Administrația italiană, prin Autoritatea sa Antitrust, a anunțat sâmbătă deschiderea unui dosar companiei aeriene Ryanair pentru practici comerciale neloiale și publicitate înșelatoare în legătură cu anulările, profitând de scuza urgenței coronavirusului pentru a deruta călătorii.
Dosarul, deschis ca urmare a unei plângeri din partea Asociației pentru Drepturile Utilizatorilor și Consumatorilor (ADUC), investighează „o practică comercială incorectă în faza de furnizare a serviciilor și de gestionare a anulării; precum și publicitatea înșelătoare cu privire la caracteristicile unui serviciu pe care compania aeriană l-a numit „schimbarea zborului fără penalizări”.
„Tot comportamentul raportat și luat în considerare de către Autoritate este legat de o interpretare ‘ciudată’ din partea Ryanair a regulilor și legilor cu scuza urgenței coronavirusului”, a declarat agenția într-un comunicat.
Autoritatea antitrust subliniază că, compania „nu numai că încalcă frecvent legile în privința reținerii necorespunzătoare a banilor care nu îi sunt datorați, dar făcând acest lucru în contextul pandemiei, în care suntem cu toții mai slabi și mai săraci, face acest comportament mai impropiu, asocial și criminogen.
„Acestea sunt comportamente cu care Ryanair neagă, atunci când nu sunt formulate într-un mod înșelător și ușor de neînțeles, sistemele de rezervare și returnare, pentru a descuraja călătorul și a-l face să renunțe la modificări și/sau schimbări de zbor și/sau destinație”.
„Rambursările, în special, chiar dacă sunt anunțate ca total, sunt parțial plătite cu un timp foarte nedefinit sau sunt complet refuzate”, adaugă agenția.
Autoritățile italiene antitrust au deschis deja un dosar în urmă cu patru ani companiei Ryanair pentru că nu a informat utilizatorii despre drepturile lor în cazul anulării.
Sursă: hosteltur.com