Suprataxele de combustibil trebuie să fie eliminate imediat, afirmă IATA

Companiile aeriene trebuie să înceapă să elimine suprataxa de combustibil aplicată biletelor de avion, dacă trendul descent actual al preţurilor la petrol continuă, în opinia preşedintelui şi CEO-ului Asociaţiei Internaţionale de Transport Aerian (IATA) Tony Tyler. Recent, preţul combustibilului a atins minimul din ultimii cinci ani.

“În multe cazuri, companiile aeriene operează cu un tarif de bază şi o suprataxă de combustibil de un anumit fel. Această suprataxă, în cele mai multe cazuri, este direct legată de care îl plătesc pentru combustibil, astfel încât, luând în considerare aceasta cauză, ar trebui să observăm o scădere a acestei suprataxe foarte repede“, a remarcat Tyler la Forumul Global de la Toronto, care a avut loc la sfârşitul lunii octombrie.

Explicând de ce nu s-a produs deja eliminarea suprataxei, dacă aceasta este în funcţie de preţurile la petrol, Tyler a adăugat că preţurile la combustibilul pentru avioane scade aproximativ la cel puţin o lună după preţul petrolului şi multe companii aeriene trebuie să acopere acest cost.

Suprataxele de combustibil trebuie să fie eliminate imediat, afirmă IATA

Suprataxele de combustibil trebuie să fie eliminate imediat, afirmă IATA

Tocmai, unele companii din sectorul transportului aerian justifică faptul că încă nu au luat o decizie cu privire la suprataxă prin faptul că scăderea preţului ţiţeiului nu afectează imediat scăderea preţurilor la combustibil, la care se adaugă volatilitatea preţurilor ţiţeiului, care pot exploda imediat cu intrarea în joc a oricărui factor “inflamabil”.

Dar adevărul este că preţurile la combustibil au atins recent minimul din ultimii cinci ani. Cele mai recente creşteri ale suprataxei la combustibil au fost aplicate de către principalele companii aeriene europene între lunile februarie şi martie 2011, atunci când s-a depăşit bariera de 100 de dolari barirul Brent, petrolul de referinţă pentru Europa, sub presiunea situaţiei de conflict care domnea în acel moment în Egipt.

Cu toate acestea, mai mult decât datorită acestui factor, companiile aeriene nu doresc să fie atât de binevoitoare acum că înregistrează o cerere puternică. “Într-un mediu de cerere puternică, nu obişnuim să ieşim şi să reducem în mod proactiv tarifele”, a spus săptămână trecută preşedintele American Airlines GroupScott Kirby.

La rândul său, Rick Seaney, CEO al FareCompare, un site specializat în analiză şi compararea preţurilor de bilete de avion, consideră că există puţină transparenta pentru călătorul mediu şi regulile sunt diferite în ceea ce priveşte modul în care este stabilită componenţa suprataxei la combustibil pentru zborurile interne şi zborurile internaţionale. Seaney a amintit că costurile de combustibil ar putea adăuga până la aproximativ 450 de dolari (aproximativ 360 €) la preţul unui zbor din Statele Unite către Europa.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply