Cu un volum de vânzari de peste 25.000 de milioane de dolari pe an, Marriott International și Hilton Worldwide conduc clasamentul celor mai mari 15 lanțuri hoteliere din lume conform veniturilor, potrivit datelor compilate de firma de studii de piață Euromonitor.
Acestea sunt urmate de InterContinental Hotels Group (21.000 milioane) și după acestea lanțul Starwood Hotels & Resorts (15.000 milioane), urmataăde Accor (12.000 milioane).
În intervalul de între 5.000-10.000 de milioane de dolari în vânzari anuale se află Wyndham, Choice Hotels, Carlson, Best Western și Hyatt.
Sub cele 5.000 de milioane de dolari găsim Home Inns Hotel & Management, Fairmont Raffles, China Lodging Group, 7 Days Group și NH Hotels.
Potrivit lui Euromonitor, datele de facturare a acestor 15 lanțuri includ rezultatele agregate ale hotelurilor proprii, în chirie, în franciză și în management.
Cu roșu sunt semnalate lanțurile Accor și Fairmont Raffles, care la sfârșitul anului 2015 au realizat o operațiune de concentrare, achiziționând brandurile de lux ale grupului hotelier francez, Fairmont, Raffles și Swissôtel.
Achiziția acestor branduri hoteliere va fi strategică pentru a asigură creșterea grupului Accor.
Brandurile hoteliere Fairmont, Raffles și Swissôtel au o prezență puternică în afara Europei (unde cererea a stagnat, afectând negativ rezultatele grupului Accor) așa cum afirmă Wouter Geerts, analist la Euromonitor.
Industria hotelieră pare să fi intrat într-o nouă faza de concentrări după ce Starwood Hotels a fost cumpărat de Marriott. De fapt, experții estimează ca această tranzacție va accelera procesul de consolidare în acest sector.
Prin intermediul acestor fuziuni, marile lanțuri hoteliere încearcă să recupereze forța împotriva creșterii agențiilor online (OTA), care la rândul lor se află într-un proces de concentrare.
A se vedea articolul Priceline continuă să–și diversifice activitatea prin achiziții.
Sursă: hosteltur.com