UberPOP: Curtea Constituţională franceză confirmă interzicerea aplicaţiei

Uber a recunoscut un nou regres în Europa care ar putea pune bazele unui precedent de lapidare pentru planurile de extindere în continent al start-up-ului de tehnologie, care are procese în curs în alte ţări europene şi interdicţii în Spania, Italia şi Germania. Tribunalul Constituţional din Franţa a confirmat săptămana trecută o lege naţională care a interzis aplicaţia uberPOP, unul dintre serviciile Uber care conectează şoferii neprofesionişti care folosesc vehiculele propii cu utilizatorii de transport urban.

UberTechnologies a contestat legalitatea unei legi aprobate de guvernul francez anul trecut, care a interzis serviciul său UberPop şi normele actualizate privind modul în care companiile de taxiuri şi maşini cu şofer ar putea concura.

“Tribunalul Constituţional respinge toate acuzaţiile făcute de companie şi declară părţile controversate ale legii în conformitate cu Constituţia”, a spus tribunalul, aşa cum informează agenţia britanică de ştiri Reuters.

Poliţia franceză a intervenit în Paris în timpul protestului naţional organizat de şoferii de taxi în luna iunie. (Fotografie: Reuters/Charles Platiau).

Poliţia franceză a intervenit în Paris în timpul protestului naţional organizat de şoferii de taxi în luna iunie. (Fotografie: Reuters/Charles Platiau).

“Deşi acesta este un proces dezamăgitor pentru Uber, Heetch şi alte companii franceze de a împărtăşi călătoriile, nu este afectat serviciul pe care îl oferim azi în Franţa, care este furnizat integral de şoferi auto profesionişti”, a spus Uber în răspunsul său.

“Vom continua să lucrăm cu guvernul francez în noile reglementari de bun simţ, care oferă utilizatorilor opţiuni fiabile mai accesibile şi şoferilor noi oportunităţi de muncă”.

Uber a suspendat deja serviciul UberPOP în Franţa în luna iulie, după ce protestele violente generate în special de taxiuri şi arestarea celor doi directori francezi ai săi de către procurori.

Decizia ar putea afecta, cu toate acestea, procesul penal în care sunt acuzati pe separat cei doi directori ai Uber, Thibaud Simphal şi Pierre-Dimitri Gore-Coty, care vor fi judecaţi la data de 30 septembrie.

Instanţele din Italia, Spania şi Germania au interzis deja UberPOP, luând partea şoferilor de taxi care susţin că serviciul nu respectă normele de transport local pentru că nu are permisele şi autorizaţiile cerute pentru transportul terestru de pasageri în aceste ţări. De asemenea, ei au cazuri legale în curs în Olanda şi Belgia.

Ca urmare a acestor eşecuri, Uber a început să se concentreze pe eforturile în Europa pe serviciile mai tradiţionale de maşină cu şofer, care sunt servite de şoferi profesionişti şi, de obicei, sunt acoperite de legile naţionale privind operatorii de taxi.

Thomas Meister, purtătorul de cuvânt Uber, a spus că legile care guvernează serviciile de transport în mare parte din Europa de Vest sunt din deceniul anilor ’60 şi sunt mai puţin flexibile decât cele ale ţărilor care şi-au actualizat legislaţia în domeniu ca Statele Unite sau Mexic.

“Este inevitabil ca serviciile de împărtăşire a călătoriilor sau ride-sharing şi împărtăşirea maşinii sau car-pooling să devină din ce mai frecvente în Europa, doar că va dura mai mult timp decât în alte părţi”, a spus el înainte ca curtea să se pronunte cu privire la caz.

Uber a încercat să ducă lupta la Bruxelles, opunându-se legilor naţionale, şi folosindu-se de lobbying pentru a obţine un tratament mai favorabil.

Născut din frustrarea a doi antreprenori din Silicon Valley, care încercau să ia un taxi în Paris, serviciile Uber au crescut de când a fost lansat în 2010 şi acum este oferit în aproape 270 de oraşe din întreaga lume.

Expansiunea internaţională în Asia, Europa şi America Latină este cheia pentru viitorul lui Uber, care este evaluată la mai mult de 40.000 de milioane de dolari, ceea ce îl face cel mai bine valorat start-up susţinut de capitalul de risc din lume.

Printre investitorii săi se află Goldman Sachs, Google şi fondurile de risc Benchmark şi Kleiner Perkins Caufield & Byers.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply