Turiştii millennials orientali, o provocare majoră pentru destinaţiile turistice

Tinerii asiatici conduc creşterea turismului în ţările orientale. Acesta este un călător conectat permanent şi cu mare interes pentru a cunoaşte alte culturi. Un studiu recent oferă cheile pentru a arăta sectorului cum să lucreze cu acest turist, deoarece este unul dintre grupurile cu cel mai mare potenţial de creştere pentru destinaţii pentru volumul său şi capacitatea de a cheltui.

La acest studiu, condus de Asociaţia de Agenţii de Turism din Pacific şi Asia (PATA) şi realizat de Peter Jordan, fondatorul firmei de consultanţă Gen C Traveller, fondatorul firmei de consultanţă Gen C Traveller, au participat 3.000 de călători de între 15 şi 29 de ani din 13 ţări asiatice. Intitulat “Creşterea tinerilor călători din Asia” (The Rise of the Young Asian Traveller), studiul oferă o radiografie a nevoilor şi preferinţelor acestor turişti pentru ca profesioniştii din sector să ştie cum să le presteze serviciul.

Pentru a se adapta la ei, Jordan recomandă să le arate interes în cultura lor ca un semn de respect, să le ofere informaţii în format mobil -singurul instrument de căutare- şi să aibă grijă de nivelurile de confort şi atenţie cu acest client, care sunt de obicei mai mari în Asia decât în Europa, printre alte măsuri.

Acesta este unul dintre grupurile cu cel mai mare potenţial de creştere pentru destinaţii în volum şi capacitate de cheltuieli. Țările din Asia de Sud-Est au experimentat un boom de populaţie. Se estimează că în 2030 în China vor exista 333 milioane de tineri de între 15 şi 34 de ani, iar în Indonezia, 82 de milioane – echivalentul populaţiei actuale din Germania-. Aşa cum evidenţiază Jordan, “schimbările economice şi sociale au beneficiat în special tânăra generaţie (millennials) şi le-au oferit mai multe oportunităţi pentru a călători în afara ţărilor lor.

 

Motivaţiile de călătorie

Potrivit studiului, principalele motivaţii pentru a călători în străinătate sunt dorinţa de a cunoaşte locuri noiexperienţele împărtăşite de prieteni pe reţelele sociale, recomandările rudelor şi prietenilor sau ofertele speciale de transport şi cazare. Tailandezii şi filipinezii sunt cei mai influenţaţi de prietenii lor, având în vedere utilizarea ridicată a acestor reţele, în timp ce chinezii sunt mai sensibili la oferta de zboruri, şi japonezii, cei mai predispuşi să călătorească n destinatii percepute ca ieftine. “Ei caută experienţe şi atracţii care sunt greu de găsit în propia lor ţară”, spune Jordan. “A călători în Europa este o oportunitate pentru a descoperi patrimoniul istoric de prima mână şi de a-l împărtăşi minut cu minut cu prietenii săi pe reţelele sociale“, spune el.

Deloc surprinzător, aceasta este “o generaţie mereu conectată“. China are cea mai mare populaţie online din lume şi cele mai mari rate de participare a tinerilor pe reţelele sociale sunt chiar mai mari în Filipine şi Vietnam decât în ţările europene”, a adăugat el.

Pentru majoritatea acestor tineri, smartphone-ul este singara modalitate de a se conecta la Internet. #shu#

Pentru majoritatea acestor tineri, smartphone-ul este singara modalitate de a se conecta la Internet. Imagine Shutterstock.

Peter Jordan asigură că tehnologiile sunt esenţiale pentru acest grup de populaţie şi pentru majoritatea, smartphone-ul este singura modalitate de a se conecta la Internet. “Mulţi nu au atins un calculator în viaţa lor”, explică el.

 

Rezervare online

Sondajul dezvăluie că 70% din călători fac rezervările lor online, în timp ce agenţiile de turism au încă un rol important în consilierea persoanele care călătoresc pentru prima dată. “dacă nu eşti online şi dacă nu oferi conţinutul tău în format mobil, pentru tânărul călător asiatic aproape că nu exişti”, indică autorul studiului.

În ceea ce priveşte finanţarea călătoriilor lor, raportul concluzionează că 37% au ajutor de la părinţi şi familie; 22% le plătesc cu munca lor full-time; 18% cu economii, şi cu 9% cu munca part-time. În ultima lor călătorie, 62% din respondenţi fac călătorii de leisure, 12% pentru studii, 11% pentru a vizita prieteni şi familie, iar restul în interes de lucru şi pentru a face voluntariat.

În ceea ce priveste aplicaţiile, cele mai utilizate în călătoriile lor sunt cele care traduc limbi şi cele care oferă căutări rapide de transport şi cazare locală. Cea mai frecventă opţiune de cazare sunt hotelurile de 1 şi 3 stele, urmate de cele de categorie superioară. Şederea în casele prietenilor şi ale rudelor este o altă alternativă, dar se extinde, de asemenea, modelul dezvoltat de Airbnb, unul dintre cele mai populare site-uri este coreeanul Bnbhero.

 

Cele mai dorite destinaţii

În ceea ce priveşte ţările pe care aceştia ar dori cel mai mult să le viziteze în următorii 10 ani, rezultatul este un echilibru între siturile clasice din Europamodernitatea din Statele Unite şi Canada şi stilul urban din Coreea de Sud şi Japonia. Primele zece în ordinea preferinţelor sunt Franţa, Statele Unite, Australia, Japonia, Italia, Marea Britanie, Canada, Brazilia, Noua Zeelandă şi Coreea.

Privind în perspectivă, China va continua să fie marea potenţă şi cea care exercită o influenţă mai mare pe pieţele europene, dar Jordan avertizează că ar trebui urmărită evoluţia altor ţări, cum ar fi Coreea de Sud, unde este aşteptată o mare creştere în rândul călătorilor săi.

 

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply