UE va negocia noi rute aeriene cu ţările în curs de dezvoltare

Uniunea Europeană va negocia noi acorduri externe cu pieţe în curs de dezvoltare pentru a stimula traficul aerian, în conformitate cu noua strategie pentru sectorul aviaţiei prezentată săptămâna aceasta la Bruxelles.

Iniţiativa Comisiei Europene constă dintr-un comunicat (document non-legislativ), o propunere de revizuire a normelor privind securitatea aviaţiei din 2008 şi ale cererilor de a negocia acorduri cu ţări terţe.

Potrivit CE, o industrie a transportului aerian mai puternică “nu va beneficia doar afacerile”, ci şi cetăţenii prin oferirea de “mai multe legături cu restul lumii, la preţuri mai mici”.

Comisarul european de Transport, Violeta Bluc, care a prezentat iniţiativa la o conferinţă de presă, a recunoscut că industria transportului aerian european “se confruntă cu diferite provocări”, dar speră că acest plan de acţiune menţine competitivitatea companiilor prin noi investiţii şi oportunităţi de afaceri.

Un Airbus A380 al companiei aeriene China Southern. Fotografie: Wikipedia/Allen Zhao

Un Airbus A380 al companiei aeriene China Southern. Fotografie: Wikipedia/Allen Zhao

Măsuri de luat

Pentru aceasta, Comisia Europeană propune patru domenii prioritare.

În primul rând, ideea este că UE este mai prezentă în pieţe în crestere prin noi acorduri externe cu ţări şi regiuni din lume, ceea ce “va oferi noi oportunităţi pentru companiile europene şi va asigura condiţii de piaţă echitabile şi transparente pe baza unui cadru de reglementare clar”.

În al doilea rând, CE propune reducerea fragmentării pieţei europene, care costă 5.000 de milioane pe an şi reprezintă 50 de milioane de tone de CO2, pentru a planifica împreună cererea viitoare şi a evita aglomeraţia şi restricţiile de conexiune, care conform calculelor sale ar putea provoca pierderea a 818.000 de locuri de muncă pentru 2035.

Prin urmare, aceasta recomandă finalizarea proiectului “cerul unic” european, pentru a optimiza utilizarea celor mai aglomerate aeroporturi şi a identifica lacunele în conectivitate atât în interiorul cât şi în afara UE.

Pe al treilea loc, CE consideră “crucială” menţinerea standardelor europene de siguranţă, de mediu, sociale şi ale drepturilor pasagerilor, pentru ca actualizarea normelor să ţină cont de creşterea traficului aerian.

Aceasta va urmari, de asemenea, reducerea povării controalelor de siguranţă şi a costurilor acestora, prin utilizarea noilor tehnologii, consolidând condiţiile de angajare în sector şi promovarea măsurilor globale pentru a fi neutral în ceea ce priveşte carbonul pentru 2020.

A se vedea, de asemenea, ştirea Registrul de date ale pasagerilor: cele 28 de state adoptă poziţii mai flexibile pentru a ajunge la un consens.

Al patrulea şi ultimul punct consistă în a face progrese în inovare, tehnologie digitală şi investiţii, care include “utilizarea întregului potenţial al dronelor” (avioane fără pilot) prin intermediul unui cadru juridic care să ofere certitudine şi să răspundă preocupărilor legate de confidenţialitate şi protecţia datelor, securitate şi mediu.

 

Gestionarea traficului aerian

Comisarul de transport a amintit că UE intenţionează să investească 430 de milioane pe an până în 2020 în proiectul SESAR pentru a coordina cercetarea şi dezvoltarea de noi activităţi privind gestionarea traficului aerian în Uniune, al căror solutii vor permite crearea a peste 300.000 de locuri de muncă.

Aviaţia oferă locuri de muncă în UE pentru aproximativ două milioane de persoane şi are o valoare de 110.000 milioane de euro.

Traficul aerian în Uniunea Europeana va ajunge la 14,4 milioane de zboruri în 2035, cu 50% mai mult decât in 2012, potrivit CE.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply