Turismul de congrese a crescut cu 40% în Brazilia în ultimul deceniu

Brazilia a devenit una dintre principalele destinaţii ale turismului de business în ultimii ani. Din 2003 numărul de congrese şi convenţii organizate în interiorul frontierei sale a crescut cu 408%, iar ţara a reuşit să urce pe al nouălea loc în clasamentul publicat de ICCA (International Congress and Convention Association) pentru anul 2013. 

În 2013, Brazil a găzduit un total de 126.000 de turişti de afaceri internaţionali, care au petrecut o medie de 3,8 zile în ţară şi au generat un profit de 110 milioane de euro, potrivit datelor Institutului Brazilian de Turism (Embratur).

Din 2003, ţara s-a consolidat ca o destinaţie importantă pentru segmentul MICE, cu o creştere de 408% a numărului de congrese şi convenţii care au avut loc în instalaţiile sale, ajungând de la 62 la 315 evenimente organizate.

De asemenea, a crescut semnificativ numărul de sedii care găzduiesc aceste evenimente. În aceeaşi perioadă 2003-2013, creşterea a fost de 145% (de la 22 la 54 de orase). În acest sens, una dintre strategiile Embratur s-a concentrat pe diversificarea destinaţiilor pentru a atrage beneficii pentru un număr cat mai mare de oraşe. Astfel, în plus faţă de referinţe internaţionale ca Rio de Janeiro sau Sao Paulo, Brazilia oferă vizitatorilor săi posibilitatea de a descoperi locaţii alternative.

Standul Embratur de la EIBTM 2014.

Standul Embratur de la EIBTM 2014.

Cu scopul de a-şi face cunoscute facilităţile şi destinaţiile pentru organizarea de evenimente, Embratur a prezentat la târgul internaţional EIBTM potenţialul acestei ţări ca organizator de congrese şi convenţii.

La cele şase milioane de vizitatori străini, pe care i-a primit această destinaţie în 2013, Germania a contribuit cel mai mult în rândul ţărilor europene, urmată de Italia, FranţaSpania şi Marea Britanie.

Deşi în ultimii ani, Brazilia s-a concentrat pe organizarea de mari evenimente sportive şi religioase, cum ar fi Ziua Mondială a Tineretului, Cupa Confederaţiilor şi Cupa Mondială de Fotbal, turismul de business a menţinut o pondere mare în activitatea turistică. De fapt, autorităţile de turism au încredere că acest sector va fi unul din principalele baştioane pentru viitorul turismului din această ţară, datorită climei sale şi a varietăţii de spaţii dedicate acestei activităţi.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply