocarburanți sau a inovațiilor perturbatoare”, susține compania aeriană. 

 

Acțiunile companiilor Air France, EasyJet, care au o prezență puternică în Franța, și ale Lufthansa au scăzut cu aproximativ 3% după anunțul făcut de Borne. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version