SUA aprobă fuziunea dintre Expedia şi Orbitz

Departamentul de Justiţie al SUA (DOJ) a aprobat miercurea trecută tranzacţia de cumpărare a Orbitz de către Expedia, deoarece consideră că aceasta nu reprezintă un obstacol în calea concurenţei.

DOJ a spus că după şase luni de ancheta nu a găsit nici o dovadă că firma creată cu această operaţie va reprezenta noi creşteri de preţuri pentru clienţi, iar Orbitz deţine doar o mică de piaţă în ceea ce priveşte rezervările companiilor aeriene, hoteluri şi închiereri de maşini.

Aşa cum a explicat un purtător de cuvânt al departamentului, multe hoteluri independente nu încheie contracte cu Orbitz şi cei care o fac obţin un procent mic de rezervări de la agenţie. În plus, ei consideră că furnizorii au suficiente alternative pentru a atrage clienţii şi a obţine rezervări, inclusiv principalul rival al Expedia, Priceline.

Aşa cum am informat în ştirea Expedia cumpără Orbitz cu 1.200 mil. €, marea agenţie online a anunţat tranzacţia de cumpărare în ianuerie 2015, la scurt timp după ce în aceeaşi lună s-a anunţat că Expedia va cumpăra OTA americană Travelocity cu 250 mil. €.

DOJ consideră că tranzacţia nu afectează concurenţa. Fotografie: Computerbild.de.

DOJ consideră că tranzacţia nu afectează concurenţa. Fotografie: Computerbild.de.

 

Opoziţie din partea hotelierilor şi consumatorilor

Sectorul şi-a exprimat neîncrederea faţă de aceasta tranzacţie. Potrivit Consumatorii şi hotelierii împotriva fuziunii dintre Expedia şi OrbitzAmerican Hotel & Lodging Association (AH&LA), care reprezintă atât propietarii de hoteluri cât şi lanţurile şi francizele, şi-a arătat îngrijorarea cu privire la această fuziune şi a trimis chiar o scrisoare al DOJ pentru a cere ca procesul să fie intrerupt.

“Noi credem că această tranzacţie şi rezultatul de consolidare a pieţei de turism online va duce la consecinţe negative semnificative, în special pentru consumatori, dar şi pentru un numărul mare de membri ai noştri, care sunt propietari de mici afaceri şi propietăţi franciză”, a asigurat în luna august directorul executiv al asociaţiei, Katherine Lugar într-un comunicat.

Directoarea asigură că hotelurile plătesc în prezent un comision cu 11% mai mare agenţiei Expedia decât cel plătit lui Orbitz, astfel că fuziunea ar putea prejudicia în special propietarii mici şi independenţi, care se sprijină pe OTA.

La rândul său, grupul activist american Consumer Watchdog a anunţat, de asemenea, o scrisoare trimisă Departamentului de Justiţie a ţării că fuziunea ar însemna un impact puternic pentru potenţialii clienţi şi “va limita opţiunile de alegere a consumatorilor”.

Adevărul este că, potrivit unui raport publicat de în noiembrie anul trecut de PhoCusWright, Expedia, Orbitz şi Travelocity monopolizau trei sferturi din rezervări prin OTA în Statele Unite, în timp ce principalul sau concurent, Priceline, deţine 19%.

 

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply