Seniorii devin interesaţi de economia de colaborare

A împărtăşi maşina sau apartamentul începe să atragă interesul persoanelor în vârstă, cu toate că ei caută mai mult experienţa decat a economisi, potrivit unui raport al Observatorului Cetelem Consum Europa 2016, care analizează stilul de viaţă, aşteptările şi obiceiurile de consum ale acestui colectiv. Raportul precizează că aceşti consumatori încă nu sunt convinsi de utilizarea acestor produse, dar opteaza din ce in ce mai mult pentru ele.

Imaginea economiei de colaborare este pozitiva pentru aproape doua treimi din persoanele in varsta din Europa. Schimbul de servicii este bine acceptat, în general, pentru 62%, de asemenea vehicolul împărtăşit, pentru 69% dintre intervievaţi. Cu toate acestea, 62% are o opinie negativă pentru apartamentul în comun, pentru că ei sustin ca nu se simt pregătiţi să includă străini în viaţa lor privată.

Seniorii devin interesaţi de economia de colaborare. #shu#

Acest lucru este inclus în studiul Cetelem, care indică faptul că Europa va trebui să se adapteze la o tendinţă fără precedent, din moment ce cei peste 65 de ani vor deveni primul grup de vârstă în 2050, 30% din populaţie, când în 1969 acesta reprezenta 10%.

Studiul face diferenţa între seniorii activi şi pensionarii activi şi stabilişte astfel două grupuri de 50 până la 59 de ani şi de 60 la 75, care deşi nu sunt un grup omogen, ei formează un set de consumatori din ce în ce mai numeroşi, cu o putere mare de cumpărare în unele cazuri sau cu mult timp disponibil în altele.

Potrivit raportului, împărtăşirea maşinii este serviciul care are cel mai mare număr de utilizatori, deşi doar 8% dintre seniori afirmă că l-au utilizat. În Franţa, unde a crescut acest mod de călătorie, 15% dintre respondenţi declară că l-au folosit.

Cu toate acestea, în aceste cazuri, motivul economic nu este principalul motiv pentru mobilitatea în comun, deoarece este vorba de un colectiv cu venituri semnificative, în general. După cum subliniază raportul, “seniorii sunt interesaţi de economia de colaborare şi au o opinie pozitivă, deoarece determină mai multe relaţii umane, între indivizi“.

Studiul subliniază faptul că aceste noi modele sunt afectate de un efect de generaţii chiar dacă vârstinicii nu îl utilizează. Cei care depăşesc 60 de ani sunt mai puţin unanimi cu privire la consumul partajat decât cei tineri, 55% au o opinie pozitivă, procent care creşte la 76% în rândul celor sub 35 de ani.

 

În funcţie de piaţă

Țările din sud (Spania, Franţa, Italia şi Portugalia) au o oponie mult mai favorabilă cu privire la acest model economic decât media europeană. În plus, diferenţele dintre seniori şi cei tineri sunt cele mai mici.

În schimb, în Marea Britanie şi în ţările din Europa Centrală şi de Est, opiniile pozitive nu ajung la 50%, cu toate că practica sa este larg răspândită în Ungaria şi România.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply