Sistemele de clasificare hotelieră: mai multe asemănări decât diferenţe între 4 şi 5 stele

OMT (Organizaţia Mondială a Turismului) în ultimul său raport identifică criteriile comune dintre hoteluri de 4 şi 5 stele în 30 destinaţii europene şi şase destinaţii din alte regiuni, furnizând informaţii valoroase pentru acele destinaţii care să-şi revizuiască sistemele de clasificare hotelieră sau să stabilească altul nou.

O analiză comparativă a criteriilor internaţionale prin care sunt reglementate unităţile de cazare pot ajuta destinaţiile să stabilească sistemele de clasificare hotelieră mai adaptate şi mai utile pentru consumatori, hoteluri, intermediari şi destinaţii.

Aceste sisteme, aşa cum clarifică raportul citat, “pe lângă că serveşte ca un indicator pentru consumatori şi intermediarilor a standardelor pe care le găsesc în unităţile de cazare individuale, pentru acestea din urmă, precum şi pentru destinaţii, este o platformă de marketing pentru a promova calitatea ofertei sale.

Pregătit în comun de către OMT şi Norwegian Accreditation, o agenţie a Ministerului de Comerţ, Industrie şi Pescuit din Norvegia, prin intermediul programului QualityMark Norway, raportul dezvăluie că, în pofida existenţei multor tipuri de sisteme de clasificare în lume, există mai multe asemănări decât diferenţe, atât între grupurile geografice cât şi între categoriile de 4 şi 5 stele.

Sistemele de clasificare hotelieră servesc hotelurile independente ca platforma de marketing pentru a promova calitatea ofertei sale. #shu#

Sistemele de clasificare hotelieră servesc hotelurile independente ca platforma de marketing pentru a promova calitatea ofertei sale. Imagine Shutterstock.

 

Nu este surprinzător că, aşa cum recunoaşte secretarul general al Organizaţiei, Taleb Rifai, “nu există o clasificare standard la nivel mondial, şi probabil niciodată nu va fi din cauza diversităţii de contexte medio-ambientale, socio-culturale, economice şi politice în care se încadrează activitatea hotelieră”.

Raportul oferă, de asemenea, o privire de ansamblu asupra tipurilor de clasificare existentă, a avantajelor şi a dificultăţilor sale, şi oferă o orientare generală cu privire la aspectele care trebuie luate în considerare la stabilirea unui sistem oficial de clasificare.

Rezultatele sugerează, de asemenea, ca o revizuire mai periodică a acestor sisteme pot să le servească pentru a ţine pasul într-un mediu în care nevoile clienţilor se schimbă rapid, în special în ceea ce priveşte tehnologia şi accesibilitatea.

Acesta este al doilea raport comun al OMT şi Norwegian Accreditation cu privire la clasificarea hotelieră, după publicarea în 2014 a “Online Guests Reviews and Hotel Classification Systems: An Integrated Approach”, publicat în articolul ‘Ar trebui sistemele de clasificare hotelieră să includă recenziile online‘.

 

pdf_image  Studiu OMT: “Hotel Classification Systems: Recurrence of criteria in 4 and 5 star hotels“.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply