TripAdvisor: amendă de o jumătate de milion de euro în Italia pentru recenzii frauduloase

TripAdvisor a fost amendat cu 500.000 de euro in Italia, autoritatea de reglementare a Concurenţei considerând că site-ul său a găzduit recenzii false şi înşelătoare, o practică permisă cel puţin din septembrie 2011, aşa cum afirmă BBC. Cu toate acestea, portalul asigură că “decizia este nerezonabilă, nu suntem deloc de acord cu concluziile sale şi o vom ataca”. 

Autoritatea de Concurenţă italiană a stabilit că TripAdvisor nu a aplicat controalele necesare pentru a preveni recenziile frauduloase, promovându-le ca “autentice şi reale”, când în realitate nu era aşa.

Portalul are un termen de 90 de zile pentru a face apel, în care va pune din nou accent pe “lupta sa agresivă împortiva fraudei” şi încrederea sa “în sistemele şi procesele” site-ului. În comunicatul său oficial compania afirăa că “recomandările ICA sunt nejustificate şi străine realităţilor comerciale, nu doar în ceea ce priveşte afacerea de conţinuturi generate de utilizatori, ci faţă de orice companie din sector”. Standardele lor de toleranţă zero înseamnă, adaugă aceleaşi surse, care “ar fi decis împotriva noastră chiar dacă o recenzie din milioane ar fi considerată discutabilă”.

Nici o organizaţie, companie sau persoana din lume, asigură compania, “are mai multe stimulente ca TripAdvisor pentru a asigura fiabilitatea conţinutului său“. Dovada acestui fapt este că “dacă nu ar găsi recenziile utile, nu ar reveni pe site-ul nostru. Principalul interes al TripAdvisor este de a nu avea fraude pe site. De fapt, peste 300 de milioane de persoane pe lună recurg la site pentru că îl consideră util şi valoros; şi, concret, 98% din italieni declară că recenziile sale corespund cu experienţa lor reală, conform unui sondaj realizat de portal pe un eşantion de 5.616 de utilizatori în luna noiembrie”.

 TripAdvisor a fost amendată cu 500.000 de euro pentru a nu controla în mod adecvat recenziile false pe site.

TripAdvisor a fost amendată cu 500.000 de euro pentru a nu controla în mod adecvat recenziile false pe site.

 

Sistemele şi procesele sale, afirmă compania, “sunt extrem de eficiente în protejarea consumatorilor de mica minoritate de persoane care încearcă să înşele sistemul nostru. Avem echipe sofisticate pentru a detecta escrocii şi sancţiuni puternice pentru a-i descuraja. Recenziile trec prin sistemul nostru de monitorizare, care pune pe o hartă cum, care, unde şi când a fiecărei recenzii. Utilizăm instrumente şi algoritmi sofisticaţi automatizaţi pentru a detecta modelele de activitate, şi le sprijinim cu o echipă de peste 250 de specialişti în conţinut, care lucrează 24 de ore şapte zile pe săptămână pentru a menţine calitatea recenziilor”.

TripAdvisor se plânge, de asemenea, că, deşi “misiunea ICA este de a proteja consumatori”, a realizat “această cercetare la cererea de asociaţii antreprenoriale, în loc de consumatori, care aproape nu au emis cereri în cazurile arhivate”.

Cu toate acestea, TripAdvisor doreşte să “liniştească comunitatea noastră”, semnalând că “va rămâne ca întotdeauna: resursa valoroasă pentru călătorii pe care milioane de persoane în fiecare săptămâna va continua să funcţioneze în mod normal şi conitnuăm să fim 100% angajaţi cu sistemele şi procesele agresive şi eficiente pe care le avem pe site pentru a combate frauda“. Pentru că, concluzionează compania, “fără o platformă ca a noastră, ar fi mai rău pentru milioane de consumatori“.

 

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply