Valoarea acţiunilor companiilor aeriene a crescut cu 40% în 2014

Acţiunile companiilor aeriene au crescut cu 40% valoarea sa la sfârsitul anului 2014, datorită preţului de combustibil în ultimele luni, aşa cum indică cel mai recent raport financiar cu privire la sector realizat de Asociaţia Internaţională de Transport Aerian (IATA), care aglutinează 90% din traficul mondial.

Cele mai recente date colectate de IATA indică o stabilizare în luna ianuarie (+1% faţă de luna decembrie) a valorii acţiunilor companiilor aeriene, cu o creştere moderată, cu excepţia Asiei-Pacifc, regiunea în care au înregistrat o creştere de 8%.

IATA evidenţiază scăderea preţului unui baril de Brent, care în luna ianuarie a ajuns la cel mai mic preţ din ultimii ani, care s-a transferat la preţul de combustibil jet.

Acest lucru a modificat dinamica în ţările furnizoare şi solicitante, la care trebuie adăugat incidentul din Libia şi injectarea de bani în China, care va declanşa creşterea cererii de petrol.

Preţul combustibilului este un factor decisiv în structura costurilor a unei companii aeriene, a cărui greutate oscilează între 30% şi 40%, în funcţie de rute.

IATA estimează că dacă preţul combustibilului rămâne stabil, după ajustarea pentru inflaţie, tarife de dus-întors (impozite şi taxe care nu sunt incluse), va scădea cu 5,1% în 2015.

  IATA estimeză că tarifele vor scădea cu 5% în 2015. #shu#.

IATA estimeză că tarifele vor scădea cu 5% în 2015. Imagine Shutterstock.

 

Companiile aeriene vor câştiga 25.000 de milioane de dolari (21.919 milioane de euro) în 2015, cu 25,6% mai mult decăt profitul estimat pentru 2014, potrivit IATA, la scăderea preţului petrolului şi o creştere mai mare de PIB în întreaga lume ca cei mai mari impulsori ai acestei îmbunătăţiri.

 

America de Nord, regiunea cu cea mai mare creştere a profitului

O altă consecinţă a fost reducerea costurilor, aşa cum demonstrează cazul companiilor aeriene din America de Nord, care au obţinut un profit operaţional de 2.309 milioane de euro (2.024 milioane de euro) şi un profit net după plata impozitelor de 1.140 milioane de dolari (999,5 milioane de euro).

În cazul Asiei-Pacific, industria a înregistrat un profit operaţional de 570 milioane de dolari (499,7 milioane de euro) şi de 349 milioane de dolari în valoarea netă (306 milioane de euro).

Destul de în urmă, companiile din America de Nord şi din Asia sunt urmate de cele europene, care abandonează “numerele roşii” din 2013, cu 89 de milioane de dolari de profit operaţional (78 de milioane de euro) şi 61 de milioane de dolari neţi (53,4 milioane de euro).

În cazul Americii Latine şi restul pieţei, industria transportului aerian a rămas plană, comparativ cu 2013, la sfărşitul anului trecut.

 

Creşte mai mult cererea decăt oferta

IATA scoate în evidenţă în raportul său creşterea de 5,6% a ofertei disponibile, care rămâne totuşi încă sub creşterea cererii, de 5,9% pentru tot anul 2014.

Totuşi, subliniază creşterea capacităţii a crescut atăt în cazul transportului de marfă cât şi a avioanelor comerciale, deşi semnalează că transportului de mărfuri (+3,7%) este mai mic în comparaţie cu cel de pasageri (+5,6%), factorul de încărcare fiind de 45,7% în cel de marfă şi de 79,7% în cel de pasageri.

 

 

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply