Turismul de lux rezistă

Consumul de produse de lux esre menţinut în pofida crizei şi a încetinirii creşterii economice în Europa. Evoluţia pozitivă a fluxurilor turistice a contribuit la menţinerea vânzărilor în acest sector puternic, în special turiştilor din China, principalul utilizator al firmelor high-end.

Fluctuaţiile valutareslăbiciunea economiei europene şi crizele internaţionale, cum ar fi cea din Crimea, sunt unii dintre factorii care au afectat piaţa de lux în 2014, dar cererea consumatorilor chinezi şi a celor mai maturi, cum ar fi americanii şi japonezii, care se apropie din nou de lux, a reuşit să contracareze o posibilă tendinţă de scădere a acestei activităţi. Aceasta este una dintre principalele concluzii ale celei de-a treisprezecea ediţii a raportului “Piaţa globală a bunurilor de lux” (Global Luxury Goods Worldwide Market Study) al firmei de consultanţă Bain & Company, studiu care se realizează de două ori pe an, de obicei, primăvara şi toamna.

Se estimează că piaţa globală de lux ar fi ajuns la 223.000 de milioane de euro în 2014. Cu excepţia Japoniei, Chinei şi Americii de Sud, în prezent toate pieţele sunt subiectul cheltuielilor turistice, aşa cum subliniază acest document.

Pe naţionalitate, chinezii sunt principalii consumatori de bunuri de lux şi cele cu cea mai rapidă creştere. Ei cheltuiesc în afara ţării de trei ori mai mult decât în interiorul frontierelor sale, spre deosebire de japonezi, care fac cele mai multe cumpărături în piaţa internă. Turiştii sunt tot mai influenţi pe piaţa de lux de pe continentul american, în timp ce Europa a înregistrat o încetinire a achiziţiilor de călătorii din afara zonei euro.

 

Luxul în diferitele ţări

Consumul chinez a crescut cu 10% în primele opt luni ale anului 2014, un procent care, în ciuda progreselor, a însemnat o încetinire faţă de anul precedent. Achiziţiile ruşilor au scăzut cu 3%, ca urmare a unei contracţii a fluxului de turişti, desi conform Bain & Company acesta înregistrează o tendinţă pozitivă în segmentul Premium. Consumul în Orientul Mijlociu a crescut cu 11% datorită creşterii de turişti, în timp ce achiziţiile japonezilor înregistrează încă cifre negative, cu o scădere de 15%, dar declinul este mai lent.

Se estimează că piaţa globală ar fi ajuns la 223.000 milioane de euro în 2014. #shu#

Se estimează că piaţa globală ar fi ajuns la 223.000 milioane de euro în 2014. Imagine Shutterstock.

 

Studiul constată că turismul şi călătoriile internaţionale crează, de asemenea, un apetit pentru experienţele de lux superior legate transportul high-end, hoteluri de lux, croaziere, vinuri şi băuturi alcoolice. În ceea ce priveşte unităţile de cazare, afirmă că acestea beneficiază de o creştere a cererii.

Mai mult decât atât, un raport al alianţiei industriei culturale şi creative din Europa (ECICA, acronimul său în limba engleză) indică, de asemenea, ca sectorul a crescut cu 28% în ultimii trei ani în Europa, la 547.000 milioane de euro, comparativ cu cele 428.000 de milioane facturate în 2010. Acest grup este format din cele mai importante cinci asociaţii europene de lux.

Studiul, realizat în colaborare cu Frontiers Economics, observă că sectorul hotelier este al treilea cel mai cerut de către aceşti clienţi, urmat de automobilele high-end şi luxul personal, haine, accesorii şi cosmetice. Pe al patrulea loc se află vânzarea de alimente şi gastronomie.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply