Cele trei arme ale economiei de colaborare îndreptate spre turism

Companiile care operează sub umbrela economiei de colaborare reprezintă un model de afacere “complet perturbator şi cu un impact enorm asupra călătoriilor”, aşa cum a avertizat IPK şi expertii ai turismului la Forumul de la Pisa. Noii operatori, cum ar fi Airbnb, Uber, etc., au trei avantaje principale comparativ cu întreprinderile de turism tradiţionale: sunt firme foarte uşoare în active, acestea fiind propietare doar de platforme de vânzare, dar nu şi ale resurselor; transferă răspunderea legală furnizorilor privaţi; şi pot opera cu costuri foarte mici, rupând preţurile pieţei.

Experţii reuniţi la Forumul de la Pisa au atras atenţia cu privire la creşterea aşa-numitei economii de colaborare şi, în special, a noilor companii de intermediere, cum ar fi Airbnb sau Uber, care comercializează cazare particulară, servicii de transport nereglementate, etc.

În ultimii cinci ani, segmentul “para-hotelieră” (care include cazarea particulară, căminele, bead & breakfast precum şi casele rudelor sau ale prietenilor) au crescut cu 35%, ajungând la 40% din totalul călătoriilor internaţionale, în conformitate cu World Travel Monitor.

În opinia lui Jason Clampet, co-fondatorul firmei de consultanţă americană Skift, “economia de colaborare este complet perturbatoare şi schimbă modul în care folosim lucrurile. Impactul asupra călătoriei este enorm”, aşa cum a spus acest expert la Forumul de la Pisa.

Şi a dat exemplul Airbnb, a cărei oferte globale este formată din 330.000 de camere (nici una dintre ele deţinute) ar plasa compania în topul 10 al brandurilor de cazare, lângă companii hoteliere de toată viaţă.

Pentru experţii Forumului de la Pisa, esenţa problemei este că aceşti noi operatori care se bazează pe economia de colaborare au modele de afacere complet diferite de cele tradiţionale ale industriei turismului, fiind în esenţă platforme tehnologice care comercializează propietăţi sau servicii oferite de persoane fizice, şi întotdeauna la preţuri foarte competitive.

 

Nici o răspundere juridică

“Dintr-o perspectivă antreprenorială, aceste firme sunt foarte uşoare în active, deoarece deţin doar platforma de vânzare, dar nu şi resursele“, avertizează IPK în raportul său anual de tendinţe.

“Acest lucru înseamnă că ele pot funcţiona cu costuri foarte mici şi, în plus, transferă răspunderea juridică furnizorilor privaţi“, a remarcat Jason Clampet, care a semnalat, de asemenea, că mulţi dintre aceşti noi intermediari operează într-o “zonă gri”, în ceea ce priveşte legalitatea, plata impozitelor, etc.

În orice caz, la Forumul de la Pisa s-a dat ca exemplu Amsterdam, unul dintre primele oraşe care a reglementat cazarea particulară comercializată prin intermediul acestor platforme.

Astfel, capitala Olandei a stabilit o limită de patru nopţi şi obligă în mod egal la plata impozitului turistic şi al unui impozit pe venit.

Dar, adevărul este că creşterea companiilor de tehnologie create recent asociate în mod normal de noile tehnologii, de asemenea, cunoscute sub numele de start-up-uri, a luat prin surprindere pe majoritate marilor companii turistice de cazare şi transport care operează în sector de zeci de ani, au fost de acord experţii Forumului de la Pisa.

Economia de colaborare pune în alertă regulile afacerii de turism tradiţionale. #shu#.

Economia de colaborare pune în alertă regulile afacerii de turism tradiţionale. Imagine Shutterstock.

 

Noile bătălii

Noile companii sunt deosebit de active în tot ce ţine de internet şi reţelele sociale, spaţiul unde se dă noua bătălie a marketingului.

“Unele mari companii tradiţionale au reacţionat bine, altele nu şi, de exemplu, ele pun accentul pe generarea de rezervări, dar nu dezvoltă un model complet de afacere socială care să le ajute să construiască loialitate faţă de brand pe termen lung”, a indicat Albert Brenner, directorul companiei germane Digital Transformation Group. În plus, industria se mişcă tot mai rapid.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply