Site-urile hotelurilor: cum să încurajezi vânzarea directă

Un utilizator intră pe site-ul hotelului din trei motive, aşa cum explică Herman Romero Martínez, directorul comercial al motorului de căutare de site-uri oficiale de hoteluri hlooker.com: “a obţine mai multe informaţii despre hotel, informaţii detaliate (fotografii incluse) pe care nu le găseşte în motoarele de căutare; a vedea dacă găseşte o oferta mai bună decât în OTA sau o valoare adăugată mai mare; a căuta datele de contact şi adresa hotelului, fie pentru a pentru a întreba sau a contacta cu un client care deja s-a cazat acolo”. Pornind de la această bază, Romero Martínez specifică ce informaţii trebuie să ofere site-ul pentru a fi “intr-advăr util şi a genera conversii”.

Site-ul hotelului ar trebui să aibă, potrivit managerului de la hlooker.com, cu “informaţii generoase, accesibile şi uşor de citit pentru utilizatori; un motor de rezervare vizibil, cu posibilitatea de a începe realizarea cererii de la orice punct a navigaţiei, şi cârlig pentru rezervare, pentru că nu foloseşte la nimic un buton ascuns care să ne ducă la motorul de rezervare; precum şi localizarea hotelului şi datele de contact, dacă hotelul independent pe site-ul principal, dacă aparţin unui lanţ în mai mult de două clicuri distanţă”.

El diseño de la web ha de adecuarse al consumidor final, según Herman Romero Martínez. #shu#

Designul site-ului trebuie să fie adaptat la consumatorul final, potrivit Herman Romero Martínez. Imagine Shutterstock.

Şi, adaugă el, “tot ceea ce există pe site-ul unui hotel este un plus, care ne va ajuta să oferim servicii mai bune şi să ne poziţionăm în motoarele de căutare, cu condiţia ca conţinutul să fie relevant”.

Clasificare 

Pe baza acestor linii generale, Romero Martínez clasifică site-urile hotelurilor existente în prezent în cinci tipuri, care “nu are nimic de-a face cu investiţiile realizate, ci cu usabilitatea şi utilitatea site-ului”.

– Site-uri utile, în care informaţiile relevante sunt uşor accesibile, inclusiv motorul de rezervare, uşor de navigat, şi care permite utilizatorului să găsească ceea ce doreşte în câteva disponibile la un hotel pentru a atrage atenţia şi a obţine ca acesta să realizeaze rezervarea direct cu el. Un exemplu este site-ul hotelgranlegazpi care, în opinia sa, “este de fapt formatul site standard, pe care îl utilizează compania Bookassist pentru clienţii săi, unde informaţia este uşor de găsit şi invită clientul să facă rezervarea; sau cazul marilor lanţuri, cum ar fi Iberostar Hotels & Resorts, unde să găseşti informaţii despre orice hotel la o distanţă de mai puţin de două clicuri”.

– Site ghid, plin de informaţii pe prima pagină, arătând practic toate serviciile de hotel, excursii în împrejurimi, şi unde se poate ajunge la pierderea sensului de confort web şi uşor de utilizat, căutând mai mult poziţionarea n motorul de căutare, care se concentrează pe vânzare.

– Site-ul mobil, nu în sens tehnologic, ci făcând referire la faptul că utilizarea excesivă a flash-ului şi videoului face ca totul să se mişte pe site, ceea ce în cele din urmă distrage atenţia utilizatorului, care cu greu poate fi atent la patru lucruri în acelaşi timp şi este posibil să prin a nu capta mesajele pe care le trimitem. Un exemplu de acest tip de site poate fi room-matehotels.com cu un site perfect dezvoltat dar cu utilizarea excesivă de flash”.

– Site-rui ninja: unde este greu să găseşti datele de contact, adresa hotelului, telefonul direct, etc. Un exemplu reprezentativ este jshotels.com, care a devoltat un site foarte vizual şi practic, până în momentul în care doreşti să descoperi adresa şi datele de contact ale hotelului, deoarece acestea apar într-un mic footer menu, dar nu în informaţia fiecărui hotel.

– Site-ul broşură: dezvoltată acum câţiva ani, propietarul nu vede necesitatea de a investi în ea pentru că nu vede rezervări, probabil din cauza unui site neatractiv (unele încă mai au muzică de fundal). Există multe exemple de acest tip de site, unul dintre ele ar putea fi monnaber.com.

În mod logic, recunoaşte directorul “designul site-ului trebuie să fie adecvat pentru consumatorul final, astfel că o mai bună cunoaştere a utilizatorilor noştri, a gusturilor lor şi a mesajului pe care vrem să-l transmitem, ne va permite să ajustăm site-ul la nevoile lor. De exemplu, este mai logic ca un client care caută cazare la un hotel rural să dorească să aibă informaţii cu privire la posibilele activităţi pe care le poate face în zonă, decât în cazul unui hotel MICE, unde utilizatorii sunt mai interesaţi să ştie conexunile pe care le au de la aeroport sau spre centrul de convenţii, dacă oferă wifi gratuit, etc.”.

Astfel, explică el “dacă aş dezvolta un site pentru un hotel care vrea să atragă petrecăreţi în Ibiza l-as umple de mişcare, ceea ce nu aş face pentru a atrage utilizatorii să se relaxeze pe plajele din Fuerteventura.

Hotelierii, la zi

Romero Martínez subliniază faptul că “în general, puţin sunt hotelurile care ignoră capacitatea vânzării directe prin intermediul propiului site, şi care să nu fi făcut o investiţie minimă pentru a-l actualiza. În plus, în ultimii ani, multe hoteluri independente au, de asemenea, consiliere în motoarele de rezervare, a căror afacere este conversia propiilor unităţi de cazare, astfel că acestea au grijă să aibă o echipă în spate pentru a sprijini micile lanţuri şi unităţile de cazare independente, care poate nu ar putea altfel să aibă posibilitatea de a investi resursele necesare”.

Desigur, conchide el, “există o mare diferenţă între lanţurile mari şi hoteluri sau grupurile independente, dar diferenţa nu constă atât de mult în dezvoltarea, utilizarea şî utilitea site-ului, atât în resursele alocate acestuia, atât în echipa de oameni cât şi în promovarea lui”.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply