Valiza ideală: dimensiuni mai mici şi o rentabilitate mai mare la Economy Class

Aproape toate companiile tradiţionale adoptă tariful de bază care include doar zborul cu un singur bagaj de mână pentru a face faţă companiilor low cost pe rutele de scurt şi mediu curier. Deci, căutând să obţină o rentabilitate mai mare a operaţiunilor lor în acest segment, companiile au nevoie să optimizeze mai mult spaţiul la Economy Class pentru a putea găzdui mai mulţi pasageri şi valizele lor cărucior. IATA prezintă valiza ideală cu dimensiuni mai mici chiar decât cele cerute de Ryanair şi alţi operatori low-cost, calculate cu 40% mai puţin decât standardul companiilor tradiţionale. Pentru a adopta această directivă, companiile aeriene vor trebui să achiziţioneze un nou cărucior.

La recentul summit de la Miami, a 71-a Annual General Meeting a patronatului, Asociaţia Internaţională de Transport Aerian (IATA), a anunţat o nouă iniţiativă pentru a optimiza plasarea bagajelor de mână în compartimentele din cabina avioanelor, având în vedere diferenţa de dimensiuni a valizelor şi a politicilor companiilor aeriene şi care a fost rezultatul unui efort comun cu companiile aeriene membre şi producătorii de flotă.

IATA a prezentat dimensiunea optimă a valizelor cărucior pentru bagajul de mână cu care se va face o mai bună utilizare a spaţiului de depozitare al cabinei: 55X35X20 cm (sau 21,5 X 13,5 X 7,5 inch), măsuri cu care, în teorie, “toată lumea ar trebui să aibă posibilitatea să-şi pună bagajul de mână la bordul avioanelor cu 120 de locuri sau mai multe”.

În prezent, în toate cazurile, dimensiunile permise de industria transportului aerian sunt mai mari pe cel puţin o parte, dacă în două sau în cele trei, decât cele propuse de IATA de 55 X 35X 20 cm.

Valiza ideală: dimensiuni mai mici şi o rentabilitate mai mare la Economy Class

Valiza ideală: dimensiuni mai mici şi o rentabilitate mai mare la Economy Class

Iniţiativa patronatului de transport aerian include un logo “IATA Cabin OK”, care va indica personalului companiei aeriene că o valiză îndeplineşte normele de dimensiune convenite. Mai multe mari companii aeriene internaţionale şi-au exprimat interesul de a se alătura iniţiativei şi în curând vor fi introduse noile dimensiuni în operaţiunile lor.

Vicepreşedintele IATA pentru Aeroporturi, Pasageri, Marfă şi Siguranţă, Tom Windmuller, a apărat această iniţiativă spunând că noile dimensiuni standard pentru bagajul de mână “va aduce bun simţ şi ordine în problema diferitelor dimensiuni” care nu permit organizarea stocării lor în compartimentele cabinei de pasageri şi lasă fără spaţiu pe unii dintre ei, prin urmare conchide că această schimbare a dimensiunilor  (mai mici şi cu nevoia de a cumpăra alte cărucioare) “va contribui la aducerea la acelaşi nivel a diferenţelor şi a da loc unei experienţe mai bune a pasagerului“.

IATA lucrează, de asemenea, cu un furnizor pentru a reuşi ca noile dimensiuni să fie adoptate de sectorul fabricanţilor de valiză şi a ajunge în magazine la sfârşitul anului, în timp ce va fi introdusă utilizarea logoului în industria transportului aerian.

Potrivit vicepreşdeintelui IATA pentru Aeroporturi, Pasageri, Marfă şi Siguranţă, Tom Windmüller, noile dimensiuni vor permite o experienţă mai bună a pasagerului.

Potrivit vicepreşdeintelui IATA pentru Aeroporturi, Pasageri, Marfă şi Siguranţă, Tom Windmüller, noile dimensiuni vor permite o experienţă mai bună a pasagerului.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply