Turismul rus va creşte la un ritm de 4% în 2015

Piaţa rusă va arăta o tendinţă pozitivă anul viitor în călătoriile lor în străinătate, dar creşterea va fi mai lentă decât în anii precedenţi. Raportul ITB World Travel Trends Report, pe care îl realizează în fiecare an firma de consultanţă IPK International pentru târgul de turism de la Berlin, susţine ca această piaţa va creşte cu 4%. 

În ciuda situaţiei complicate din Rusia, afectată de devolarizarea rublei şi a crizei din Crimeea, această piaţă prezintă o creştere puternică pentru 2015, deşi într-un ritm mai lent decât în anii precedenţi, în conformitate cu World Travel Monitor al firmei de consultanţă IPK International.

67% din cetăţenii consultaţi intenţionează să facă multe sau mai multe călătorii în străinătate anul viitor, 23% intenţionează să călătorească mai puţin şi 10% nu doresc să călătorească în afara frontierelor Rusiei. Pe baza acestor rezultate, acest raport estimează o creştere a călătoriilor ruşilor în străinătate de 4%.

Panorama s-a complicat pentru această piaţă, aşa cum explică ziarului Hosteltur Ivan Kalashinikov, directorul editorialului rus Tour Business, la World Travel Market, din cauza unei noi reglementări a Uniunii Europene pentru acordarea de vize.

Până anul trecut, piaţa rusă era considerată ca unul dintre motoarele de creştere a călătoriilor în Europa.

Până anul trecut, piaţa rusă era considerată ca unul dintre motoarele de creştere a călătoriilor în Europa.

 

Cu toate acestea, la fel ca şi IPK International, antreprenorul german Lars von der Wettern, directorul general al Solutions Hi, o firmă de consultanţă şi gestiune de hoteluri mici cu biroruri în Madrid, Berlin şi Moscova, consideră, de asemenea, ca tendinţă pe termen mediu şi lung va fi de creştere, după cum a explicat ziarului Hosteltur în timpul participării sale la ultimul salon Hostelco.

Rusia ar putea menţine astfel statutul său de piaţa stabilă în ceea ce priveşte deplasările în străinătate, indică IPK. Până anul trecut, această ţară era considerată unul dinte principalele motoare de creştere a pieţei europene de turism, cu creşteri anuale de două cifre. Între anii 2005 şi 2013, numărul călătoriilor s-a dublat, ajungând la 31,5 milioane anul trecut, în creştere cu 118%.

În primele opt luni ale acestui an, numărul de călătorii ale ruşilor dincolo de frontiere a scăzut cu 1%, în mare parte datorită scăderii de 50% a călătoriilor spre Ucraina, destinaţia preferată de aceşti turişti în 2013.

Dacă este exclusă această destinaţie, panorama este mult mai pozitivă, potrivit IPK International, deoarece se observă o crestere de 10% în călătoriile în străinătate din ianuarie până în august. Prima lor destinaţie a fost Turcia, care a primit mai mult de patru milioane de ruşi în 2013, un număr care în 2014 a crescut cu două cifre. Grecia şi Marea Britanie au înregistrat, de asemenea, rezultate pozitive în această perioadă, la fel şi SUA şi Thailanda. Cu toate acestea, Germania şi Spania au înregistrat un număr mai mic de vizitatori.

Scăderea călătoriilor s-a datorat devalorizării rublei, care a provocat o creştere a preţurilor la călătoriile în străinătate cu 20%. În plus, mulţi ruşi sunt preocupaţi de ceea ce consideră un comportament negativ faţă de ei în Europa din cauza crizei din Crimeea şi Ucraina. De asemenea, creşterea inflaţiei insolvenţa unor agenţii de turism reprezintă, de asemenea, un aspect negativ pentru această piaţă.

 

Produse

Produsul de soare şi plajă a fost unul dintre cele mai cerute de ruşi în 2013. 55% au ales destinaţiile de coastă, 15% au realizat un circuit urban şi aproximativ 10% au ales un tour.

S-au înregistrat creşteri a cheltuielilor şi a duratei de şedere. Din 2007 până în 2013, şederea medie a ajuns de la unsprezece la douăsprezece nopt, în timp ce cheltuielile au crescut cu 35% pe noapte.

O altă caracteristică care a definit această piaţă în ultimii ani a fost caracterul său prevăzător în momentul de rezervare a vacanţelor, ieşind în evidenţă internetul ca cel mai utilizat canal. Jumătate din rezervari s-au făcut online. Totuşi, procentul utilizat în agenţiile de turism a ramas stabil cu aproximativ 40%.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply