Analiză/Există tot mai multe competiții de start-up-uri în toate sectoarele, dar mai ales în turism. Practic nu există niciun eveniment tehnologic fără unul. La Web Summit, considerat cel mai important eveniment din lumea tehnologie, care a avut loc la Lisabona, a avut loc turneul vertical de turism în care într-un mod dinamic fiecare reprezentant a avut două minute pentru a-și prezenta compania. Douăzeci de companii au fost prezentante, dintre care am făcut această selecție:
1 si 2. – Lokals și Localie, deoarece a existat curioasa coincidență că primele două start-up-uri care au urcat pe scenă, pe lângă un nume foarte similar, se dedicau practic aceluiași lucru: conectarea călătorilor cu localnicii cu interese comune. Prima colabora cu guverne, birouri de turism, grupuri hoteliere, etc., și colecta, de asemenea, datele utilizatorilor și tendințelor de călătorie, în privat, și vindea aceste informații în pachet terților; în timp cea de-a doua se născuse acum 18 luni și lucra cu 600 de colaboratori locali în 220 de orașe din întreaga lume.
3. -Shake to win:conectează instituțiile culturale și turistice cu turiștii chinezi. Aceasta oferă chiar posibilitatea de a conecta afacerea turistica adaptând conținutul la profilul acelui turist, căruia îi recomandă locuri de vizitat în aceste destinații.
4. -Travelpost:pune persoanele care doresc să trimită ceva într-un anumit loc în contact cu persoane care urmează să călătorească în acel loc ca să acționeze ca mesageri și să-l ducă.
5. -Expat.com:oferă conținut pentru lucrătorii expatriați înainte de a călatori chiar la destinație, recomandându-le chiar locul ideal pentru a locui acolo în funcție de caracteristicile lor sau de ceea ce caută. De asemenea, permite organizarea de evenimente cu alți membri. În prezent, au 250.000 de expați înregistrați, dar aceasta cifra nu încetează să crească, astfel că aceștia caută investitori care să-și extindă gama de acțiuni și astfel să poată fi prezenți la nivel mondial.
6. – Inovat: start-up creată în urmă cu doar patru luni, care facilitează rambursarea impozitelor printr-un formular digital.
7. – iui trips, aplicația perfectă pentru cei care doresc să devină youtube-uri. Această platformă care integrează geolocalizarea cu camera mobilă pentru a include direct în itinerarul realizat fotografiile și videoclipurile realizate în fiecare punct, astfel încât utilizatorul să-l poată încărca pe canalul său YouTube fără a fi necesar să efectueze manual acești pași precedenți.
8. – Stay22: oferă o hartă interactivă în care puteți localiza evenimentul în cauză prin care călătoresti într-un anumit loc, împreună cu cazările disponibile pe site-uri precum Booking.com sau Airbnb, fără a fi nevoit să schimbi paginile atunci când decizi ce locație ți se potrivește cel mai bine și să o rezervi. După trei ani de activitate, veniturile au crescut cu 40%, astfel că aceștia caută clienți, partneri și investitori.
9. – Yoordi promovează implementarea codurilor QR în restaurante, care atunci când sunt scanate fără acces la fotografii și videoclipuri cu informații din meniu și pot fi, de asemenea, folosite pentru a plăti, deoarece acceptă orice mijloc de plată. Acest lucru reduce timpul de așteptare al clienților și îmbunătațește experiența acestora.
10. – Transfergest este un software destinat companiilor de transferuri turistice, în special IMM-uri, care au adesea un management slab și un control slab al șoferilor lor. Cu acesta pot monitoriza online și în timp real fiecare serviciu, ceea ce îmbunătățește relațiile cu terții și experiența clienților.
11. – RipATrip este un motor de căutare pentru activități– sportitive în majoritatea cazurilor – și nu după destinație. Utilizatorul specifică de ce experiența dorește să se bucure (care are legătură cu kitesurfingul, schiul sau snowboardul, surfingul său trekking-ul), care sunt prioritățile sale (preț, timp de călătorie, vreme, destinații preferate, etc.) și sistemul îi oferă călătoria ideală.
12. – InLife este o platforma axată pe studenți și muncitori care se mută într-un alt oraș decât al lor, către cei care oferă „un nou mod de a găsi cazare în Portugalia„, deoarece este disponibil în prezent doar în patru orașe din țara vecină. Cu o taxă mică, pot face o vizită la trei etaje alese anterior pentru ei în funcție de preferințele lor, însoțite de expertul local selectat start-up sau pot face acest lucru în mod virtual printr-un apel video.
Sursă: hosteltur.com