Datele a 500 de milioane de clienți Marriott au fost furate de hackeri

Grupul hotelier american Marriott International a recunoscut că a suferit un atac informatic asupra bazei de date a Starwood, care a afectat aproximativ 500 de milioane de clienți. Hackerii au sustras ample informații personale de la 327 milioane de utilizatori și de la unii și numărul cardului de plată. 

Marriott a informat vinerea trecută într-un larg comunicat ca la data de 8 septembrie a primit o alertă în sistemul său de securitate internă pentru o încercare de accesare a bazei de date de rezervări a Starwood în Statele Unite.

În urma acestui atac, compania a angajat experți în securitate care au descoperit că se înregistraseră accesuri neautorizate la rețeaua Starwood încă din 2014. 

După anchetă, pe 19 noiembrie se putea verifica dacă informațiile au fost copiate și criptate din baza de date de rezervări a Starwood.

Grupul Marriott a denunțat faptele la poliție și a deschis mai multe canale de comunicare pentru a informa clienții afectați.

Deși informatiile duplicate nu au fost încă identificate în baza de date, Marriott estimează că aceasta conține informații a aproximativ 500 de milioane de oaspeți, care au făcut o rezervare la o locație a Starwood.

Aceștia au sustras date personale de la aproximativ 327 de milioane dintre clienți, cum ar fi nume, adresa poștală, numărul de telefon, adresa de e-mail, numărul de pașaport, contul Starwood Preferred Guest, data nașterii, sexul, informațiile de sosire și plecare, fecha de rezervare și preferințele de comunicare.

Despre unii clienți – Marriott nu detaliază câți, s-au obținut de asemenea numerele cardurilor de plată și data expirării, deși asigură că acestea au fost înregistrate prin intermediul unei criptări avansate.

 

Decriptarea cardurilor

În ciuda acestui fapt, compania nu poate garanta securitatea acestor carduri: „Există două posibilități de a descifra numerele cărților de plată iar, în acest moment, Marriott nu poate exclude posibilitatea ca aceasta ar putea fi realizată într-unul din cele două moduri, a spus el.

Pentru restul clienților, informațiile obținute de hackeri au fost numele și, în unele cazuri, adresa poștală, adresa de e-mail sau alte informații.

Marriott a denunțat acest incident poliției, în timp ce continuă ancheta. Compania a început deja să notifice autoritîțile de reglementare de atacul suferit. 

Președintele și CEO-ul Marriott, Arne Soren, a regretat ce s-a întâmplat și se angajează să ajute clienții afectați și să „învețe de la ceea ce s-a întâmplat”.

Pentru a servi clienții, a creat un site exclusiv (info.starwoodhotels.com) și un call center, 24 de ore pe zi, pentru a răspunde la orice întrebare despre acest incident. De asemenea, se va pune în contact cu toți clienții din baza de date de rezervări a Starwood.

 

Sursă: hosteltur.com

2 Comments

  • […] Furtul de date de la 500 de milioane de clienți ai Marriott International nu este în niciun caz o excepție, ci se adaugă unei liste lungi de cazuri similare. Grupurile hoteliere s-au aflat de-a lungul anilor în atenția hackerilor din întreaga lume. Înaintea lui Marriott, au suferit atacuri recente Radisson, InterContinental sau Hyatt. Și, în timp ce hotelurile sunt una dintre cele mai apetisante prăzi, aceste mafii internaționale au fost atrase și de alte companii turistice. British Airways, Air Canada și Cathay Pacific sau agenția online Orbitz. Scopul final este de a obține informații ale cărților de credit aparținând clienților.  […]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version