TUI Travel îşi triplează profitul în 2014

TUI Travel a câştigat 187 de milioane de lire sterline (237 milioane de euro) în anul fiscal 2014, care s-a încheiat la 30 septembrie, ceea ce înseamnă multiplicarea cu trei a profitului de 54 de milioane de lire sterline (68 de milioane de euro) din anul fiscal 2013.

Cifra de afaceri totală a anului a ajuns la 14.619 milioane de lire sterline (18.600 milioane de euro), reprezentând o scădere de 2,8% faţă de cele 15.051 milioane de lire sterline (19.152 milioane de euro) de anul trecut.

Profitul de operare de bază a crescut cu 11%, la 654 milioane de lire sterline (832 milioane de euro). La principala afacere de turoperare cresterea acestui indicator a fost de 13%, la 581 milioane de lire sterline (739 milioane de euro), determinată de un impuls al pieţelor britanică, germană şi olandeză, în timp ce pe piaţa franceză a operat cu pierderi. În cazul pieţelor din Rusia şi Ucraina, grupul recunoaşte ca mediul rămâne dificil.

Vânzarea de produse diferenţiate a însemnat 71%, vacanţele distribuite direct reprezentând 68%, cu o creştere de 2 puncte, determinată de 38% din vânzările online.

Directorul executiv al TUI Travel, Peter Long, a subliniat datele de creştere a profitului operativ de bază de 11% şi a declarat că “acestea arată puterea şi rezistenţa modelului nostru de afacere într-un mediu competitiv pentru multe companii aeriene şi turoperatori”. Şi el adaugă, “Combinaţia demonstrează poziţia de lider pe piaţă, extinderea, axarea pe vacanţe unice distribuite tot mai mult online şi relaţiile noastre cu clienţii prin toată gama noastră de vacanţe experienţiale, continuă să ofere o bază solidă pentru o creştere durabilă şi profitabilă”.

Long asigură că fuziunea cu TUI AG va fi un sprijin pentru companie şi va îmbunătăţi, de asemenea, creşterea pe termen lung a produselor de vacanţe unice “şi va oferi un stimul avantajului nostru competitiv în controlul asupra experienţei finale a clientului”. El adaugă că “aceasta va marca începutul unei noi faze interesante de creştere, oferind oportunităţi semnificative şi valoare pentru clienţii noştri, angajaţi şi acţionari”.

 

Vânzările TUI A&D cresc cu 10%

În ceea ce priveşte rezultatele diviziei TUI Travel Accommodation & Destinations (A&D), aceasta a încheiat anul fiscal cu o creştere a vânzărilor de 10% în 2014, ajungând la 4.048 milioane de euro în vânzări brute. EBITDA a crescut cu 13% la 132 milioane de euro, iar EBTA s-a ridicat la 100,6 milioane de euro. Cu aceste rezultate, compania creşte din nou mai mult decât industria turismului la nivel mondial, care a înregistrat o creştere a numărului de turişti internaţionali de 5%.

TUI Travel îşi triplează profitul în 2014

TUI Travel îşi triplează profitul în 2014

A avut loc o creştere a numărului de nopţi vândute pentru banca sa de paturi Hotelbeds de 18%, în timp ce escalele în porturi ale Intercruises au crescut cu 11%. Vânzările brute de activităţi şi transferuri au crescut la rândul lor cu 39%.

Pe de altă parte, numărul de angajaţi ai TUI A&D la nivel mondial a crescut cu 12%, ajungând la 11.789 de persoane în 68 de ţări.

Potrivit Joan Vilà, directorul general al TUI Travel A&D, “a fost un an foarte bun pentru A&D. În pofida creşterii concurenţei, am obţinut din nou rezultate financiare excelente în aproape toate segmentele noastre de afacere. Modelele noastre de afaceri solide ne-au permis să depăşim din nou creşterea medie a pieţei la nivel mondial”.

Şi el adaugă că “în următorii ani, sperăm că afacerea noastră să crească în continuare şi să se extindă la nivel mondial. Mai exact, vom continua să ne concentrăm asupra regiunilor din America şi MEAPAC (Orientul Mijlociu şi Asia Pacific), precum şi în dezvoltarea prezenţei noastre în Africa”.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply