Forțe perturbatoare care ar putea pune în pericol redresarea turismului

Oliver Ponti, vicepreședintele departamentului Outlook la ForwardKeys, a confirmat că 2023 va fi un an bun pentru turism. Cu toate acestea, el a avertizat asupra anumitor „forțe perturbatoare” care ar putea ajunge să afecteze redresarea sectorului… și nu sunt cele pe care le-am putea crede, cum ar fi slăbiciunea euro în raport cu dolarul, care, potrivit lui Ponti, „a venit la momentul potritivit”, făcând destinațiile europene mai competitive față de piața americană; sau inflația care continuă să aibă un impact negativ asupra dispoziției de călătorie a consumatorilor. Managerul a participat la MarketHub al Hotelbeds, care a avut loc la Amsterdam.  

Printre forțele disruptive citate de Oliver Ponti, „incapacitatea aeroporturilor și a companiilor aeriene de face față redresării cererii, din cauza lipsei de personal, are tot mai multă greutate. Iar îngrijorarile cresc în următoarele luni, cu greve în Germania și proteste în Franța„.

„În cazul Parisului, la începutul anului șederile erau deja la nivelurile pre-pandemie, dar în doar o lună s-au prăbușit, ceea ce s-a întâmplat în același timp cu revoltele, cu scăderi de 30%”, după cum a subliniat Olivier Ponti.

Între timp, războiul din Ucraina a dus la o creștere cu 20% a tarifelor de transport aerian în 2022 față de 2019, deoarece timpii de zbor au crescut pentru a evita zona de conflict, iar capacitatea de transport aerian de dinainte de pandemie nu a fost recuperată în totalitate.

Cu toate acestea, ceea ce am văzut până acum în 2023 ne-a arătat, de asemenea, că până și consecințele celor mai grave dezastre naturale pentru turism pot fi atenuate cu o strategie adecvată de comunicare în situații de criză. Este ceea ce s-a întâmplat în cazul cutremurelor din Turcia, unde, în cuvintele lui Ponti, „a jucat un rol esențial, alături de colaborarea strânsă dintre administrațiile și companiile din sector, precum și de faptul că epicentrul a fost localizat departe de capitală și de principalele destinații turistice”.

Lideri ai redresării

În ciuda acestor amenințări, executivul ForwardKeys a detaliat care sunt segmentele, destinațiile și tendintele care conduc redresarea în acest an, începând cu turismul de soare și plajă, ale cărui cifre sunt doar cu 8% sub nivelul din 2019; urmat de turismul de natură (-16%), de afaceri și urban, în ambele cazuri cu -21%.

Clasamentul celor mai reziliente destinații.

Dintre segmentele care oferă cele mai multe oportunități, se remarcă segmentul premium, ale cărui sosiri internaționale în Europa în prima jumătate a acestui an deja cu 4% peste cifrele de dinaintea pandemiei, în timp ce clasa economică rămâne cu 19% mai mică. Și după cum a subliniat Ponti, „călătoresc mult și cheltuiesc mai mult, pentru că petrec și mai mult timp la destinație.

Olivier Ponti în timpul prezentării sale de la MarketHub Hotelbeds, unde a arătat progresul redresării turismului în toate regiunile lumii.

Aceeași tendință se repetă și pe piața chineză emergentă, al cărei perfil s-a schimbat, potrivit expertului, întrucât  segmentul premium a trecut de la 10% la 23% din cerere, la fel ca și călătorii individuali, care au crescut de la 28% la 41%, în timp ce cei care călătoresc în grup au scăzut de la 30% la 9%.

Piata premium din SUA către Europa a crescut, de asemenea, cu 22% față de cifrele din 2019, cu 14% mai multe sejururi lungi și cu 25% mai multe grupuri de cel puțin trei persoane și familii. „Mai mulți turiști cu sejururi lungi generează mai multe venituri, astfel încât redresarea lor este mai rapidă decât cea a numărului de vizitatori”, potrivit lui Oliver Ponti.

O altă tendință care conduce redresarea emitentului american este preferința pentru călătoriile cu mai multe destinații, condusă de combinațiile Portugalia-Franța, în creștere cu 125% față de nivelurile de dinaintea pandemiei, urmată de Grecia-Italia (+118%) și Danemarca-Norvegia (+27). În general, tendința arată o creștere medie de 12% față de datele din 2019.

Alte informații generate la MarketHub Europe al Hotelbeds la Amsterdam în:

Călătorul preia controlul, iar acest lucru va schimba industria turismului

Colaborarea între furnizori este necesară pentru a îmbunătăți personalizarea

Oportunitățile de afaceri generate de noile obiceiuri ale cererii

Turismul va crea 126 de milioane de locuri de muncă în 10 ani

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version