200 de aeroporturi europene se vor confrunta cu insolvența în lunile următoare

Airports Council International Europe (ACI Europe) estimează că 193 de aeroporturi de pe continent se vor confrunta cu insolvența în lunile următoare dacă traficul de pasageri nu începe să-și revină înainte de sfârșitul anului. Împreună, aceste infrastructuri generează 227.000 de locuri de muncă și o contribuție de 12.400 de milioane de euro la PIB-ul european. Organizația care reprezintă companiile de management a peste 500 de aeroporturi din 46 de țări europene a avertizat cu privire la „prăbușirea unor părți semnificative ale sistemului de transport aerian” din cauza tendinței continue de scădere a cifrelor de trafic din cauza efectelor pandemiei de COVID-19 încă activă. 

Amenințarea închiderii aeroporturilor este prezentă, cu excepția cazului în care guvernele fac un pas înainte pentru a oferi sprijinul necesar.

Datele publicate de ACI Europe arată:

  • scădere de 73% de la an la an a traficului de pasageri pe aeroporturile europene în septembrie.
  • Pierderea de 172,5 milioane de trafic suplimentar de pasageri în septembrie, aducând reducerea volumului total din ianuarie 2020 la 1,29 miliarde. În 2019, aeroporturile asociate cu ACI Europe, care reprezintă mai mult de 90% din traficul aerian comercial din Europa, au deservit 2,5 miliarde de pasageri și 25,7 milioane de deplasări de aeronave.
  • La jumătatea lunii octombrie, traficul de pasageri a scăzut cu 75% comparativ cu aceeași lună a anului trecut, ajungând la o scădere de 80% pentru aeroporturile din UE / EEE / Elveția / Regatul Unit, o traiectorie clară de scădere.

Persistența restricțiilor severe asupra călătoriilor transfrontaliere în sezonul de iarnă a înrăutățit semnificativ perspectivele de trafic, după cum se reflectă în prognozele ACI Europe. Multe companii aeriene și-au redus planurile de capacitate până în 2021.  

ACI Europe raportează că instalațiile care se confruntă cu insolvența sunt în principal aeroporturi regionale care deservesc comunitățile locale și fac parte integrantă din acestea, punând în pericol coeziunea teritorială.

„Posibilul efect domino asupra ocupării forței de muncă și a economiei locale este evident. Sprijinul financiar din partea guvernului va fi crucial pentru a evita creșterea inegalității geografice și afectarea coeziunii sociale„.

În același timp, aeroporturile și huburile europene mari nu sunt imune la riscuri financiare critice. „Au redus costurile la limită și s-au orientat către piețele financiare pentru a-și consolida bilanțurile și pentru a se pregăti pentru situația de urgență, datoria celor mai importante 20 de aeroporturi europene crescând la 16 miliarde de euro, ceea ce echivalează cu aproape 60% din venit într-un an normal. 

Acest lucru, împreună cu faptul că au fost nevoite să concedieze mii de muncitori cu înaltă calificare, pune în mod clar viitorul lor în pericol, indică ACI Europe.

Olivier Jankovec, director general al ACI Europe, a declarat: „În mijlocul unui al doilea val, asigurarea unei călătorii în siguranță rămâne principala noastră preocupare. Este esențial să reducem cât mai mult posibil riscurile de import și de răspândire a virusului.

Dar, cu siguranță, putem face o treabă mai bună de reducere a acestor riscuri testând pasagerii de transport aerian pe aeroporturile noastre, mai degrabă decât cu carantine care nu pot fi aplicate. Cifrele prezintă un tablou dramatic sumbru”. 

Jankovec a adăugat că, la opt luni de la începerea crizei, „toate aeroporturile din Europa cheltuiesc numerar pentru a rămâne deschise, cu venituri departe de a acoperi costurile de exploatare, cu mult mai puține costuri de capital. Impoziția actuală a carantinelor din partea guvernelor în loc de teste, împinge aeroporturile europene la limita cu fiecare zi care trece”.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version