Shadow

Uber nu mai funcționează în Barcelona

Start-up-ul Uber nu mai funcționează în Barcelona de la 1 februarie, dată la care a intrat în vigoare decretul aprobat de Generalitat al Cataloniei care, printre alte reglementări, stabilește precontratarea serviciilor de vehicule turistice cu șofer, cu o notificare obligatorie de 15 minute, în opinia acestui sector, cedând presiunii exercitate de șoferii de taxi. La rândul său, Guvernul Cataloniei susține că taxiul este supus concurenței neloiale din partea acestor vehicule. 

 

Compania a anunțat la sfârșitul lunii ianuarie că „având în vedere restricțiile aprobate de Generalitat, este obligată să „suspende serviciul UberX din Barcelona”.

 

Pentru start-up-ul din California, obligația de a aștepta 15 minute pentru a călători într-un vehicul cu șofer „nu există nicăieri în Europa și este complet incompatibilă” cu natura acestui model de afaceri, caracterizat prin caracterul imediat al serviciilor sale, cum este cazul lui UberX. 

Cu o săptămână în urmă, șoferii de taxi ai Barcelonei, aflați în grevă de o săptămână, au decis printr-un proces lung de vot să pună capăt conflictului și să-și îndepărteze vehiculele de pe Gran Vía din capitala catalană, după ce au acceptat propunerea făcută de Generalitat al Cataloniei prin intermediul Departamentului de Teritoriu și Durabilitate, care a lucrat la decretul de reglementare al vehiculelor cu șofer

Pentru a restrânge activitatea sa, s-a convenit cu șoferii de taxi să se stabilească rezervarea serviciului cu 15 minute în avans și cu o oră în zona Barcelonei

 

Decretul din Catalonia

Generalitat al Cataloniei a aprobat la 29 ianuarie, în ședința Consiliului Executiv, decretul de lege care reglementează activitatea vehiculelor cu licență de vehicule de turism cu șofer, care a intrat în vigoare de la 1 februarie

După cum s-a convenit cu șoferii de taxi, reglamentul stabilește un preaviz de cel puțin 15 minute pentru precontratarea acestor servicii, care poate fi prelungită până la o oră, dacă organele competente consideră acest lucru oportun. 

Geolocația este eliminată, una dintre virtuțile aplicațiilor dezvoltate de Uber și Cabify și care nu va mai fi atât de necesară în cazul în care aceste servicii trebuie contratate cu un timp în avans și li se interzice să circule goalepentru a evita ridicarea pasagerilor de pe drumul public, fără cerere prealabilă, care este o pregorativă exclusivă taxiurilor. 

Cu toate acestea, guvernul catalan a informat că lucrează la o lege privind mobilitatea care are în vedere crearea unui registru al vehiculelor cu șofer, care vor trebui să se înregistreze și să stabilească detaliile serviciilor lor, cum ar fi programul de serviciu și destinația, deși acest registru ar putea fi implantat mai devreme. De asemenea, noua legislație va acoperi sectorul taxiurilor, pentru care vor fi stabilite schimburi, condiții mai flexibile, controlul prețurilor precontratuale și al taxiurilor partajate, precum și măsuri de promovare a utilizarii noilor tehnologii

 

Abordarea globală de reglementare

Comisia Națională a Pieței si Concurenței (CNMC) din Spania recomandă adoptarea unei abordări globale de reglementare a activității taxiurilor și a vehiculelor cu șofer și aplicării principiilor unei bune reglementări economice. Legislația trebuie să se concentreze pe protejarea și îmbunătățirea serviciilor pentru consumatori și utilizatori. Cu toate acestea, el subliniază ca cele mai recente reforme globale vor reduce concurența între cele două sectoare, aducând un prejudiciu utilizatorilor finali. Autoritatea de reglementare afirmă că entitățile locale și comunitățile autonome trebuie să-și revizuiască reglementările astfel încât să beneficieze cu adevărat cetățenii. 

 

Decizia lui Uber a fost urmată și de Cabify, un alt start-up ce oferă serviciile vehiculelor cu șofer.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.