Topul celor 10 companii aeriene cu cele mai multe venituri din supra-taxele aplicate pasagerilor

Principalele companii aeriene internaționale au generat 31.500 milioane de dolari (peste 23.300 mil. €) în 2013 în venituri din serivicii auxiliare (ancillary), pozițonându-se în fruntea topului 10 a celor mai profitabile patru companii aeriene tradiționale, cei trei mari lideri din SUA și unul dintre cele mai mari grupuri europene, deplasând companiile aeriene low cost, pionerii în colectarea acestor taxe. Cifra reprezintă o creștere de 13,5% comparativ cu veniturile de 20.512 mil. € obținute în 2012 pentru acest concept.

Acest lucru a fost dezvăluit de raportul anual întocmit de IdeaWorksCompany, sponsorizat de CarTrawler, pe baza rapoartelor financiare a 59 de companii aeriene din întreaga lume, care au inclus veniturile lor din serviciile auxiliare oferite à la carte sau dezagregate ca bagajul de cală sau catering în zboruri, care nu este gratuit, cele non-aeriene bazate pe comisioane, ca rezervările de hoteluri sau închirieri de mașini și alte venituri auxiliare provenite de la cardurile de credit, programele de loialitate și alte activități.

Topul celor 10 companii aeriene cu cele mai multe venituri din supra-taxele aplicate pasagerilor
Topul celor 10 companii aeriene cu cele mai multe venituri din supra-taxele aplicate pasagerilor

Aceste venituri, în 2013, au ajuns, în ansamblul lor, la o medie de 16 dolari (aproape 12 euro) pe pasager, depășind ușor cifrele globale de profit pe pasager la o medie de 6 dolari, pe care Asociația de Transport Aerian (IATA) a prezis pentru toată industria, în special datorită marjelor ridicate asociate bagajului la cală și a punctelor de loialitate, și subliniat importanța serviciilor auxiliare pentru conturile industriei.

 

Topul 10 pe venituri auxiliare

În 2013, United ocupă prima poziție cu venituri din servicii auxiliare de peste 5.700 mil. $, urmată de DeltaAmerican și grupul Air France KLM. Pe a cincea, a șasea și a șaptea poziție s-au situat cele mai mari trei companii low cost din lume, compania irlandeză Ryanair, compania americană Southwest și compania britanică easyJet.

Topul 10 este completat de grupul german Lufthansa, compania australiană Qantas și compania americană US Airways. Cele zece compania au încasat împreună peste 20.381 mil. $ – peste 15.000 mil. €.

Qantas este compania aeriană cu cel mai mare succes în ceea ce privește rezultatele obținute din marketingul de loialitate, cu aproximativ 80% din veniturile sale din serviciile auxiliare asociate unității sale de afaceri. Qantas Loyalty. Această companie aeriană nu pune accent pe activitățile à la carte și continuă să adauge elemente ca bagaj, mâncare și băutură în tarifele sale de bază.

 

Proporția din veniturile totale

Cu toate acestea, având în vedere ponderea pe care o reprezintă veniturile din servicii auxiliare din totalul veniturilor companiilor aeriene, companiile low cost se află pe primele poziții. Tocmai filozofia pionierei acestor taxe, Ryanair, era să înlocuiască tarifele abonate de pasager cu veniturile încasate din servicii auxiliare. în acest sens, compania low cost irlandeză a devenit în anul 2007 cea mai profitabilă companie aeriană, cu un procent de 16,2% stabilit pe baza veniturilor sale din servicii auxiliare ca procent din veniturile total.

În prezent, cu toate acestea, controversata companie a ajuns să ocupe locul al cincilea în 2013. Poziția de lider în veniturile din serviciile auxiliare o au acum companiile Spirit, Wizz Air și Allegiant. Aceste companii aeriene au depășit pragul de 30% la care nu va mai ajunge Ryanair. Wizz Air a intrat anul acesta în această analiză datorită rapoartelor financiare publicate ca urmare a unei oferte publice de vânzare (IPO), care a fost anulată în luna iunie a anului trecut, deoarece condițiile de piață erau neatractive.

 

Conform raportului, „Spirit Airlines se bucură de o poziție de lider datorită agresivității sale. Compania aeriană este mândră că a reușit în același timp niște obiective complemenare și capacitatea sa pentru a oferi consumatorilor tarife foarte reduse, ținând la limită comisioanele”. De exemplu, în anul 2010 a introdus ideea de a percepe taxe pentru bagajul de mână mare, care trebuie să fie plasat în cabinele de deasupra scaunelor, unde sunt depozitate în mod tradițional în timpul zborului. În schimb, compania a implementat o nouă structură de prețuri care reducea tariful la valoarea cea mai scăzută de când compania a început să aplice o strategie de tarife scăzute în 2005, astfel încât „să nu se subvenționeze” serviciile utilizate de alții, accelerând în același timp procesul de îmbarcare și debarcare și, prin urmare, îmbunătățind experiența de zbor a pasagerilor.

 

Raportul indică faptul că „rezultatele companiei Spirit includ comisionul de utilizare pe pasager plătit de toți călătorii, cu excepția celor care aleg să cumpere biletul de la aeroport, un „comision opțional” care ar putea fi clasificat ca venit auxiliar doar potrivit interpretării mai liberale. Faptul că acest comision poate fi evitat cumpărând biletul la aeroport îl face, de fapt, opțional, dar, în practică, acesta este plătit de marea majoritate a clienților Spirit. Comisionul care variază de la 8,99 la 16,99 de dolari pe rută, face parte din tariful de bază prezentat pe site-ul companiei aeriene. Clienții trebuie să consulte secțiunea de FAQ (întrebări frecvente) pentru a afla că acesta poate fi evitat rezervând la aeroport”.

 

Un tip de practică, deloc transparentă, care era utilizată înainte de Ryanair și la care renunță acum, de când, la sfârșitul anului 2013, a început să fie o companie aeriană mai amabilă cu pasagerul și să contracareze imaginea proastă pe care o are: printre mai multe politici noi, a introdus o perioadă de grație de 24 de ore pentru rezervări, reducerea comisioanelor pentru bagaje și incorporarea unui al doilea bagaj de mână de mici dimensiuni. Însoțitorii de zbor nu vor mai oferi aproape continuu tutun și loterie în zborurile între orele 21:00 și 8:00. Acest lucru a limitat veniturile sale.

 

Venituri per pasager

Jet2.com, o companie aeriană orientată spre segmentul de leisure cu sediul în nordul Angliei, conduce topul 10 al companii aeriene în ceea ce privește veniturile lor auxiliare per pasager. Compania oferă o gamă largă de servicii auxiliare, inclusiv închirieri auto și cazare la hoteluri. Qantas și Virgin Atlantic fac parte din listă datorită portfoliilor de carduri de credit de shared brand, o strategie de mare succes.

 

Definiția de venituri din servicii auxiliare utilizată de IdeaWorksCompany include veniturile din programele de fidelizare, împreună cu serviciile à la carte, cum ar fi bagajele înregistrate și comisioanele din închiereriile auto sau din rezervarea de hoteluri. Programele de fidelizare sunt din ce în ce mai integrate în veniturile din serviciile auxiliare. Cardurile de credit de shared brand în SUA includ în prezent unele avantaje, cum ar fi bagajul de cală, îmbarcare prioritară și accesul la sala VIP al aeroportului, servicii pe care înainte consumatorii le achiziționau direct și care acum fac parte din serviciile legate de carduri pe care băncile le oferă companiile aeriene asociate.

 

United Airlines a transformat programul său MileagePlus într-un stâlp al veniturilor sale din servicii auxiliare. Compania aeriană a delcarat în 2013 vânzări de kilometraj în valoare de peste 2.900 milioane de dolari. În ultimii trei ani, cheltuielile posesorilor de carduri de credit de shared brand a crescut cu 35%, iar numărul de membrii activi cu 16%. Această asociere strategică s-a extins în 15 țări, la care anul trecut s-au unit Mexic și Japonia.

 

Companiile tradiționale și low cost, din ce în ce mai asemănătoare

Deoarece companiile aeriene caută să câștige până la ultimul cent, formula de tarifare pe servicii la cerere utilizate de companiile aeriene internaționale și cele low cost sunt din ce în ce mai asemănătoare.

 

La British Airways, un simbol maxim al urbanității, mulți călători abonează anumite comisoane de atribuire a scaunului și pe bagaj în unele tarife din Europa. Compania aeriană a declarat în raportul său anual din 2013 venituri de 40 de milioane de lire sterline (68 milioane de dolari) din comisioanele de atribuire a scaunului și de aproximativ 45 de milioane de lire sterline (77 de milioane de dolari) pentru bagajul înregistrat.

 

Singapore Airlines a adoptat o abordare diferită și a prezentat o cu totul nouă companie low cost pentru a crește procentul său din venituri auxiliare: Scoot Airline este la fel de agresivă ca orice altă companie aeriană low cost și chiar sugerează consumatorilor pe pagina sa de home să plătească înainte și online comisioanele pentru bagaje pentru „a evita plătirea de comisioane mari la aeroport”. „Toate aceste comportamente sunt dovada că revolutia în domeniul veniturilor din servicii auxiliare a ajuns în toate colțurile industriei companiilor aeriene atât în ceea ce privește locația geografică cât și modelul de afacere, se arată în raport.

 

Studiul a identificat exemple de activități specifice generatoare de venituri din servicii auxiliare și cantitatea lor:

  • Vânzările de mile din programele de călator frecvent pentru partenerii săi ale Aeroflot au scăzut de la 173,6 milioane de dolari în 2012 la 73,5 milioane de dolari în 2013.
  • Air Greenland a generat 8,1 milioane de dolari din exploatarea Hotelului Arctic, deținut 100% de compania aeriană, „hotelul de 4 stele aflat la cel mai extrem punct din nord”.
  • Allegiant a semnat un contract de exclusivitate cu Enterprise Holdings pentru vânzarea de pachete de închiereri de mașini și transport aerian. Această relație a generat 844.858 zile de închirieri de mașini în 2013.
  • Hawaiian a obținut venituri de 6,6 milioane de dolari din vânzarea posibilității de a alge scaunul pe o perioadă de 12 luni în 2013.
  • Norwegian a donat la UNICEF 1 coroană pentru vânzarea fiecărei sticle de apă la bord. Compania aeriană a vândut 1,3 milioane de sticle în 2013 și a donat la UNICEF 212.000 $.
  • Southwest a obținut 195 milioane de dolari in 2013 datorită serviciului de facturare EarlyBird, care oferă îmbarcare prioritară și un acces mai bun la spațiul pentru bagaje în cabinele de deasupra capului.
  • Spirit a câștigat 28,5 milioane de dolari cu vânzarea de credite de kilometraj Free Spirit partenerilor săi din programul de loialitate, ca entitate emitentă a cardului său de credit de cobranding.
  • Volaris, compania aeriană mexicană low cost, a generat 1,8 miloane de dolari din vânzarea de afilieri la V-Club-ul său, care oferă accesul la oferte de tarife exclusiviste pentru membrii săi.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.