Tendinţa women only câştigă prezenţă în destinaţii

Tendinţa women only nu se opreşte. Gama de produse şi servicii concepute pentru femeile care călătoresc singure se extinde, de exemplu, cu taxiuri în New York şi ghiduri de destinaţie destinate publicului feminin.

Serviciul de taxi doar pentru femei a fost creat de către compania SheRides şi în prezent are o sută de femei şoferiţe în forţa sa de muncă.

Şi aşa cum explică SheRides, companie creată de un cuplu de originine dominicană,şase din zece călătorii cu taxiul în New York sunt cerute de cliente. Dar abia 2% din cele 52.000 de taxiuri din oraşe sunt conduse de femei.

Noul serviciu îşi propune să ofere practic pasagerilor mai multă siguranţă. Unul dintre cele mai cerute servicii ale sale sunt rutele către/din Manhattan sau Brooklyn spre aeroporturile din New York, foarte cerute de turişti.

“Noi oferim ceea ce niciun alt taxi sau serviciu de închiriere de maşini poate oferi: linişte. SheRides este singura companie şi aplicaţie de rezervări de taxi adaptată la nevoile femeilor”, susţine compania.

În orice caz, taxiurile acestei companii nu pot refuza pasagerii de sex masculin.

Unul dintre taxi-urile SheRides care circulă prin New York.

Unul dintre taxi-urile SheRides care circulă prin New York.

 

Între timp, în Europa, oraşul elveţian Geneva a prezentat “Geneva Girls’ Guide”, “un ghid dedicat femeilor şi axat pe ieşirile fetelor”, aşa cum a informat biroul de turism local.

Obiectul este de a transforma Geneva într-o “destinaţie favorită pentru femeile din Europa”. Ghidul include locuri recomandate selectate de femeile care locuiesc în oraş.

Designerii locali, hotelurile de lux, experienţe culinare şi clinici de înfrumuseţare sunt unele din activele pe care Geneva doreşte să le pună în valoare pentru publicul feminin.

Aşa cum explică Vincent Dubi, directorul de marketing al Geneva Tourism, “în plus faţă de acest ghid, lansăm un pachet dedicat femeilor, care va include o noapte de cazare la hotel, un bilet de transport şi alte surprize.

Coperta ghidului luristic pentru femei editată de biroul turism de la Geneva, Elveţia.

Coperta ghidului luristic pentru femei editată de biroul turism de la Geneva, Elveţia.

 

Trebuie reamintit că tendinţa women only corespunde atât femeilor care călătoresc singure pentru agrement sau muncă cât şi grupurilor de femei, care fac ieşiri sau chiar călătorii pe distanţe lungi.

De exemplu, în Europa, turistele de business reprezintă în prezent deja 25%. 44% dintre acestea adaugă călătoriilor lor experienţe de petrecere a timpului liber şi 20% adaugă zile de vacanţă suplimentare. A se vedea, de asemenea, Cele 10 noi profiluri de turişti pe care industria va trebui să le satisfacă, precum şi Turistele de business, un client râvnit de companiile de industrie.

 

Schimbările demografice în curs de desfăşurare

Şi in ziua de azi femeile necăsătorite şi fără copii, cu sau fără pereche, sunt una dintre nişele de piaţă care prezintă cele mai multe oportunităţi pentru industria turismului, potrivit Euromonitor International.

De fapt, potrivit unui sondaj realizat în SUA în rândul turiştilor de sex feminin, femeile fără copii călătoresc 16 zile pe an în străinătate, comparativ cu 10 zile a mamelor. A se vedea, Demografia feminină schimbă industria turismului.

De exemplu, trebuie luat în considerare creşterea PANK (Professional Aunt, No Kids), femei profesionale care nu au copii, dar care călătoresc cu nepoţii lor. Acesta este o tendinţă în creştere, care devine o adevărată nişă de piaţă, mai ales în Statele Unite. Şi Europa are potenţial: aproximativ 20% din femeile de vârsta fertilă nu sunt mame.

Tendinţa women only câştigă prezenţă în destinaţii. #shu#

Tendinţa women only câştigă prezenţă în destinaţii. Imagine Shutterstock.

 

Aşa cum indică Michelle Grant, analist la Euromonitor, “este important că industria turismului să monitorizeze aceste schimbări demografice şi să adapteze marketingul în mod corespunzător, în special în cazul femeilorcare îşi redefinesc continuu rolurile şi relaţiile“.

Ca urmare a acestor schimbări sociale şi demografice, strategiile de marketing clasice bazate pe segmentarea pe grupe de vârstă sau stare civilă îşi pierd valoarea, deci este nevoie de o înţelegere profundă a noilor profiluri de turiste, conchide experta.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply